Sakın, Allah ile beraber başka bir ilâh edinme! Yoksa kınanır, yapayalnız ve yardımsız bir halde oturup kalırsın. (3)
İşte bunlar, Rabbinin sana vahyettiği hikmetlerdendir. Sakın Allah ile beraber başka bir ilâh edinme; yoksa kınanmış ve Allah’ın rahmetinden kovulmuş olarak cehenneme atılırsın! (4)
Ey müşrikler! Demek Rabbiniz sizi erkek çocuklarla şereflendirdi, kendisi de meleklerden kızlar edindi öyle mi?
Gerçekten siz çok büyük, vebâli çok ağır bir söz söylüyorsunuz. (5)
Allah sizin için kendi cinsinizden eşler yarattı; eşlerinizden de size evlatlar ve torunlar verdi. Sizi temiz ve hoş nimetlerle rızıklandırdı.
Buna rağmen bazıları, asılsız şeylere inanıp, Allah’ın bunca nimetine karşı nankörlük mü ediyorlar? (1)
Onlar, Allah’ı bırakıp kendilerine ne göklerden ne de yerden hiçbir şekilde rızık veremeyecek olan, üstelik hiçbir şeye güçleri de yetmeyen bir takım hayal ürünü varlıklara mı tapıyorlar? (2)
Rasûlüm! De ki: “Faraza, onların iddia ettikleri gibi Allah ile beraber başka ilâhlar olsaydı, bu takdirde o ilâhların hepsi, arşın sahibine ulaşmak için mutlaka bir yol ararlardı.” (6)
Allah onların iddia ettiklerinden son derece uzak, çok çok yüce ve pek büyük bir yükseklikle yüksektir. (7)
Yedi gök, yer ve bunlar içinde bulunan herkes Allah’ı tesbih eder.
O’nu hamd ile tesbih etmeyen hiçbir şey yoktur, fakat siz onların tesbihini anlayamazsınız. Şüphesiz ki O, ceza vermekte hiç acele etmeyen ve çok bağışlayandır. (8)
“Çocuk edinmeyen, mülk ve hâkimiyetinde hiçbir ortağı bulunmayan, âciz olmadığı için bir yardımcıya da ihtiyaç duymayan Allah’a hamdolsun” de ve tekbir getirerek O’nun büyüklüğünü ilan et! (9)
Allah’ın bir çocuk edinmesi olacak şey değildir; O, yaratılmışlara ait bu tür özelliklerden mutlak mânada pak ve uzaktır!
Bir işin olmasını istediği zaman ona sadece “Ol!” der, o da derhal oluverir. (10)
Ey, böyle söyleyenler! Gerçekten siz çok çirkin ve korkunç bir iddia ortaya attınız!(12)
Neredeyse gökler çatlayacak, yer yarılacak, dağlar yıkılıp yerle bir olacaktı; (13) Rahmân’a çocuk isnat ettiler diye! (14)
Bilakis biz gerçek bir yaratışla hakkı bâtılın tepesine indiririz de, hak onun beynini darmadağın eder,
bir de görürsün ki bâtıl can çekişerek yok olup gitmiştir. Allah’a yakıştırdığınız o çirkin vasıflardan dolayı vay sizin hâlinize! (15)
Göklerde ve yerde kim varsa hepsi Allah’a aittir. O’nun yakınında bulunan melekler ise, ne büyüklenip O’na ibâdetten yüz çevirirler, ne de yorulurlar. (16)
Gece gündüz usanmadan, ara vermeden Allah’ı tesbih ederler (17)
Yoksa müşrikler, göklerden ümitlerini kesip, bu defa yerden bir takım varlıkları ilâh edindiler de, onlar mı ölüleri tekrar diriltip kabirden kaldıracaklar? (18)
Eğer göklerde ve yerde Allah’tan başka ilâhlar olsaydı, ikisinin de dengesi ve düzeni kesinlikle bozulur giderdi.
Arşın Rabbi olan Allah, onların yakıştırdığı her türlü çirkin vasıflardan uzaktır, yücedir! (19)
Allah, yaptığından sorumlu tutulmaz; fakat onların ilâh edindikleri şuurlu varlıklar yaptıklarından sorguya çekileceklerdir. (Şu halde bunların ilâh olması mümkün mü?) (20)
Yoksa Allah’tan başka bir takım ilâhlar mı edindiler?
De ki: “Madem öyle, haydi delillerinizi getirin!
İşte bu tevhid inancı, hem benim ve benimle beraber bulunan müslümanların bağlı olduğu, hem de benden önce gelen tüm peygamberlerin ilan ettiği en temel dinî esastır!
Hayır, onların çoğu gerçeği yanlıştan ayırt edebilecek seviyede bir bilgiye sahip değildir, bu sebeple de ondan yüz çeviriyorlar. (21)
Biz, senden önce gönderdiğimiz her bir peygambere:
“Gerçek şu ki, benden başka ilâh yoktur. Öyleyse sadece bana kulluk edin!” diye vahyetmişizdir. (22)
Bazıları da kalkıp: “Rahmân bir çocuk edindi” dediler. Hâşâ! O, bütün noksanlıklardan temiz ve uzaktır!
Bilakis onların çocuk diye nitelendirdikleri melekler, Allah’ın ikram ve takdirine mazhar olmuş kullarıdır. (23)
Onlar, Allah izin vermeden konuşmazlar ve sadece O’nun emrine göre hareket ederler. (24)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Allah’ın bir çocuk edinmesi olacak şey değildir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Allah’ın bir çocuk edinmesi olacak şey değildir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yüce Kur'an-ı Kerim için meal çalışmanızda Cenab-ı Hak'tan muvaffakiyet diliyorum. Bu hayırlı gayretinizden dolayı ne kadar teşekkür etsek azdır, sağolun varolun, Allah râzı olsun inşallah 🙏 Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun.
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yrumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yrumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yrumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
*** Allah’ın bir çocuk edinmesi olacak şey değildir *** şiirini, beğeniyle okudum. Nice güzel şiirlere diyor, Şair Arkadaşımı, içtenlikle KUTLUYORUM...
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yrumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
O' doğmamıştır, doğurulmamıştır ve ölümsüzdür. O' insanlara şah damarlarından daha yakındır ve her türlü mekandan münezzehtir. tebrikler ve saygılar sunuyorum...
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yrumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Günahlardan uzak dur da, ufkun açılsın Rabbini tespih et gönlün, açılsın İstiğfara sarıl, yolun açılsın. Sen bir kulsun, haddin değildir. Tevazu göster de Sema açılsın.
Allah'a hamdolsun. Allah Rasulüne salât ve selâm olsun. Aline ashabına selâm olsun. Üstadım Allah razı olsun. Çok saygımla Üstadım.
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yrumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Bu hayırlı gayretinizden dolayı ne kadar teşekkür etsek azdır, sağolun varolun, Allah râzı olsun inşallah 🙏
Sonsuz selam ve dua ile.
Allah'a emanet olun.