Andolsun ki, sizi başta nasıl tek tek yaratmışsak, şimdi de tek tek yapayalnız huzurumuza geldiniz ve dünyada size verip hayaline daldırdığımız her şeyi arkanızda bıraktınız.
Hani işlerinizi tanzimde Allah’ın ortakları olduğunu ileri sürdüğünüz şefaatçilerinizi de yanınızda görmüyoruz!
Onlarla aranızdaki bütün bağlar kopmuş ve sizi kurtaracaklarını sandığınız sahte tanrılar yanınızdan kaybolup gitmiştir. (1)
Buna rağmen tuttular, cinleri Allah’a ortak koştular; halbuki onları da Allah yaratmıştır.
Bir de kesin bir bilgiye dayanmaksızın O’na oğullar ve kızlar yakıştırdılar.
Allah, onların ileri sürdükleri bütün bu nitelemelerden sonsuz derecede uzak ve çok yücedir. (2)
O, gökleri ve yeri hiç yoktan, eşsiz ve benzersiz şekilde yaratandır.
Eşi olmadığı halde O’nun nasıl çocuğu olabilir ki? Her şeyi O yaratmıştır ve O her şeyi hakkiyle bilendir. (3)
Rabbiniz Allah işte O’dur. O’ndan başka ilâh yoktur. O, her şeyi yaratandır.
Öyleyse yalnız O’na kulluk edin. Her şeyin dizginini elinde tutan, her işte kendisine güvenilip dayanılan O’dur. (4)
Gözler O’nu göremez, fakat o gözleri görür. O, yarattıklarının ihtiyacını bütün incelikleriyle bilip karşılayan ve her şeyden haberdâr olandır. (5)
Rasûlüm! Sen, Rabbinden sana ne vahyediliyorsa ona uy.
O’ndan başka ilâh yoktur. Müşrikler ne derse desin aldırma, onlara ehemmiyet verme. (6)
Müşrikler: “Eğer Allah dileseydi ne biz O’na ortak koşabilirdik ne de babalarımız; ne de herhangi bir şeyi haram kılabilirdik!” diyecekler.
Onlardan öncekiler de, azabımızı tadıncaya kadar peygamberlerini böyle yalanlamışlardı.
Şöyle de: “Sizin yanınızda, çıkarıp bize göstereceğiniz kesin bir bilgi ve belgeniz var mı? Varsa gösterin!
Siz sadece kuru bir zanna uyuyorsunuz ve siz ancak asılsız tahminlerle yalan söylüyorsunuz.” (7)
Ey iman edenler! Müşrikler birer pislikten ibarettir. Onun için artık bu yıldan sonra Mescid-i Harâm’a yaklaşmasınlar!
Eğer onların engellenmesiyle yeterli gelir elde edememekten, dolayısıyla fakirliğe düşmekten korkarsanız, unutmayın ki, Allah dilediği takdirde lutf u keremiyle sizi zenginleştirir.
Şüphesiz Allah her şeyi bilen, her işi ve hükmü hikmetli ve sağlam olandır. (8)
Ehl-i kitaptan oldukları halde Allah’a ve âhiret gününe inanmayan, Allah ve Rasûlü’nün haram kıldıklarını haram tanımayan ve hak dîni din olarak kabul etmeyen kimselerle,
himaye vergisini tam bir aşağılık ve baş eğmişlik duygusu içinde kendi elleriyle verinceye kadar savaşın! (9)
Hıristiyanlar da: “Mesîh Allah’ın oğludur” dediler.
Bu, onların ağızlarında geveledikleri câhilce sözlerdir ki, kendilerinden önce geçmiş bazı kâfirlerin sözlerine benzetiyorlar.
Allah onları kahretsin! Nasıl da haktan bâtıla döndürülüyorlar! (10)
Onlar Allah’ı bırakıp hahamlarını, râhiplerini ve Meryem oğlu Mesîh’i rab edindiler.
Halbuki onlara, kendisinden başka ilâh olmayan bir tek Allah’a kulluk etmeleri emredilmişti.
Allah, onların şirk koştukları şeylerden münezzehtir. (11) Onlar Allah’ın nûrunu ağızlarıyla üfleyip söndürmek istiyorlar. Allah ise, kâfirler hiçbir zaman hoşlanmasa da, nûrunu mutlaka tamamlamak istiyor. (12)
Allah, Rasûlü’nü doğru yolun ta kendisiyle ve adâlet ve hakkaniyet üzerine kurulan hak dîni ile gönderdi ki,
müşrikler hiçbir zaman istemese de, o dîni diğer bütün dinlere üstün ve hâkim kılsın. (13)
Ey iman edenler! Hahamlardan ve râhiplerden pek çoğu halkın mallarını haksız yollarla yemekte ve insanları Allah yolundan alıkoymaktadırlar.
