⚘Seyrü sefer ederken aklın dehlizlerinde Mutmain oldu gönlüm âlemin (g)izlerinde. "Allahuekber" vardı zerrenin cüzlerinde İpek dokuyan böcek, bal yapan arı gördüm
⚘Nefesler buz kesince artar kulun niyazı "Acizsin" der insana zemherinin ayazı "Ol!" emri mûcibince son buldu şemsin nazı Sürûra sebep yazı, süslü baharı gördüm
⚘Ruh kafese dar geldi uygun teni aradım Yunus’a kulak verdim bende beni aradım Candan öte can varmış; ben cananı aradım İlâhî aşkta hârı, îmanda kârı gördüm
⚘Arif olan anlıyor tabiat lehçesini Akıl, idrak ediyor Yüceler Yüce’sini Haz aldım, seyre daldım kâinat bahçesini Lalede morbeyazı, güllerde sarı gördüm.
⚘Nimetler öyle çok ki dil aciz söylemekten Süzdüm tüm fikirleri şirk geçmedi elekten Tattım üzüm kirazdan karpuz ile çilekten Kabuk içinde narı, arada zarı gördüm
⚘Anladım ki gafilsem varlar içinde "hiç"tim Hidayet pınarından nasip payımı içtim Nasihat almak için engeller aşıp geçtim Zahirde lâl ehl-i hâl nice mezarı gördüm
⚘Aleme üryan gelen yine üryan gidiyor Kibriyâya kör kişi kabre giryan gidiyor Çölde yâri arayan yâre düşman gidiyor Şah damarımdan yakın hakiki yâri gördüm.
⚘Yâr ki; ilmi okyanus, her damlada bir deniz Her doğumda O vardı, her salâda Bir’den iz Musalla dile geldi, aşikâr oldu her giz Meğer gurbetteymişiz; asıl diyarı gördüm...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HER DAMLADA BİR/DEN/İZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HER DAMLADA BİR/DEN/İZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Benim okuduğum şiirleriniz arasında en üst düzeye koyabileceğim bir şaheser! İlim, tefekkür, iman, ihlas, şiir kültürü, dilde zenginlik ve şiirde ustalık ve ürpererek duyan bir yürek marifetiyle, yuyularak, yoğrularak meydana getirilmiş Yunus -vari bir şaheser.
Yazmak konusuna gelince, böylesine muhteşem şiirlerde okuyucu olarak az buçuk demlensem de yutkunarak "zor konu ustalarımın yazdıkları önceliğim" diyorum.
Yakında bir aruz da benden gelebilir hocam. Ama daha değil çünkü kendimi henüz aruz yazacak kadar çok iyi hissetmiyorum. Yine çok güzel, mana bütünlüğü sergileyen harika bir yürek sesiydi üstadım. Her daim sonsuz saygı ve selamlarımla...
Saygıdeğer üstâdım, Fevkalâdenin fevkinde müstesnâ güzellikte bir yürek sesiydi şiiriniz gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. İyi ki varsınız böylesine tefekkür ettiren eserleri sayenizde okuyoruz, Allah râzı olsun inşallah. Dünkü şiirinizi gece 12 den sonra ekleyince güne seçtiğimi belirtmiştim, laz değilim ama kafa belli zamanlarda çalışmıyor demek ki güne şiir seçmediğimi sanarak gün içinde bir ÇANAKKALE için yazılan şiiri güne seçmişim inşallah Alzheimer başlangıcı değildir:)) mahçup oldum bu nedenle artık güne seçsem de yoruma yazmayacağım bu nedenle özür diliyorum. Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olunuz.
Mahcubiyete sebep de yok gerek de. Muhtelif zamanlarda muhtelif vesilelerle Günün Şiiri, seçkisi gibi benim için anlamsız "paye"lerin hiç bir önemi ve değeri olmadığını Site yöneticilerine hitaben yazmıştım.
Dikkate alındığına inanıyorum.
Bu kardeşiniz için önemli ve değerli olan; dizelerimle sizler gibi samimi, gönül güzelliğinden emin olduğum dostlarımın yüreklerine dokunup, duygularına hitabedebilmek.
Ödül de başarı da budur.
Günün Şiiri seçki hakkı genç katılımcılara teşvik olarak kullanırsa çok daha isabetli olur kanaatindeyim.
Şiir adı gibi her damlasında bir deniz barındırmaktadır. Bunlardan sadece üryan gelip üryan gitmemiz mevzusunda görüş beyan edeyim dedim.
İnsanoğlu bu dünyaya üryan gelmektedir. Bu dünyadan göçerken de sadece mal, mülk, makam gibi yüklerden değil, ayrıca nefis, haz, kibir gibi ruhu kirleten huylardan da arınıp manevi manada da üryan olarak ahirete hazır hale gelir.
Kanuni Sultan Süleyman’ın Bağdat seferine katılan, birçok makamı ve pâyesi olan Divan şairi Taşlıcalı Yahya
'Âdemoğlu âleme uryan gelir uryan gider Nâle vü efgân ile giryân gelir giryân gider'
dediği gibi, mal mülk biriktirmeden maneviyatı ile bu dünyadan üryan gitmiştir.
Yine Yunus Emre bir şiirinde şöyle der:
'Niceler tac ü tahtı, mal ü mülkü Koyup uryan oluptur aşk elinden
Aziz Mahmud Hüdâyî de şöyle söyler:
'Bunda gelen eğer pîr ü civândır Uryân gelip yine uryân giderler Eğer gedâ eğer şâh-ı cihandır Bunda uryân gelip uryân giderler'
Üryan gelip aynı şekilde gitmek tüm insanları eşit kılar. Karun gibi zengin biri ile bir köle aynı şekilde kefene sarılır, birbirlerinden asla bir farkları yoktur.
Yorumumu Karacaoğlan ile tamamlayayım 'Üryan geldim gene üryan giderim Ölmemeye elde fermanım mı var Azrail gelmiş de can talep eyler Benim can vermeye dermanım mı var'
Yaşarken bu geçeği idrak edebilenlere selam olsun.