"Alsancak" olarak yazdığım başlığın doğru kullanımının "Al sancak" olduğunu özel mesajla belirten Tülay S. Hanım Kardeşime ilgi ve ikazı için teşekkür ederim.
Selam ve saygılar.
Sırıtan suratıyla gelirken yeni sene Heybesinde cesetler, avucunda kin yine Beşikler kan gölüyken nasıl soğur bu sîne? Lakin yeise yem yok; yaksa da bizi bu har Yardımla emrolunduk; mazlumun Sahibi var!
Türkistan’da TÜRK/ÜME güfte yazarken yokuş Gazze’ye otağ kurmuş; gitmem diyor kara kış Nerede kaldı yâ Râb mermisi taştan o kuş? Kundak bezi kefenken erkendir bize mezar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Saplandıkça bağrına hançeri siyonistin Gözleri ufku tarar bizi bekler Filistin Geldik... yine geliriz üstesinden her testin Ayaz ayak diretsin, varsın naz etsin bahar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Suriye, Irak, Yemen, Afganistan... Arakan Harabe onca diyar... yüreklerde yara... kan Kabil’le kardeş çıktı ardında kan bırakan Doğranırken müslüman yetişen aynı ensar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Ahdimiz ta ezelden; tez elden haber salın Sonu yakındır artık hak namına masalın Gazze’de bebeklerin can verdiği kumsalın Yas tuttuğu sahilden yükseldi kesin karar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Nemrut dirilsin varsın, Lehepler olsun Eset Gömülsün denizlere onlarca minik ceset Devran böyle sürecek sansa da lâin haset Tarih okuyan bilir tekin değil bu civar! Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var!
Nasıl derim "Bana ne"; yanan komşum, ev benim Ecri büyük bu dava bu çetin ödev benim İstiklâle sevdalı "Türk" denen o dev benim Dünya sükût ederken haykırmak! Budur şiar! Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Ne zaman çakal girse gariplerin yurduna Bir nesl-i Âsım düşer davasının ardına. Yükü dağ olsa ne ki, ağır gelmez sırtına Sert esse de fırtına asla diz çökmez Çınar! Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Tarihi tahrip edip, sorulmazsa arife Eksik kalır her tanım mefkûremi tarife Merhametimi yazar tarihte her sahife Kavm-i Türk’ü bekliyor mahzun kalpleri imar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Ahmak suçu bulsa da bu çağda bu asırda Tefrikanın mührü var ölümcül her kusurda Nöbet sende ve bende vahdet denen bu surda Tüm dünya birlik olup kursa da mü’mine dâr Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Ben ki zalimin hasmı; öfkeli, şedit, yavuz Ben ki masuma müşfik; öncü, rehber, kılavuz Ben ki dostuna eşik, ağır yüküne omuz Yaşayamam onursuz; vahşet açık, aşikâr Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Yaradanın lutfudur "ben"i "biz" yapan o gen O yüzden, Türk olmasa k/öksüz kalır gezegen Gülü için nimettir hakir görülen diken Bir nizamın cüzüdür bozuk sanılan ayar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Ben ki Şimal Yıldızı, güne gebe asuman Ben ki hırçın denizde mazlum için tek liman Taştıkça yüreklerden zafere inanç, îman "Yetiş!" dendiği anda kında kalmaz zülfikar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Hayatta sanıyordum, oysa leşmiş milletler İnsanlık onuruna mezar eşmiş milletler İnleyen müslümansa kör Birleşmiş Milletler Kaldı mı anlamayan kim medeni, kim barbar? Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