Rasûlüm! Altın ve gümüşü yığıp da onları Allah yolunda harcamayanlar yok mu, işte onları elem verici bir azab ile müjdele! (14)
Kıyâmet gününde, biriktirilen o altın ve gümüşler cehennem ateşinde kızdırılıp onların alınları, yanları ve sırtları bunlarla dağlanacak
ve onlara: “İşte bunlar, kendiniz için biriktirdiğiniz altın ve gümüşlerdir. Şimdi tadın bakalım o durmadan yığıp biriktirdiğiniz şeylerin cezasını!” denilecek. (15)
Gökleri ve yeri yarattığı gün koyduğu kesin hükme göre Allah katında ayların sayısı on ikidir.
Bunlardan dördü haram aylardır. İşte doğru ve geçerli olan hesap budur. O halde bu aylarda konulmuş yasakları çiğneyerek kendinize zulmetmeyin.
Bununla beraber müşrikler bir araya gelip hiçbir kural tanımadan sizinle nasıl topyekün savaşıyorlarsa siz de onlarla topyekün savaşın.
Şunu da bilin ki Allah, kalpleri ilâhî saygıyla dolu olup kendine karşı gelmekten sakınanlarla beraberdir.
Artık boşuna özür dilemeyin! Çünkü siz iman ettikten sonra tekrar küfre girdiniz.
Samimi tevbelerinden dolayı sizden bir grubu affetsek bile, diğerlerini inkâr ve günahta ısrar etmeleri sebebiyle cezalandıracağız.(16)
Allah, erkek olsun kadın olsun bütün münafıkları ve kâfirleri, içinde ebedî kalacakları cehennem ateşiyle tehdit etmektedir.
O ateş onlara yeter. Allah onları rahmetinden uzaklaştırmıştır; onlar için bitip tükenmez bir azap vardır. (17)
Ey münafıklar! Sizin hâliniz tıpkı sizden önce gelip helâk edilmiş kavimlerin hâline benzer.
Üstelik onlar sizden daha güçlü, mal ve evlatları sizinkinden daha fazlaydı.
Onlar nasipleri kadar dünya nimetlerinden faydalanıp zevk almaya çalıştılar.
Sizden öncekiler nasıl nasipleri kadar bu nimetlerden faydalanmaya çalıştılarsa, siz de aynı şekilde nasibiniz kadar bunlardan faydalandınız.
Hep birlikte oyun ve eğlence bataklığına dalanlar gibi siz de daldınız.
O münafık ve kâfirlerin yaptıkları dünyada da âhirette de boşa gitmiştir. En büyük zarara uğrayanlar işte onlardır. (18)
Yoksa onlara daha önce helâk edilen toplulukların, Nûh kavminin, Âd ve Semûd’un, İbrâhim kavminin, Medyen halkının
ve şehirleri altı üstüne getirilmiş Lût kavminin ibret dolu haberleri gelmedi mi?
Halbuki onlara peygamberleri apaçık deliller getirmişti de, kabul etmemişlerdi.
Allah onlara kesinlikle zulmetmedi, fakat onlar kendi kendilerine zulmediyorlardı. (19)
Her insanın hayır veya şer ne işlediğini görüp gözeten Allah,
hiç bunu yapmaktan âciz olan putlarla bir tutulabilir mi?
Buna rağmen, kalkıp bir de Allah’a ortaklar koşuyorlar.
De ki: “Haydi bunları adlandırın; kimdirler, ne iş yaparlar?
Ne o, yoksa siz Allah’a yeryüzünde bilmediği bir şeyi mi haber veriyorsunuz?
Yahut gelişi güzel, anlamsız sözlerle mi kendinizi aldatıyorsunuz?”
Doğrusu o kâfirlere kurdukları tuzaklar süslü gösterildi ve böylece doğru yola girmeleri engellendi.
Zâten Allah kimi sapıklık içinde bırakırsa, artık hiç kimse onu doğru yola iletemez.(20)
Onları dünya hayatında mâhiyetini tahmin edemeyecekleri cezalar beklemektedir.
Âhiret azabı ise elbette çok daha çetindir. Onları Allah’ın azabından koruyacak da hiç kimse yoktur. (21)
Allah’a ortak koşanlar şöyle dediler: “Eğer Allah dileseydi, biz de, atalarımız da O’ndan başka hiçbir şeye ilâh diye tapmaz ve O’nun emri olmadan hiçbir şeyi kendimize haram kılmazdık.”
