Adam gibi severdik, çıkarsızdı sevgiler Yalancı maceralar,candan olmayan meşkler. Sahte sözcükler ile,hak etmeyen övgüler Nerde eski sevdalar,yüreği yakan aşklar
Tertemiz bir duyguyla,bağlanırdı bir gence. Kalbi hızla çarpardı,onu ilk kez görünce. Dünyası renklenirdi, bu sevdaya düşünce. Nerde eski sevdalar, yüreği yakan aşklar
Elindeki çiçekle, heyecanla beklerdi.. Gelincik ve laleye, papatyalar eklerdi. Kimselere söylemez, derununa yüklerdi. Nerde eski sevdalar,yüreği yakan aşklar
Büyülenir kalırdı ışık saçan gözlere. Bakışlar konuşurken,gerek yoktu sözlere. Ayaklar yere basmaz,kor düşerdi özlere. Nerde eski sevdalar,yüreği yakan aşklar
Bülbül gibi şakırdı,ozan saza vurdukça. Sevdasının ateşi, bedenini sardıkça. Vefalıydı sözünde yalandünya durdukça. Nerde eski sevdalar,yüreği yakan aşklar
Sokakta ve parklarda, sevişmek çok ayıptı. Haya vardı insanda, saygınlığa sahipti. Ahde vefa olmazsa , bu en büyük kayıptı. Nerde eski sevdalar, yüreği yakan aşklar
Sevgi saygı yok oldu,kimde kaldı asalet. İçki açık saçıklık, kafelerde rezalet. Yanlış yola düşenin, akıbeti sefalet. Nerde eski sevdalar,yüreği yakan aşklar.
Daimiydi evlilik,mutluluk hiç bitmezdi. . Doyulmazdı sevgiye, yaşananlar yetmezdi. Fırtınalar kopsa da,kutsal gemi batmazdı. Nerde eski sevdalar, yüreği yakan aşklar
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Nerde Eski Aşklar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Nerde Eski Aşklar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Daimiydi evlilik,mutluluk hiç bitmezdi. . Doyulmazdı sevgiye, yaşananlar yetmezdi. Fırtınalar kopsa da,kutsal gemi batmazdı. Nerde eski sevdalar, yüreği yakan aşklar..
Nerde? mazide kaldılar sade sevdalar mı sevgili şairem? dostluklar ,arkadaşlıklar,komşuluklar hepsinin yerini çıkar ilişkileri aldı ne yazık ki :( çok haklı ,çok duygulu çok güzel eskilere özlem uyandıran dizeler tebrik ediyorum yüreğine,duygularına nefesine sağlık başarıların bitimsiz olsun selam sevgilerimle.
o zamanlar iyiler kötüler vardı yanlış ve doğruların olduğu gibi temiz olanla kir karışmazdı birbirine şimdi ne nedir bilinmiyor ar edep kaktı ortadan dost kutlarım bu temiz yürek sesini kal esenlik içinde...
Sevgili Ülkü öğretmenim eski sevdalar siyah beyaz filmlerde kaldı .Şimdi her birey ,kendi evinde aileye ve kendine yabancı. Herkesin elinde AKILLI dedikleri bir telefon, kafalar düşüyor içine, muhabbet yok, paylaşım yok. Eskidendi o yaşlıya hamile bayan yer vermek belediye otobüslerinde .Herkes uyku modunda, yorgun bıkkın gençlik. Yüreğinize , ellerinize ve nefesinize sağlık ,sevgilerimle.
Sadakat vefa kaybolup yerini maddiyat alınca maneviyat kayboluyor güzel peri şiirde ne güzel anlatılmış.Aşkına aşık olup onda vefa ve sadakatle bağlanan takdir edilmeli .Kutlarım şiir seslendirmede güzeldi Selamlar Sydney den..
Bülbül gibi şakırdı,ozan saza vurdukça. Sevdasının ateşi, bedenini sardıkça. Vefalıydı sözünde yalan dünya durdukça. Nerde eski sevdalar,yüreği yakan aşklar *** Harika bir şiir okudum, anlamlı ve duyguluydu. Kalemi ve yüreği candan Tebrik ederim. En içten selam ve saygılarla.
"Hani hepimiz arkadaşken, Hani oyunlar tükenmemişken, Henüz kimse bize ihanet etmemiş, Biz kimseyi aldatmamışken, Eskidendi, çok eskiden.
