ATATÜRK ÇOCUKLARI (25)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın „ATATÜRK FİLMİ.
Cumhuriyetimizin 100. yılına yakışan bir dünya filmi izledik... “Atatürk 1881-1919” filminden çıkışta ilk mırıldandığımız cümle bu oldu. Sevenlerin, saygı duyanların yere göğe sığdıramadığı bir dünya liderini filme sığdırmak elbette kolay değil. Zaten bir filme sığdıramamışlar! 1919’dan sonrası, 2024 başında gösterime girecek. Film, ağustos ayı başında uluslararası gösterimiyle ilgili tartışmalarla gündeme gelmişti. Filmin yayından kaldırılması için sürdürülen lobi Mustafa Kemal Atatürk’ün sadece 20. yüzyılda değil, 21. yüzyılda da yaşamaya devam eden, savaşların ve barışların kahramanı bir dünya lideri olduğunu ortaya koyuyordu. 29 Ekim haftasının ardından 10 Kasım’da da bunu bir kez daha gördük *** Nice Atatürk filmlerine... .“ (Sayın Mustafa Balbay’ın 16 Kasım 2023 Perşembe günü Cumhuriyet Gazetesi’nde ATATÜRK FİLMİ… adlı köşe yazısının ilk ve son paragrafından aynen alıntıdır . Yazının tümünü okumanızı öneririm.)
Bir gün
elbetteki ben bu fılmi seyredeceğim ve o gün; „1881’de Selanik’te doğdum.“ 10 kasım 1938’de ölümsüz oldum, 29.ekim.2023’de 100 yılımı doldurdum!“ Diyeceğim ve böylece erişeceğim yeni nesillere. Eğer ben bu filmi birgün seyredersem; O gün “REİS” flmini de seyredeceğim hemen,(*) ATATÜRK ÇOCUKLARI’ndan biri olarak, karşılaştıracağım her iki filmi mutlak; Biri(**) (*) İnternet’ten tamamını izleyebileceğiniz „REİS“ filmi 2016 yılında gösterilmiştir. (**) Yana yatık-içeri ATATÜRK ÇOCUKLARI (1) şiiri 21. Temmuz. 2015 tarihinde, "Suruç Katliamı" ndan önce(!) yayınlanmıştır. |