aralık kapıdan baktığında uzaktan seyre daldığımız uçsuz bucaksız manzaralardı yüksek katların balkonlarından
gün batımında kımıldaşan zarif bir rüzgar güneyde buğulu gözleriyle Akdeniz yağmur duaları mırıldanıyoruz hepimiz yediveren limon ağaçları soluk benizleriyle son bir gayret çiçeklenmeye çalışırken bahçe çitlerine sarılan hanımellerini üzemezdiniz
işte tam da o an bir parkta sonbahardan hatıra yaprakları ağırlarken yaşlı bank kim bilir hangi düşüncelere dalıyordu taş masa, kendi ellerine tutunup ısınmaya çalışarak
bilmem ki hep böyle miydi ömür denen yaşanmışlıklar bazen hüzün, bazen neşe bazen de yağmur- kar sokak lambaları bile ürkek bakışlarla sanki kaybettikleri bir şeyleri ararlar
her gün sana anlatıyorum ya g/özlemlerimi sakın mutsuz olma hayat bu işte acısıyla-tatlısıyla geçiyor cümle zamanlar
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
G/özlem şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
G/özlem şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"işte tam da o an bir parkta sonbahardan hatıra yaprakları ağırlarken yaşlı bank, kim bilir hangi düşüncelere dalıyordu taş masa, kendi ellerine tutunup ısınmaya çalışarak"
Nahif cümleleriniz ile ne güzel anlattınız. Yüreğinize sağlık iyi çalışmalar dilerim.
Masadaki görselleri yorumlamıştım kendimce.Su bardağının ve fincanın büyük bir hatırası olduğunu tahmin etmiştim.Kuşlar ise aileyi oluşturuyor zannımca ..Büyük mavi ve beyaz kuşlar anne ve baba..küçükleri ise evlatları olarak düşünmüştüm ve şiiriniz beni çok etkiledi..Hayırlı akşamlar .Sağlıcakla..Saygıyla..
Aslında bilinçaltında yatan bazı düşüncelerimi de anımsattı yorumunuz, Örneğin: fotoğraftaki çay fincanı babamı, şu bardağı da annemi anımsattı. ..
Her ikisine de gani gani rahmet diliyorum. ..Mekanları cennet olsun inşallah. ..
Anneme şaka olsun diye bir tane mavi renkli şu bardağı almıştım, üzerinde balık desenleri olan, o bardağı o kadar çok sevmişti ki anlatamam. Kimse elini süremezdi. ..:)
Keza babam: Sabah kahvaltısında mutlaka benzer fincanda isterdi çayını kulpsuzdu o fincan, ona da kimse el sürmezdi. ...:)
İşte böyle sevgili şiir dostu. ..Nereden, nereye....Sevgilerimle. ..
G/özlem bir işaretle iki duyguyu bir arada vermesi işlevselliğiyle tasarruflu bir anlatım olmuş fakat gözlem kelimesi, laboratuvar deney kelimelerini zihinlerde çağrıştırdığı için şiirin başlığına çok yakıştıramadım “hasret”kelimesi daha uygun olurdu sanırım, naçizane fikrim.
Şiir anlatısıyla ses hareketleriyle harika olmuş tebrikler sevgiler
Etkileyici görüşleriniz için çok teşekkür ederim, aslına bakarsanız şiir başlığını " sana anlatacaklarım var" olarak belirlemiş ve o haliyle de bir kaç kez eklemeye çalışmıştım ancak; sürekli sistem dışına atıldı, belli ki sayfayla ilgili geçici bir sorun yaşanıyordu.
Uzun lafın kısası yaşanan bu problemden sonra şiir başlığı da "g/özlem"e evrildi. ...:)
Tekrar teşekkür ediyorum. ..İyi akşamlar dileğimle.
ömür denen yaşanmışlıklar
bazen hüzün, bazen neşe
bazen de yağmur- kar
Özlem dolu şiiri , güzel yüreği tebrik ederim.
Sevgilerle hocam.