Yazasım var sana Nazım ruhun sirayet eden ülkemde iki coğrafya arasında bir patiska gibi yırtılan Hazar çanağında gözyaşı biriktiren mahpus gözlerindi dünya penceren demirden, ömürden kendine yazılan mektuplar hümanist dilinde pelteleşen sitem küskün ve soğuk bir acı mezarına gözlerimle gönderdiğim rüzgâr karlı kayın ormanında şiirlerini öptü izini süren her dizem İstanbul bakışlı hasret dokunuşlu memleket duruşlu ayazı keskin bir duayla geçiyor serviliklerden ne kadar döksem memleketin ahvalini daha bir üşür içimdeki korku buğulu bir kırmızı içim dışım ve Nazım bu ara üstümde bir kar uykusu ne hazin öyküdür yıllar sonra anlaşılmak ve uyanması insan korosunun yüzüm solgun, başımda terörist bir ağrı dizelerim çiğnenmiş karanfil kokusu...
meyvesi taşlanıyor ülkemin ağaçlar yapraklarını dökmek üzre son/ran/dan bir bahar geçiyor bulutlarla yaşamaksa; bu lambanın kör karanlığında sıkma portakal başı yaşmak şapka devrimine inat yaşamak; ağaçlar çoğul ve prangalı ormanlar kardeş değil lümpenlere her yerde rastlamak mümkün parmakla gösterilirken bu azınlık diyorum ya yazasım var sana ağır aksak benzim sarı suratım asık içim sak ve saklı bir koru dilim sarhoş karanfil dibi şarap tortusu hüznüm üzüm buğusu yeniden nüksetti bu politik hastalık Kadıköy İskelesi’nde kelepçe sesleri adaların dalgası ve açıklarda motor sesi Erkin gemisinin ayakyolu ve sintine ambarıydı kapatıldı Ran o an hadi ordan dön yan işte o an vurulsam gömsem deve kuşu gibi başımı savursam en okkalı acı dilimi küfürüm bu dizelerde geçmemeli...
sekiz nisanda aç kaldı dili hasreti ciğeri ve sevdikleri vatan öksüz, memleket öksüz memleket mehmet, mehmet memleket aldı gitti dalgalar Hikmet’i aklandı Karadeniz hırçın bir şat her damlası hikmetli...
gözlerin geliyor aklıma en mavisinden desem ki aynı topraktan alazlandı yakınlığımız bir Selanik türküsüdür karılan sancımız belki de bu yüzden kanım kaynıyor şiirlere bu yüzden içim yanıyor memleketli dizelerinde Nazım , Paşa torunu işçi yolcusu tarihin dev konuğu şiirimin Türkçe soluğu bir gece konuğum olsan içimde buzlar çözülür sözün cümlesi şaha kalkar hür bir atın yelesinde memleketine hayran mavi gözlerinde dev bir çocuk ceplerinden hürriyet çıkarır bayram şekeri niyetine şarkılar sevdalı tütün kokar duman duman saklanan özleme uğurlar siyahbeyazİstanbul hatırası perde arkası deklanşöre yansıyan sorma gitsin! yazasım var sana içim küllüm yangın yeri...
emperyalizme bağlanan kuşağı çözen dil putlardı yıkılan cehaletin liğmelenmiş söz kekrelerinde altı ay alacaklıydı içindeki şiir mahkemeden İstanbul sarnıçlarında özgürlüktü akan su ve aşkı imzaladığın kadınlar Nüzhet, Lena Piraye Münevver Galina ve son yoldaşı Vera memleket gibi sevdin kadınlarını Galina dışında hepsinin bir şiiri vardı uzak aşklara dökülen el yazması nameler sen Zührelerine de uzak hasretle yaşadın memleket memleket uzadı içinde mektuplar „aslolan hayattır” iki kelimeye hayat sığdırmak ne büyük devlet özgürlük ne Zühre ne Tahir olmak gerekir aşk için şair olmak zor iştir ve Nazım memleket sevdasından ayıp mıdır ölmek...
içimde sağ çıkmayan bir şiir içimde mezarsız bir şair memleketin ahvali bildiğin gibi Nazım yeni şiirler yaz...
Anadolu’da bir köy mezarlığını derin derin kazdık hepimiz sana ulu çınarlarız...
soğuk bir ülkeye sıcacık selamlarla...
Neslihan YAZICILAR
Fotoğraf Ahmet KARACA Sevgili Dostum bu harika kare için ayrıca teşekkürler.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çınarlar altında Nazım'a... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çınarlar altında Nazım'a... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ÖmerNazmi bey'e yorumu hakkında... Nüzhet Lena Piraye Münevver Galina ve son yoldaşı Vera memleket gibi sevdin kadınlarını…
Yani dürüstçe sevdin kadınlarını, sevgili şair arkadaşım, her şey güzel de galiba BİR KÜVET HİKAYESİ şiirin bu bölümüne yorum yazarken hatırınıza gelmedi... şiir ve dostlukla Neslihan hanım şiir gerçekten şiir tadında kutlarım...