Daha önceki müşrikler de tıpkı böyle yapmışlardı. Bu durumda peygamberlere düşen vazîfe, apaçık tebliğden başka ne olabilir?
Doğrusu biz her ümmete: “Allah’a kulluk edin ve insanları sahte tanrılara tapmaya zorlayan şeytânî güçlerden uzak durun” diye uyaran bir peygamber gönderdik.
Allah onlardan bir kısmına doğru yolu nasip etti; bir kısmı da inkârları yüzünden doğru yoldan sapmayı hak etti.
Öyleyse yeryüzünde dolaşın da dîni yalanlayanların akıbeti nasıl olmuş bir bakın! (22)
Bir de onlar kızları Allah’a yakıştırıyorlar; hâşâ Allah böyle şeylerden ve tüm noksanlıklardan yücedir; çok sevdikleri erkek çocukları ise kendilerine malediyorlar. (23)
Onlar hoşlanmadıkları şeyleri Allah’a yakıştırıyorlar; dilleri de durmadan, en güzel mükâfatın kendilerini beklediği yalanını uyduruyor.
Oysa hiç şüphesiz, onları bekleyen ateştir, hem de, oraya sürüklenenlerin en önünde olacaklardır. (24)
Allah sizin için kendi cinsinizden eşler yarattı; eşlerinizden de size evlatlar ve torunlar verdi.
Sizi temiz ve hoş nimetlerle rızıklandırdı. Buna rağmen bazıları, asılsız şeylere inanıp, Allah’ın bunca nimetine karşı nankörlük mü ediyorlar? (25)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Allah onları kahretsin! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Allah onları kahretsin! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yrumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Değerli üstadım Kur'an-dan ayet ayet örneklemelerle belirttiğiniz ihlas dolu yürek sesinizi gönülden kutluyorum... Elinize, emeğinize sağlık... Her daim sonsuz saygı ve selamlarımla...
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yrumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yrumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Rab'bimizin öğüt ve de emirleri Müslümanlar için kaçınılmaz hikmetli düsturlardır.Tekrar tekrar duymak ve okumakta mutlak yararlar vardır.Bu ikazlara vesile olan Muhterem "redfer" kardeşimize teşekkürü borç biliyor, Allah'ın rızasına nail olmasına dua ediyoruz. Saygı ve de sevgimizle...(Aksakal)
Çok teşekkür ederim Ener Bey Üstadım Vakit ayırıp yaptığınız kıymetli yorumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Çok teşekkür ederim Halil Şakir Üstadım Kıymetli yrumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Yüce Kur'an-ı Kerim için meal çalışmanızda Cenab-ı Hak'tan muvaffakiyet diliyorum. Bu hayırlı gayretinizden dolayı ne kadar teşekkür etsek azdır, sağolun varolun, Allah râzı olsun inşallah 🙏 Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun.
Çok teşekkür ederim Şükrü Atay Üstadım Kıymetli yrumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Bu güzel yorumunuzu şiirinizin altına iliştirmek istiyorum
‘’Rabbim dünyaya bahşettiği 10 merhamet ve sevgiden dokuzunu kadına ve kız çocuklarımıza vermiştir…
Kuranın tek satırını okumadan direk ‘’Kuran kadına dövmeyi emrediyor’’ diyerek hakaret etmeye başlayan insanlarla karşı karşıyayız.
İlimde, bilimde, imanda bende dahil bilgi eksikliğimizi var nedenlerini konuşmak istemiyorum. Zira toplum olarak akıl ve mantığımızı kullanmayıp kulaktan dolma laflarla hareket ediyoruz. Okumadan, öğrenmeden, doğruyu bilmeden duyduklarımıza inanıyorsak işte o zaman ahlaksızlıkların ön plana çıkmaya el birliğiyle sağlıyoruz…
İnanç insanın öz kimliği olmalı. Zira Kuranımız güzel ahlaklı olmamızı emrediyor.
Kocaman teşekkür ederim aylardır bilgi birikiminizi bizlerle paylaşma mutluluğu verdiğiniz için
Çok teşekkür ederim Ümmühan Yıldız Üstadım Vakit ayırıp yaptığınız kıymetli yorumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Çok teşekkür ederim Sedat Hünker Üstadım kıymetli yorumunuz için Sağ olun ,var olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
çok güzeldi,sevgi vardı, çok acıklı, çok doğru, ibret vardı, Hakikat vardı, o çok çok güzel yüreğine sağlık Üstadım ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
Çok teşekkür ederim Abdulkerim Kaya Üstadım kıymetli yorumunuz için Sağ olun ,var olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah