Sevgisizliğin dayatıldığı coğrafyalarda Ask şiiri yazmak bile Başlı başına başkaldırmaktır
,,,Cahit Zarifoğlu
Denize çember oluyor dualarım Dokunsam lütufkâr ilaha! Ürkek yüreğimde niyaz kapısı Sürgünlüğüm ülkene doğru Tutsan dizginlerimi varlığınla Gönül kapımızın tek anahtarı olsa
Doğduğum topraklarda an yârelenir Ah, nasıl da farklıdır orası Göğe yükselen nice evliyalarda Niyaz ehli dedemi seyrediyorum Gül suyunda yıkardı gönül gözlerini Gün doğar, güneş açardı Yüreğinin esmasında "Ya Rab! Aziz parmaklarına sızardı Şehnaz makamında bahar sergisi Esen rüzgârların gözyaşlarında Bulut arzusu Onlar ki kötülükten habersiz Hakikati arayan beyaz atlarla Güzellik yağıyor her mevsime ~~~ Ve ben, her mevsime resimler çizdim; Yüreğimin arzuladığı yerlere Bulutlar ayak bastı Ve, ben yolları karıştırdım Dönüşüm yine banaydı.
Sevgisizliğin dayatıldığı ülkelerde Ağızdan çıkan "söz namustur" diyen O eski kelimeleri arıyorum Hatta, o eski kadınları Bocalamayan eski adamları Cefakâr zamanlarda Kalbe inşâ edilen Edepli aşkları Geçtikçe aklımın çarşısından Hâlden anlayan insanı arıyorum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CAN KENARI DÜŞ/LEME şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CAN KENARI DÜŞ/LEME şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ben hep derim ki; aşk şiirleri ile sevgiyi çoğaltabiliriz. Düşünüyorum da ortaokulda şiir okuma yarışmasında birinci oldum ve bana Ümit Yaşar Oğuzcan'nın tüm ünlü şairlerden oluşan şiir antolojisi hediye edildi. Orada pek aşk şiiri yoktu genelde toplumsal yaşamı anlatıyorlardı ve ben hep Ahmet Selçuk İlkan dinlerdim..:) Tabi daha sonra o şiirleri de anlamaya başladım. Ama favorim hep aşk şiirleri oldu. Hep romantik bir kadın oldum .Sevecen ve sevgiye değer veren..
Hâlden anlayan insanı kim aramıyor ki cidden öyle. Hele son dönemlerde bence en çok aradığımız şey o pandemi nedeniyle toplum psikolojisi iyice bozuldu kendiyle sorunları olanlar gelip sana patlayabiliyor.
Değerli şairim sayfanızda yürek sesinizin yansıdığı mısralarınızı beğeniyle okudum akıcılığı ve kurgusuyla güzel bir eser yüreğine sağlık nice güzel eserlerin kaleminizden çıkması temennisiyle kalemin daim ilhamın bol olsun selamlarımla kalın sağlıcakla
Her kuşak her zaman bir eski sözünü yad eder. Bu söz bu özlem gerçekten hep eskiyi arattığı içindir. Eski derken, insana dair muhabbetin sadakatın tutkunun merhametin olduğu zamanı içerdiği içindir. Ondandır eskiye özlemlerimiz. Tebrikler, çok güzel bir eser paylaşmışsınız. Var olun.
Merhaba Güzeldi eser, her zaman olduğu gibi Bizde yazan kalemini, yazdıran yüreğini ve ortaya çıkan güzel eserini kutluyoruz, yalansız ve de riyasız Gönlün abat olsun, huzurla dolsun, tüm eserlerin benzersiz olsun Sonsuzluğun sahibine emanet olasın, sağlıcakla kalasın
Sevgisizliğin dayatıldığı ülkeler. (Yürekler) de diyorum ben. O kadar çok şiirler yazdım ki, "Sevgi" üstüne. Benim gibi de yazan çok.
Adem oğulları,Yüce Rab'bim onun yüreğine yerleştirdiği en yüce duyguyu bir türlü keşfedemedi. Ne kadar muhteşem,sevgiye dair bu şiir. Bir anlayıp,bir keşf'edebilse yüreğindeki gücü "Sevgi"yi insan,dünya cennetini de fark edecek.Çok güzel bir şiir'di. Kutlarım gönül sesinizi.Esenlik dilerim.
sen hoş sefa geldin iyi ki geldin dost çok sevindim...nerelerden nerelere geldik melekken iblis leştik dost onun için bu devirde halden anlayan kimse kalmadı biz bizle avunmaktan başka bizlerde gidince vay ki vay bu dünyanın haline kal esenlikler içinde...