Nufel tarafından 10/19/2008 2:13:53 AM zamanında düzenlenmiştir.
Kutlarım güzel yüreğinizi.Buram memleket kokan dizelerde gözlerini gördüm ustanın.Seviyorsanız, hele memleketse söz konusu sevdanın adı,ölümsüzsünüzdür...
Kelimelerim yetersiz kalacak bu anlamlı şiir karşısında...
ne kadar iyi yapmısşın güzel arkadasım Nazım' ı anlatarak anlatmaya cesaret biletakdire şayan, ve şiir dilinde bile muhteşem bir iş çıkarmıssın..
bir yorum altında şiir kitabıma daha da geliştireceğim demişsin, çk sevindim böyle bir atılımına... bekleyeceğim dört gözle...
şiiri okurken gözlerimi kapadım ve Nazım' ın mezarına gittim, sanki ben sesli okuyorum da o' da beni dinliyordu ve seni tebrik etmemi söyledi gözleri, birkaç yıl önce gördüğüm mezarını sanki yeniden gördüm ve o an ki heycanımı şimdide yaşadım... Nazım Hikmet 'in tüm eserleri bizim önümüzde hep bir çizgi oldu yürümemiz için..
gözlerim doldu şu an...
sen çok yaşa Neslihanım çok yaşa.. çok beğendim ve araladığın kapıdan süzüldüm bende ... kucak dolusu papatyalarım senin için...
Yorumun öylesi anlamlı ki sende bana yaşattın o anlamlı duyguları. Ve öylesi güzel bir tablo sundun ki bana yorumunla, inan sende beni duygulandırdın...
Nazım'ın selamını aldım sağ olasın.
Bu arada çok özledim seni...:))
Şiirde alacağım yolda siz dostlalarım beni oldukça yüreklendiriyorsunuz ayrıca teşekkürler.
"Hepimiz sana ulu cinarlariz" Kalbime dokundunuz bu siirdeki her satir ile.. ne desem ki baska? yureginize, o cesur ve bir o kadar da narin kaleminize saglik efendim. cok etkilendim cok.. sevgiyle kalin.
Bu güzel;duyarlı,duygulu,içten;kâh deli bir nehir gibi âsî,kâh bir pınar gibi sakin ve dingin dizelerin için seni ne kadar kutlasam,sana ne kadar teşekkür etsem azdır...
Ve bu şiir,tek bir gün değil,tüm zamanlarda yaşamalıdır...Nazım da kezâ öyle...
Bir edebiyatçı olarak işime ve hayatıma en çok karışmış olan ve bundan her zaman onur duyduğum Büyük Üstâd,çok değerli fikir adamı Nazım Hikmet'i bir de senden dinlemek,duyumsamak ve özümsemek mükemmel oldu...
Yüreğinin pencereleri daha çok açıldı şimdi bana...
Ve..
Dilerim hep açık kalsın o pencereler...
Ve...
Bize hep daha fazlasını yaşat dilerim...
Sevgimle... Saygımla... Hayranlığımla...
savaşçı tarafından 9/10/2008 12:02:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
içimde sağ çıkmayan bir şiir içimde mezarsız bir şair memleketin ahvali bildiğin gibi Nazım yeni şiirler yaz...
Anadolu’da bir köy mezarlığını derin derin kazdık hepimiz sana ulu çınarlarız...
soğuk bir ülkeye sıcacık selamlarla...
Tekrar tekrar okudum... "benim bağırasım gelir piraye" benimde haykırasım geldi andım 3 haziran 63 ü... ustaların kaderi vatana hasret olmamalı... Neslihan yüreğine sağlık... Kalemin daim olsun... Sevgi ve saygımla...
Bir ihtiyar düş ile ben yakılıp yıkılan bir kentin harabelerinde, Günde üç vakit geziyoruz "ölüm ve zafer haberleri içinde.." Sarılıp beraber uyuyoruz geceleri gün doğumunda uyanıyoruz beraber, Kesilince gecenin derinliklerinden oluk oluk akan keder, Gömüp gözlerimizi güneşin getirdiği kızıllığın içine, Kendi kömür karası kanımızla çiziyoruz yolumuzu...
Bir ihtiyar düş ile ben yolculukların en uzununa çıkmış iki garip kul, Haziran günlerinin sarı ve küflü sokaklarında iki yoksul.. Bronzlaşan tenimizde bir hamal gibi taşıyoruz göz yaralarını, Arıyoruz ölgün gözlerimizin nakışında birbirinden kopan ışıkları...