"Lâ gâlibe İllallah"; dua et hayır olsun! Ne çıkar hava puslu, yol zifir, bayır olsun İsterse yükün ağır tüm dünya sağır olsun El-Mucîb’dir O duyar, kimsesize O’dur yâr Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Ne hikmeti araştır ne kaderi sorgula Hakk’tan ümit kesene rahmetini vurgula Bir sanık arıyorsan git nefsini yargıla Âlemde ne gam diner, ne savaşlar, ne de zâr Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Madem ki her musibet imtihanın bir cüzü Beşerin vazifesi heba etmemek özü Kul nice sırrı sezer kör değilse kalp gözü "Ölüm" mazluma paye, "ibret" alana ihtar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var
Kardelendi hayalim, pembesi düşten büyük Çığ düştü üzerine en ağır leşten büyük Bir dünya kurmak gerek, yeniden, beşten büyük Say ki bir tek biz kaldık; tuzak kahpe, vakit dar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Asra ayar verse de zalim nesl-i Nemrut’un İntikamı gün sayar müntakîm o Mabut’un "Kır!" emri geldiğinde yüceltilen her putun Yer ile yeksan olur Çin seddi olsa duvar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Yaklaşsa da bu dünya sonuna yavaş yavaş Mütevekkil mümine uzaktır korku, telaş Kötüler ile uğraş aslâ bitmez arkadaş Hak-batıl savaşıdır, sürer son âna kadar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Mecit AKTÜRK
* MERHABA DEĞERLİ DOSTLAR; İDRAK EDECEĞİMİZ YENİ YILDA SAĞLIK, HUZUR ve MUTLULUKLAR DİLERİM.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
⚘BİR UMUTTUR AL SANCAK⚘ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
⚘BİR UMUTTUR AL SANCAK⚘ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bayrağımın gölgesinde daimi güzellikler ve sağlıklı yıllarınız olsun benim Güzide Kardeşim... Gıpta ve duayla dedim ki "Rabbim nicelerini yazdırsın inşallah". İçten selamla saygıyla...
İlhamını kara kışa başkaldıran kardelenin azminden alan kalemiyle, Ümmühan Kardeşimin umudun çiçek açmadığı bahçeye uğramadığını bilirim. Hele de yeni senenin bu ilk günlerinde.
Çok gayret ettim. Umarım az da olsa başarabilmişimdir.
Al Sancağımız gönderde ve göklerde süzüldükçe umutlar ölmez!
Hoş geldiniz Ümmühan Kardeşim.
Sağlıklı, huzurlu yeni bir yıl dilerim.
Selam ve saygılarımı ilk fırsatta Nezahat Kardeşime de iletin lütfen.
Merhaba üstadım, Kısa süreli bu edebiyat platformundan uzak kalsam da, şiirden ve şiirin açtığı kapılardan uzak durulmuyor. Ben ara ara dışardan okudum, okumaya devam ettim sizin usta işi şiirlerinizi. Her noktaya, her virgüle dokunan destansı bir eser yazmışsınız. İçimizi acıtan o kadar çok şey yaşadık, yaşıyoruz ki, neresinden tutup şurayıda yazmayı unuttum dediğimiz anı yazmış, içimizden geçenleri şiir büyüsü ile yansıtmışsınız. Bir baş yapıt benim nazarımda.. yürekten tebrik ederim
2023'ün son dakikalarında girdiğim sayfada şiiri okuyup bitirinceye kadar 2024'ün ilk dakikalarına geldik. Muhteşem bir şiir ile eski yılı kapatıp yeni yıla girdim. Gönülden tebrik ediyorum Mecit Bey Kardeşim. Rabbim şiarına bağlı, şuurundan sıyrılmayan kullardan olmayı ve hizmet etmeyi nasip etsin. Bilvesîle kalbî selâmlarımı iletiyorum. Muhabbetle...
Böyle bir şiire ne yorum yazılabilir ki? Günün değil yılın şiiri olmuş bence. Çerçeveleyip bütün STK' ların duvarına asmak lazım. Emeğine yüreğine sağlık abi. Selam ve hürmetle.
Gönül güzelliğinden emin olduğum değerli dostlarımla aynı duygu, kaygı ve düşünceleri paylaşmak büyük mutluluk.
Yüreğimizin yangınını söndürmese de, acısını dindiren teveccühünüz için çok teşekkür ederim Şentürk Kardeşim.
Az önce yine Berlin'de düzenlenen yürüyüşteydim.
Değişik ırk, din, düşünce, kültür, yaşam-giyim tarzı olan genç-yaşlı-kadın-erkek binlerce insanın Gazze'ye özgürlük haykırışları umut verse de; güçlulerin haklı sayıldığı bu zamanda masum-mazlum müslümanların işi zor görünüyor.
Rabbim gelecek sene ve senelerin hakkımızda hayırlara vesile olmasını nasip etsin.
