Devretti kısır-döngü, bugün de şafak söktü; Zonklayan şakaklarla bûngun emellerdesin! Pörsüyen bilincinde, mânâ çadırın çöktü; İki uçtan yandı mum, çıkmaz tünellerdesin!
Kuruntu sevdâların arabesk dertleriyle Can çekişen baharın azâbı seni buldu; Sağlığını tüketen sanrı nöbetleriyle Geçti korlanmış çağın, savrulan küllerdesin!
Antik heykeller gibi başında tipi dindi; Unuttun şarkını da, çalan, söyleyen kimdi? Rüzgârın uçurduğu bir top çalısın şimdi, Çoktan bozulmuş bağın, kavruk yeşillerdesin!
Beton dökülmüş sanki yüreğin öylesi dar; Taşlaşan her anıda, tutkuların izi var; Tanıdık çehreleri perdelemiş bir duvar; Bu zindan voltasında baygın git-gellerdesin!
Gölgelerle birlikte sanki ömrün kısalır; İkindine varmadan özgüvenin azalır; Akşama melankoli, dudağından söz alır, Fettan serzenişlerle gâm üreten bedbinlik, Derakap, senden önce yatağına uzanır!
III.
Uykusuz, duraksız, uzun geceler... Her biri, dünkünden daha bir çetin Dertleri kuşanır, dört yanı basar; Yad çağrışımlarla başın döner de, Kör pencerelerde yıldızlar susar !..
Ruhun dirense de yılgınlığına, Güç yetmez bu gönül algınlığına; Dipsiz kuyuların izbe çağrısı, Beynine durmadan labirent kazar; Dağınık, perişan düşüncelerden, Efkârlı sinene dehlizler uzar !..
Bahtına kahreder, ağlar, inlersin; Kendini geceler boyu dinlersin; Cefâya bağımlı bir derbedersin, Yüreğin, yüreğin sanki bir mezar !..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DERBEDER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DERBEDER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Antik heykeller gibi başında tipi dindi, Unuttun şarkını da, çalan, söyleyen kimdi? Rüzgârın uçurduğu bir top çalısın şimdi, Çoktan bozulmuş bağın, kavruk yeşillerdesin!
Beton dökülmüş sanki yüreğin öylesi dar, Taşlaşan her anıda, tutkuların izi var; Tanıdık simâları perdelemiş bir duvar, Bu zindan voltasında baygın git-gellerdesin!
Güzel dizelerinizi yürekten kutluyorum. Saygı ve hürmetlerimle.
Kıssandan hisseni aldıysan şâyet, Her gece, ruhuna nurdan bir âyet! Bilgelik burcundan sana bu dâvet: Özüne hoşça bak, olma kem nazar!
Şairim kıssadan hisse alanlar varmı bilemem ama ben bu şiirden kendi payıma düşen çok hisseler aldım... Bütünüyle mükemmel bir şiirdi,Önce şiirin uzunluğuna baktım okumaktan vaz geçtim ve şiirde gözüme ilişen
İşte bu dizeye hayran kaldım ve şiirin tamamını okuma şansını yakalamak için geri döndüm sayfaya... Ben günümün şairini ve şiirini seçtim,yüreğinizdeki cevher sönmesin,kaleminiz daim olsun...Selam ve dualarımla
Apaydın özünden bağ çözülende, Şavkınla yüzleşen evhamlar pusar; O zaman anlarsın, meğer zehrinmiş, Nokta koymadığın bunca intizar...
Kıssandan hisseni aldıysan şâyet, Her gece, ruhuna nurdan bir âyet! Bilgelik burcundan sana bu dâvet: Özüne hoşça bak, olma kem nazar!
İçinde kötümser batağı kurut! Oku varlığını, dertleri unut! Gör, nelere kâdir, sendeki boyut! Her zerrene umut, bin roman yazar...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, baştan sona güzel şiirdi... büyük bir emeğin ve yüreğin ürünü olduğundan kuşku yok... kutlarım efendim...selam ve hürmetler....
İçinde kötümser batağı kurut! Oku varlığını, dertleri unut! Gör, nelere kâdir, sendeki boyut! Her zerrene umut, bin roman yazar... ******** Güzel dizelerdi... Tebriklerim şaire... Olsun kaleminiz daimi... Böyle şiirler değer bu deftere...
Unuttun şarkını da, çalan, söyleyen kimdi?
Rüzgârın uçurduğu bir top çalısın şimdi,
Çoktan bozulmuş bağın, kavruk yeşillerdesin!
Beton dökülmüş sanki yüreğin öylesi dar,
Taşlaşan her anıda, tutkuların izi var;
Tanıdık simâları perdelemiş bir duvar,
Bu zindan voltasında baygın git-gellerdesin!
Güzel dizelerinizi yürekten kutluyorum.
Saygı ve hürmetlerimle.