Bir ihtiyar düş ile ben bir mucize bekler gibi bakıyoruz som altından güneşe, Talan edilmiş çocuk rüyaları gibi nahoş bir sonun başında, Yorgunluğumuzu ekiyoruz vahşet çağında kana bulanan zamana... (ZEMHERİ)
Bahtiyar oldum efendim bu şiiri okuyunca ve istedim ki iki dost şiir aynı sayfada buluşsun.. Onu ve şiirini anlatmak her ne kadar kalemimiz için güç olsa da anlatmadan da duramıyoruz.. Fakat ne onu putlaştırmak çabasındayız ne de yüceltmek; zira onun hayatı ve şiiri bunu zaten yapıyor fazlasıyla. Şiire ve sevdaya gönül vermiş insanlar olarak bir vefadır bizimki, hepsi bu.. Çünkü birini ve onun yazdıklarını anlayınca, ona dâir birkaç mısra veya birkaç satır yazmamak olmuyor; yani bu bir ihtiyaç olarak hasıl oluyor ve gönül borcu ödeniyor bu şekilde.. Türk edebiyatının bütün şairleri değerlidir ve hapsi kedine göre iyidir; ancak Nâzım denilince benim yüreğim burkulur ve zihnimi yurt edinmiş onlarca şiiri dilimin ucuna gelir.. Onun şiirini okumak ve bu şekilde onu anlamak az da olsa, şiirseverler adna ehemmieti yüksek bir kazançtır..
Kutlarım cân-ı gönülden.. Kalın sağlıcakla..
zemheri84 tarafından 9/10/2008 1:18:26 AM zamanında düzenlenmiştir.
Öncelikle samimi ve içten düşüncelerinize çok teşekkürler...
Ve Nazım'ı anlatmak zordur haklısınız ve dilim döndüğünce gücüm yettiğince ona olan sevgimdir dizelerim... Hatta yazamadıklarım yüreğimde! Hatta bu kadar anlatmak bile az memleket hasretlisine...
Anısına ve size saygımla... En güzel olan da anlaşılabilmek diyorum. Aynı yolda kesişmek güzeldi Nazım sevginizle.
meyvesi taşlanıyor ülkemin ağaçlar yapraklarını dökmek üzre son/ran/dan bir bahar geçiyor bulutlarla yaşamaksa; bu lambanın kör karanlığında sıkma portakal başı yaşmak şapka devrimine inat yaşamak; ağaçlar çoğul ve prangalı ormanlar kardeş değil lümpenlere her yerde rastlamak mümkün parmakla gösterilirken bu azınlık diyorum ya yazasım var sana ağır aksak benzim sarı suratım asık içim sak ve saklı bir koru dilim sarhoş karanfil dibi şarap tortusu hüznüm üzüm buğusu yeniden nüksetti bu politik hastalık Kadıköy İskelesi’nde kelepçe sesleri adaların dalgası ve açıklarda motor sesi Erkin gemisinin ayakyolu ve sintine ambarıydı kapatıldı Ran o an hadi ordan dön yan işte o an vurulsam gömsem deve kuşu gibi başımı savursam en okkalı acı dilimi küfürüm bu dizelerde geçmemeli...
çok güzel bir şiir okudum. Kutlarım güzel yüreğini...
meyvesi taşlanıyor ülkemin ağaçlar yapraklarını dökmek üzre son/ran/dan bir bahar geçiyor bulutlarla yaşamaksa; bu lambanın kör karanlığında sıkma portakal başı yaşmak şapka devrimine inat yaşamak; ağaçlar çoğul ve prangalı ormanlar kardeş değil lümpenlere her yerde rastlamak mümkün parmakla gösterilirken bu azınlık diyorum ya yazasım var sana ağır aksak benzim sarı suratım asık içim sak ve saklı bir koru dilim sarhoş karanfil dibi şarap tortusu hüznüm üzüm buğusu yeniden nüksetti bu politik hastalık
Şiirinizin tümü ile alınması gerekirdi ancak malumun ilanı olmasın diyerek bir bölümünü alıyorum. Bu güzel yürek dizelerinin yürekli şairine buradan tebriklerimi gönderiyorum. memleketimin güzel bir portresini Nazım ustaya şikayet gibi olmuş. Ne güzel de taşlar gediğine oturmuş. Üstadı bir kez daha rahmetle anarken sizi de kutlarım.
Nüzhet
Lena
Piraye
Münevver
Galina
ve son yoldaşı Vera
memleket gibi sevdin kadınlarını…
Yani dürüstçe sevdin kadınlarını,
sevgili şair arkadaşım, her şey güzel de galiba BİR KÜVET HİKAYESİ şiirin bu bölümüne yorum yazarken hatırınıza gelmedi...
şiir ve dostlukla
Neslihan hanım şiir gerçekten şiir tadında kutlarım...
Nufel tarafından 10/19/2008 2:13:53 AM zamanında düzenlenmiştir.