Kıymetli hocam çok duygu yüklü, edebi değeri yüksek bir şiir okudum kaleminizden. Güne seçenlere de ayrıca teşekkür ediyorum. Allah o mazlum beldelerin de kurtuluşunu görmeyi nasip etsin. Sıhhat ve afiyet dilerim.
Ömer Hüdayi tarafından 12/31/2023 8:05:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Nasıl bir yorum yapsam bilemedim hocam. Çünkü ne yazsam bu şiire az gelir
Her satırda insanlık, her dizede İman ve bütünüyle büyük bir vefa taşıyan şiir üstü bir eser olmuş . Hakkın, hakikatin, merhametin çağladığı bir nehir gibiydi. Maşallah Barekallah
Rabbim ilminizi ilhamınızı daim eylesin daha da kuvvetlendirsin böyle şiirler yazabilmemin darısı da başıma inşaallah. Çok güzeldi canı gönülden kutlarım sizi
Eğer izniniz olursa bu kıymetli eserinizi ara ara şiirlerimize ses olan bir radyo programında seslendirilmesi için gönderebilir miyim Canlı yayın günü ve saatini de paylaşırım sizinle.
Her şiir yazana üsdat denmez. Milletin duygularına tercüman olup bam telini titretmedikçe. Macit üsdatımız yazdığı destansı şiiri ile hislerimize tercüman olmuş bam telimizi titretmiş. Yüreğine ve eline sağlık. Kalemine kuvvet
Bu zulüm savaşı ile ilgili güzel ancak acı kokan şiiriniz her ne kadar gerçekleri ortaya koyuyorsa da; görülüyor ki dünyada tüm Arap dünyası ve kendisini âlemin hayalinde tutmaya çalışan tüm batı dünyası bu zulme arkasını dönmüş, hattâ zalimin alkışlayıcıları olmuşlardır. Hattâ görülüyor ki; bu durumu sadece lafazanlıkla, iç siyaset propagandasına çeviren RT ve borozanları dahi bu zulüm ehlini asla yardımsız, mühimmatsız, benzinsiz,yiyeceksiz bırakmıyor, yüzlerce ticaret gemileriyle menfaatlerine devam ediyorlar.Velhasıl artık bu mazlumların Sahiplerinin İlahi yardımlarını beklemekten başka çareleri bulunmuyor. Yine bu acıları çıkarlarının aracı, hattâ amacı haline getirenler görünürde lafı güzafla meşkul oluyor, samimi müslümanlar bu ızdırabı durdurması için Rab'bin Rahman-Rahim tecellilerinin tahakkukuna duâ ediyorlar.Bu konuda hep aynı yürek acılarını taşıyoruz; ancak çâre ne? Selam, muhabbet ve tebriklerimle gözlerinizden öpüyor, yeni yılın hayır ve barış getirmesine duâ ediyorum. (Aksakal)
İnsan varlığının bir zorunluluğu gibi savaş. Adem oğullarının mirası gibi. Hep mazlumlar üzerinde hakimiyet kurma çabası, güç gösterisi, zaman zaman da soykırım şeklinde ortaya çıkıyor. Şiir maşallah destan okur gibi, gönül coştukça kalp konuşmuş, kalem konuşmuş. Verimli bir çalışma sonucunda ortaya çıkan harika bir eser. Candan kutlarım, mutlu yıllar
Hem Milli duygularımızı hem vicdanımızı sorguladı destansı şiiriniz .Düşündüğünü söylemek bir cesarettir ve eyleme geçiren bir harekettir her satırı yüreğimizden geçirdiğimiz biri öne geçsin de bizde arkasından gidelim dediğimiz bu günlerde yazılmış muhteşem bir şiir di . Bu musibetin, Siyonistlerin, yahudi işgaline müslüman soy kırımına karşı , uyanık olmak .İnancımızı korumak ,kutsal değerlerimize sahip çıkmak zorundayız yoksa Türk milleti olarak boyun eğmiş oluruz, tevekkül edip birlik olup takdiri Allah'a bırakalım inşallah Yüreğinize sağlık millî kaleminizi en içten dileklerimle kutlarım saygıyla selamlıyorum yüreğinizi
Bizim bi yürüyüsumuz yahudi dusmanligi gosteriliyo peki onlarin muslumanlara sonsuz olan dusmanligina ne demeli. Allah bu lanetlenmiş kâfir kavmi kahru perisan eylesin.Amin
Mazlûmun sahibi var. Âmennâ Bizleri de imtihan ediyor. Yüreğinize sağlık üstadım. Sanki Mehmet Akif üstadın şiirlerinden birini okuyor gibi hissettirdiniz.
