Kavramasan ne çıkar hayatın gayesini Kum saati su gibi ... aktığında anlarsın Hayat güzergâhının hazin hikâyesini Toprağın sinesine baktığında anlarsın
Bakmasını bilene görmeye bir yaz yeter Nevbahar geldiğinde kuş bile farklı öter Kışın can veren çiçek yeniden nasıl biter Cevap bulmak için ter, döktüğünde anlarsın
Takıl gönlüne göre; dolaş Acem’i, Rum’u Düşlerin sendelerken görürsün uçurumu Son nefesin kıyısı Mezarlıklar Kurumu Endişeli durumu çaktığında anlarsın
Varsın dem alsın bu dem Rahmân’a suizanlık Taltif edilsin şaki, şeytana borazanlık... Nasıl eyvah çekilir ve ne demek pişmanlık Gurup vakti karanlık, çöktüğünde anlarsın
Kanat taksa da kula nefse taam alkışlar Gören göze ibrettir kanadı kırık kuşlar Ben’lik güden bedende nasıl eğilir başlar Önüne sarp yokuşlar çıktığında anlarsın
Tefrika sofrasında kine banıp dilini Kirlet inkâr ile sen ömürlük sicilini Tek celselik davanın en somut delilini İhtiyarlık belini büktüğünde anlarsın
Papatya falına bak, olmazsa, yazı tura Aklıma yatmıyor de, mesafe koy o/nura Nasıl olsa hakikat kafana vura vura Dar ve derin çukura çektiğinde anlarsın
Şüphesiz bu hân gurbet, ukbâ "anavatan"dır Şayet bu bir savaşsa, galibi Yaradan’dır İsbatı her kuyuda üryan, âciz yatandır Kimler için o "tandır", yaktığında anlarsın!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ANLARSIN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ANLARSIN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu sabah ezan vakti balkondaydım.Kuslari seyrettim uzun uzun.aklima onlarca yüzlerce cümle geldi desem bilmem inanır mısınız?
Not defterime kaydettiklerimden bir tanesini yazayım isterim:
Şu üç günlük dünyada yüz asırlık çınarlar gibiyiz ve kaderimiz geldiğimiz gibi toprağa dönmek.Hem de tüm yapraklarımızı gövdelerimizden dökerek. ELIF KESKİN KARABULUT/ŞİİRLERİN ŞAİRİ...
Şiirlerine yorum yaparken bocaladigim kalemlerden birisiniz. Ne yazsam tarifi olamayacak. Ben vaktini bekleyip salça zamanı geleyim en iyisimi:)) ama ekonomimiz de zorlayacak gibi bu işleri, bilemedim.
"Şu üç günlük dünyada yüz asırlık çınarlar gibiyiz ve kaderimiz geldiğimiz gibi toprağa dönmek.Hem de tüm yapraklarımızı gövdelerimizden dökerek. ELIF KESKİN KARABULUT/ŞİİRLERİN ŞAİRİ"
Evet. Ne kadar güzel bir tesbit... teşbih.
Kalemler şair ve yazarların 2. nefes borusu gibi.
Biri tıkandığında nefes alabildiğimiz... Hiç tıkanıp teklemeyen!
Teveccühünüzü eksiksiz olarak Değerli Dostum Erbil Edil Kardeşime iletmekten mutluluk duyarım.
Tebrikler Saygıdeğer Üstadım... Anlamlı ve güzel bir şiir,kutlarım...Üstadım şiirlere nazire yazmayı severim ama bu harika şiirinize yazmayı göze alamadım,harika bir şiir...Selam ve saygılarımla...
Tefrika sofrasında kine banıp dilini Kirlet inkâr ile sen ömürlük sicilini Tek celselik davanın en somut delilini İhtiyarlık belini büktüğünde anlarsın
*** ANLARSIN *** şiirini, beğeniyle okudum. Nice güzel şiirlere diyor, Şair Arkadaşımı içtenlikle KUTLUYORUM...
Şiir adamlar vardır koca yürekli kavi kalemli. İşte benim has Kardeşim öyledir.
-şiir yürekli, kavi kalemli-
Burada şiir soluyorum her gelişimde, öyle kaçıp gitmek nâmümkün. :) Yaptıklarımız gibi amel defterimizde özlü, manidar ve kalıcı şiirlerde inanıyorum ki ahirette her çizgi her harf sorguya, sigaya çekilecektir bizimle beraber.
Candan, samimi, sımsıcak bir yorum. Dostça... Kardeşçe. Mutluluk ve onur veren... Teşekkürümün gecikmesi de bu yüzden; Mahcubiyetimden elbet.