Muhteşem!..Her devrin beyaz atlıları vardır mutlaka..İyilerin yüzü suyu hürmetine ayakta duruyoruz kesinlikle Allah zalimlere fırsat vermez , ancak mühlet verir.Kaleminiz daim olsun..Sağlıcakla..Saygıyla..
Zaman en güzel ilaçtır diyoruz. Oysa ati değil maziye ağıt duygularımızı dizginliyor mutlulukları ve muhabbetleri hatırlatıyor. Ümmühan hanım kaleminize sağlık hayırlı akşamlar
Halden anlayan insanı kimse bulamadı Yahutta bize denk gelmedi...
Sevgisizlik ormanında kaybolduk Bir çıngı ile tutuştuk yandık kavrulduk Kor olduk Kül olduk Eski edepli aşıklar gibi sevilmedik. Belkide biz sevdik karşıdan anlaşılmadık
Sevgisizliğin dayatıldığı ülkelerde Ağızdan çıkan "söz namustur" diyen O eski kelimeleri arıyorum Hatta, o eski kadınları Bocalamayan eski adamları Cefakâr zamanlarda Kalbe inşâ edilen Edepli aşkları Geçtikçe aklımın çarşısından Hâlden anlayan insanı arıyorum.
O eski kadınları, o eski gün görmüş, nerede nasıl davranacağını bilen adamları, mahallelerde top koşturan o mavi bakışlı çocukları ben de çok özlüyorum can şimdi ise çocuklarımıza top koşturmak şöyle dursun nefes alabilecek bir oyun alanı dahi bırakmadık her yer beton yığını... Şimdi ise hadsizlikler diz boyu, insanlarda ne edep kalmış ne haya böyle bir toplumdan daha ne bekleyebiliriz ki... Bu meyanda içsel harika bir yürek sesiydi okuduklarım ve yüreğimin iç sesiydi dizeler duygularıma tercüman olan kaleminize gönülden tebrikler can Ümmühan'ım. Şiir yüreğinizden sevgiyle kocamann öpüyorum...
derken tekerlek icad oldu değirmenin keşfedilmesiyle her buğday tanesi kırılmak istiyordu artık. açlığını geçirmişti insan oğlu lakin bilinmedik bir açlık baş gösterdi sonraları. hep daha fazlası iyininde iyisi büyüdükçe büyüdü insanın içindeki kara delik ama doymadı ve kendini yemeye başladı...
Kalbe inşâ edilen Edepli aşkları Geçtikçe aklımın çarşısından Hâlden anlayan insanı arıyorum.
Eskiden maddenin üç hali bilinirdi: Katı, sıvı, gaz. Şimdi bir de plazma hali çıktı piyasaya. Televizyon oldu evlere kadar girdi. Plazmaların belirli bir şekilleri yoktur. Plazmalar belirli bir hacme sahip değillerdir. Tıpkı şimdiki sevdalar gibi. Böyle olunca da şiirde belirtilen sözün namus olduğunu şekilsiz ve hacimsiz duygular anlamakta maalesef zorluk çekmekte.
beni çok etkiledi bu şiirin Ümmühan ama neresi olduğunu söylemeyeceğim :) o kadar hakikatli yazmışsın o kadar kendine has sarılasım geldi sana ve sarıldım da
teknoloji ve bilişim araçları sanal ve yapaylık doğurdu aslında bizim özlem dediklerimiz, övündüklerimiz bir yanılsama olabilir mi? diye de edemiyorum;)) sonuç itibariyle genlerimiz bir;))) ancak şiirin ruhu her şeye rağmen güzeli ve umudu yeşertmiş sevgi esintisini estirmiş tebrikler nice saygılarımla
Bir duadır ümit bir samimiyettir hayal Bir tutkudur eskiyi hatırlamak geçmişin güzellikleri görmek samimiyeti şükürü duayı kanaati ve tesbihattaki teslimiyeti yüreğinize sağlık şiir güzel olunca güzel düşündürüyor insanı tebrik ederim selam ve saygılar