Gelecek olan yılın ümmet-i Muhammed için hayırlar getirmesini diliyorum.
Yorum için abesle iştigal sayılacak fazla söz gerektirmeyen okuma şansına erişmekten mutluluk duyduğum tek kelimeyle muhteşem güzellikte yazılmış bir destandı şiiriniz, iyi ki varsınız, Cenab-ı Hak ömrünüzü artırsın biz de bu güzel şiirlerden mahrum kalmayalım. İhlâs içinde duygularla harika yazılmış ve öğütlerle bezenmiş bu muhteşem güzellikteki müstesnâ eser GÜNÜMÜN ŞİİRİ'DİR. Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun. Sevdiklerinizle birlikte sağlık, mutluluk ve huzur içinde nice yıllar diliyorum.
Estağfurullah üstâdım, sizin gibi değerli bir dostun takdirine şayan olmak benim için onurdur. Sevdiklerinizle birlikte nice mutlu yıllar diliyorum. Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun.
Böyle dolu bir şiire ne denilebilir bilemiyoruz Mecit ağabeyim. Her ne kadar zaman zaman omuzlarımızı düşürse de zulmün ağırlığı, ümitli olmak "son ana kadar sürecek olan Hak-batıl savaşında" kendi imtihanımızın,ümmet olmak bilinci dahilinde farkında olmalıyız elbette. Değinmediğiniz birsey kalmamış.. Neden Mecit Aktürk ? Deseler. Kalemi hep farkettirendir derim.. Rabbim, Hakkı yazdığınız her harfinizin kat kat karşılığını versin inşallah. Saygı, selam ve dua ile ağabeyim..
Mecit ağabeyim. Cevabınızın güzelliğini tarif etmeye ve cevabınıza teşekkür etmeye Türkçem yetmeyecek korkarım 🙂 Keşke kitaplarınızı inceleyecek donanımda olabilseydim. Edebiyata ilgimiz, bu alanda eğitim aldıracak düzeyde de olabilseydi..
Öğreneceğiz inşallah ağabeyim, ben ümitliyim.. Saygı, selam ve dua ile.. Allah'a emanet olun inşallah.
Bütün hatalarımın sebebi, sorumlusu sizsiniz Tülay Kardeşim. 🤷♂️
Siteye üyelikte gecikmeseydiniz başıma bunlar gelmeyecekti.
Türkçeniz dikkatimi çekmişti. "Keşke" şiirlerimin editörlüğünü siz yapsaydınız.
Eminim ki; kitaplarıma göz atsanız, verdiğim ücrete acırsınız.
Liyakat meselesi.
İçime sinmediğinden; yeni yazılan şiirlerimle harmanlayarak bir şiir kitabı daha bastıracağım.
Son safhada gözden geçirirsiniz inşallah.
Şayet iyi bir basımevi biliyorsanız, ya da duyarsanız belirtin lütfen.
Eleştirinizde haklısınız tabi. Şüphem vardı, ama araştırmada geciktiğim, tembelliğim anlaşılıyor.
Teşekkür ederim.
Hem de çok.
Bu arada; şiirlerim arasında gezinecek bir şiir sevdalısı olacağını bilsem; dizelere bir çekidüzen verirdim... kesin. Ani baskın yüzünden nereye el atacağımı bilemez oldum.😃
Olan oldu artık.
Bundan böyle paylaşım yaparken Tülay Kardeşimin eleştirilerini kalemimin ensesinde hissedeceğimden, işiniz kolay olmayacak... bilesiniz.☺
Geç farkettiğim "Lehep'ler" kelimesindeki noktalama hakkında geldim bu defa 😊
*Özel adlara getirilen yapım ekleri, çokluk eki ve bunlardan sonra gelen diğer ekler kesmeyle ayrılmazmış ağabeyim.