Bu teveccühün; mükemmel şiirleriyle, onurlu duruşuyla, dostluğuyla, yüreğinin muhteşemliğiyle şiirseverlerin gönlünde yer etmiş güzel insan, değerli Kardeşim Nezahat Yıldız Kaya'dan gelmiş olması ödüllerin en büyüğü.
Lâyık olabilirsem ne mutlu.
Çok çok teşekkür ederim.
Kardeşliğiniz bu kardeşiniz için emin olun büyük onur... Büyük mutluluk.
Ses de Allah vergisi. Tek başına yeterli değil elbet. Bu şiirde olduğu gibi; bu mükemmellikte yorumlayabilmek için Edebî bilgi, şiir sevgisi de gerek. Erbil Edil imzalı her seslendirme gibi; dinlendikçe dem yapan, dinledikçe haz aldığım, hislerimi eksiksiz aksettiren bir yorum. Bu vesileyle bugüne kadar ses ve şahane yorumlarını dizelerimle buluşturup şiirseverlerin beğenisini kazanan her biri çok değerli ve özel dostlarıma bir kez daha teşekkür etmeyi vazife bilirim. Hoşgeldiniz değerli Kardeşim. Güzel şiirleriyle tanıdığımız değerli bir şairin kalemime teveccühü büyük mutluluk. Teşekkür ederim. Selam ve saygılar...
Gaflet uykusunda ömrünü heba eden fani insana, bir şiirle, bundan daha müessir bir inzar, ikaz, nasihat nasıl yapılabilir ki! Muhteşem mısralar fevkalade dramatik sahneleri canlandırıyor. Şairin derin, din-i mübin-i İslam müktesebatı, şiirdeki ustalığı ve emeği bizlere bu eşsiz ziyafeti hazırlamış. Can-ı gönülden tebrikler ve teşekkürler, Mecit Aktürk Bey.
En içten, selam, saygı ve muhabbetlerimle.
Daha nice mümtaz eserlerinizde buluşuruz, inşallah.
Sizin şiirleri okuyunca hocam ruhlar alemine gidip bir süre oralarda kalıyorum Her zamanki gibi yine muhteşem bir şiir Daha nicelerine inşallah saygılarımla
Adaleti yıkıp da, haksızlık sürdüğünü; Gariplere tüy dikip, onu hor gördüğünü; Kul hakkıyla semirip, şatafat ördüğünü; Dehşetle cehenneme baktığında anlrsın.
Üstat yüreğine sağlık çok güzel olmuş. Benim için Günün Şiiri ünvanına sahip.
Okumaktan mutluluk duyduğum kaleminizden duygu dolu yüreğinizden bendini aşarcasına süzülüp gelen ihlâs içinde harika duygularla yazılmış muhteşem güzellikteki yürek sesinizi gönülden kutluyorum. Kalemine ve yüreğine sağlık diliyorum. Sonsuz selam ve saygılarımla. Allah'a emanet olun.
Yine çok etkileyici, çok görkemli bir esere imza atmışsınız değerli Şairim💫 İmrenerek okuduğum sayılı Üstadlardan birisiniz.. Kutluyorum gönülden, saygıyla..
ihlas dolu asil yürek sesiydi... kalite şiir her türlü takdire şayan dizelerdi. severek ve hazla okuduğum müstesna bir eser. tebrikler ve saygılar sunuyorum...
İmrenmemek elde değil vallaha abi yine şahane bir heceye imza atmis kalemin
Hele ki;
"Papatya falına bak, olmazsa, yazı tura Aklıma yatmıyor de, mesafe koy o/nura Nasıl olsa hakikat kafana vura vura Dar ve derin çukura çektiğinde anlarsın"
Evet hakikat hepimizin kafasina vura vura dar ve derin kuyuya çekecektir tek oradan kaçis yok iste.
Bu sabah ezan vakti balkondaydım.Kuslari seyrettim uzun uzun.aklima onlarca yüzlerce cümle geldi desem bilmem inanır mısınız?
Not defterime kaydettiklerimden bir tanesini yazayım isterim:
Şu üç günlük dünyada yüz asırlık çınarlar gibiyiz ve kaderimiz geldiğimiz gibi toprağa dönmek.Hem de tüm yapraklarımızı gövdelerimizden dökerek. ELIF KESKİN KARABULUT/ŞİİRLERİN ŞAİRİ...
Şiirlerine yorum yaparken bocaladigim kalemlerden birisiniz. Ne yazsam tarifi olamayacak. Ben vaktini bekleyip salça zamanı geleyim en iyisimi:)) ama ekonomimiz de zorlayacak gibi bu işleri, bilemedim.
Kaleminiz daim olsun , ki hep okuyalım.
Selam ve Saygımla.