Hani şarkılar bizi bu kadar incitmezken, Hani körkütük sarhoşken gençliğimizden, Daha biz kimseye küsmemiş, Daha kimse ölmemişken, Eskidendi, çok eskiden."
Murathan MUNGAN
Çokça emek verilmiş,söz güzelliği,uyum ve akıcılığı ile temanın işlenişi harikaydı.
Özgürlüğü yanlış anladı insan ve aşklar,sevdalar hatta evlilikler bile bitiverdi.Şimdinin aşkı,sevdası,kat,yat,otomobil ve şişkin cüzdan oldu.İnsan mutasyona uğradıda aşklar,sevdalar tatildeler.Güzel bir eleştiri şiiri olmuş yüreğine sağlık şairem.Selam ve hürmetlerimle.
Duygularınıza aynen katılıyorum değerli arkadaşım. Karadeniz türküsünde dediği gibi; ''Eskiden sevdaluklar yürektendi yürekten. Şimdiki sevdaluklar hep dönüyor direkten.'' Yürek sesiniz hiç susmasın. Sağlıcakla kalınız...
Yüreğinize ve kelamınıza sağlık gerçekler dile gelmiş ancak gerçekleri kendini insanlığa adayan gönüller tarafından dile getirilir. lise de sevdiğime sevdiğimi utandığımdan söyleyememiştim.
sevgili Ülkü hocam, her daim haz alarak okumanın da ötesinde yaşattığınız enginliktir nasıl da takdire şayan. etkin kaleminiz eşsiz bir güzellik daha sunmuş. eskiler ve eskiye dair... sahip olduklarımız mı haset edilen mi? her şey geride kaldı ve her şarkı, her sitem ve her dem terk edilmişlik hissi ile dolup taşarken beyhude bir arayış mı yoksa özlem yüklü hayallerimiz? kaleminizi ve şiirinizi saygıyla selamlıyorum sevgili Ülkü hocam ve teşekkür ediyorum getirdiğiniz bu naif aktarım ile bir kez daha gördüm ki; edebiyatın güncesinde mutlandığım eşsiz bir derya her daim soluklandığım. sevgilerimle yürek dolusu ve en derin saygılarımla kıymetli hocam...
Sevgi saygı yok oldu,kimde kaldı asalet. İçki açık saçıklık, kafelerde rezalet. Yanlış yola düşenin, akıbeti sefalet. Nerde eski sevdalar,yüreği yakan aşklar.
Daimiydi evlilik,mutluluk hiç bitmezdi. . Doyulmazdı sevgiye, yaşananlar yetmezdi. Fırtınalar kopsa da,kutsal gemi batmazdı. Nerde eski sevdalar, yüreği yakan aşklar
Anlam dolu yine derst niteliğinde harıka dizeler. Gönünlüne,o güzel sesine sağlık sevgili ablam sevgiler sunuyorum .
(Hayatt) tarafından 4/10/2016 6:07:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
ahhh o eski sevdalar dedirtti şiiriniz.ne yazıkki hiç birşey eskisi gibi değil artık şairem.yüreğinize kaleminize sağlık.gıpta ile okudum bu güzel şiirinizi.kutluyorum can-ı gönülden.selam ve sevgimle.
Gülseren Morkan tarafından 4/10/2016 4:48:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
Nerde o saygılar. Nerde o insanlık. Nerde o sadakat. nerde o yardımlaşma. nerde o muhabbet. Nerde o samimiyet.
Tabii bunların en başında da sizin duygulu yüreğinizin sesi bu şiirde olduğu gibi "eski sevdalar" geliyor. Bizleri eskilere götürdünüz. Duygulandırdınız. Sağ olun. Selam ve Saygılarımla...
O doğrular Bizim zamanımızı anlatıyor. Şimdi anlamlarını yitirdiler. Zamanın doğruları değişti. Yada zamanına uygun, kim bilir.?!! Şimdi yakındığımız bu doğruları ya da günümüz doğrularını biz öğretmedik te, hiç mi suçumuz yok.?!! Aşırı tolerans mı gösterdik.?!! Selamlar saygılar. Yüreğinize sağlık.
Sokakta ve parklarda, sevişmek çok ayıptı. Haya vardı insanda, saygınlığa sahipti. Ahde vefa olmazsa , bu en büyük kayıptı. Nerde eski sevdalar, yüreği yakan aşklar....................aynen...tebrikler değerli yürek...