Noktalamalar, çoğunluğun (başı çekiyor olabilirim maalesef) zamanında cok önemsemediği için pek dikkat etmediği, edemediği bir konu olarak kalmış olsa da; önemli bir konu olduğunu biliyorum. Biz de öğrenmeye, hatirlamaya calisacagız inşallah...
"Özel adlar yerine kullanılan “o” zamiri cümle içinde büyük harfle yazılmaz ve kendisinden sonra gelen ekler kesme işaretiyle ayrılmaz." Şeklinde bir bilgi de vardı, paylaşmak istedim.
Bir asır geçse de zulmün, vahşetin resmi aynı, sesi aynı, hedefi aynı maalesef dediğiniz gibi. Belirttiğiniz sebep ve çözüm hakkında ne dense eksik kalır...
"Yorumlarıma bol keseden ikram ettiğiniz onca mavi boyanın ilk taksitini kabul buyurun e mi. 😊"
Maviyi kullanma gayem anladıgınız gibi; öğretici yorumları öne çıkarmak olsun, diye düşündüm. Bir bakıma, ulaşılan bilgiyi paylaşmak aslinda.. Sizlerden başka bu tarz yorumlar yapan olmadığından, size denk gelmesi kadar normal ne olabilir ki? Bir haksızlık olduğunu sezdiğinizde asla susmayacağınızı bilip, hak edeceklerimi göze alıyorum bence 🙂
Hayırlı yıllara inşallah ağabeyim.. Saygı, selam ve dua ile..
İnsan oglunun varoluşundan itibaren savaşlar kan gozyaslari hep.mazlumlarin üzerine olmuştur kıymetli üstadim Habil ile Kabil den itibaren dökülen bu kan hem coğrafyamızda hem komşu ülkelerde hemde İslam cografyasinda şiddetini artırmış durumda bunun tek çözümü özümüze dönmek,KURTULUS SAVASİNDA küllerimizden nasıl dogduysak şimdi o ruhu bulmak zamanı yoksa bu şiirler bu destanlar asırlarca yazılsa da bir anlamı olmayacak ..yürüyüşlere ,pankartlarla durumlarda paylasmalara hatta xxxd markalı ürün kullanmama harici bir yere varilmayacaktit . Duygunuza sağlık usatdim selam duamla
Zulme sessiz kalan zulmü yapan Gibidir.(Hz.Muhammet)
Çok güzel bir yıl olsun. Yoksulluğun olmadığı Dostlukların bol olduğu. İnsanların birbirini koruyup kolladığı. Her fırsatta birbirine selam yolladığı. Adalet terazisinin şaşmadığı. İnsanların birbirini kasmadığı. Felaketlerin yol bulamadığı. Sevgi -saygı-hoş görü içerisinde sağlıklı bir yıl olsun İNŞAALLAH iki bin yirmi dört yılı.
YENİ YILINIZ KUTLU OLSUN
neneh. tarafından 12/31/2023 4:28:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
"Kaldı mı anlamayan kim medeni, kim barbar?" Malesef hocam o kadar çok ki anlamayan kendi özüne düşman ecnebiye hayran Ezberletilen solagan, neyse uzatmıyayım siz biliyorsunuz zaten Şiir baştan sona destan Fakat bazen düşünüyor insan Mazlumun sahibi var diyorsunuz tamam Ama görüyoruz ki hep mazlum perişan Ezenlerse şahmeran Para onlarda güç onlarda akıl onlarda bilim onlarda Yani bu dünya da para ve güç kimdeyse tüm iktidarlar onlara köle olmak zorunda bazen ne desek boşuna. İnşallah mazlumların yüzü güler öbür dünya da. Tabi ki şair ümitvar olup direnç vermeli insanlara Emeğinize yüreğinize sağlık Saygı ve selamlarımla...
Müthiş güzel/siniz....
Bayrağımın gölgesinde daimi güzellikler ve sağlıklı yıllarınız olsun benim Güzide Kardeşim...
Gıpta ve duayla dedim ki "Rabbim nicelerini yazdırsın inşallah".
İçten selamla saygıyla...