Okuduğunuz şiir 31.5.2019 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
⚘O/NURLU HECELER⚘
.
Lâyık olsaydı şayet ümmeti El Emîn’e Ne zaafa düşerdi, ne zillet elemine... . Bir kalem ki, hiç sancı çekmemiş O nur için Nereden bilebilsin; "paye" ne?, onur niçin? Niçin, yadıyla yanar, sızlar serde genizler Niçin, hasretle kanar, küle döner benizler Niçin, edeb-i kelam, selâm, salât O’nadır Niçin, onca ihtiram, hem iltifat O’nadır Ve niçin ümmetini yormaz iken onca şer Bir yetim gördüğünde boyunlar yana düşer... ... Ey şemse uzanırken toprağa düşen elem! Duygudaşım... sırdaşım... ufkuma ruşen kalem! İşte vadettiğim gün, beklediğin o saat Duygularıma ram ol, mürekkebini ç/ağlat! Anlat Hayy’ı ve Berr’i! Fânî kim, kabir nedir? Bir inci gibi nâdir Leyle-i Kadir nedir? Madem ki daha kudsî, bin aydan daha efdal Yalvarırım ayrılma; bu gece yanımda kal! Kirpiğimi zorlarken nedamet nişanesi Ne mazeret dinlerim, ne ilham bahanesi Mağfiret murâdıyla arşa çıkarken âhım Tövbelerle yıkansın ilâhî secdeğâhım... Taşsın yine sel olup gözyaşlarım ucundan Ab ı hayat iksiri içelim avucundan Kemal-i tazim ile hislerimi kitab et! A’sarın dimağına hitabetini tâb et! Zor geldikçe mücrime yalın gerçeği ikrar Hem Sıratı hatırlat, hem kabri... tekrar tekrar! Kurutmadan aşk odum mürekkebin nemini Nakşeyle izanlara o/nurun önemini! Varsın nice Nemrutlar güneşime üflesin Mucize uman varsa; aldırma sen... beklesin Veyl edip, inayeti kendinden itenlere Göster ayan ayeti "Gül"ü incitenlere... Bir Gül ki; mürebbibi, hidayet Kitabının Bir Gül ki; muhatabı, "Habîbim" hitabının Bir Gül ki, çehresi şen; açken bazen kendisi Lokmasını bölüşen; Ümmetin Efendisi! O’ydu ab-ı Kevser’i Sahara’da vahânın O’ydu sırrına mazhar Sidretü’l Müntehâ’nın Canlara candan öte, hicrandaki yastır O Şefkate, merhamete, dostluğa kıyastır O Aksini söylese de hergün haddini aşan Sonsuz nâra yaklaşır O/nurdan uzaklaşan Dense de bu/har diner, bu aşk-ı nebî yiter Söndü dendiği anda bağrımı yarman yeter. Arındır küllerinden; az eşele... eş hele! Bir aşk ki en derinden; söner mi bu meşale! İftiharımdır deyip uğrunda zahmet, çile Arz eyle selâmımı; hem layık-ı veçhile Doldur ilham tasını sînemde gözelerden Bir naat sun Resûl’e en nezih dizelerden Ab-ı revan’dan hisse sana da kısmet olsun Kondurduğun her buse inciye nisbet olsun Bâd ı saba üflerken huşuyla hû sesini Kansın çorak gönüller, hissedip su sesini Vuslat için ümmeti gün sayarken sinlere Karışsın Fatiha’lar binlerce Yasin’lere... Hakkını öyle ver ki muhabbetin, vefanın Aşkına delil olsun Muhammed Mustafa’nın Müşahede ederek ruhumun rüyetini Nakşeyle afakıma nurlu silüetini Can vermeden muradım takvimlerin elinde Katedelim çağları bir zaman tünelinde Dönüşü olmasa da... değil mi ki sebep yâr Sürükle umudumu ardında diyar diyar Zaman denen mefhumu çıkararak aradan Varalım Medine’ye, başlayarak Hira’dan Titrerken dudaklarım, dualarım ıslansın Hasretimin incisi ummanla kıyaslansın Giydirip her hecene libasını hayânın Misafiri et beni Hatem-ül Enbiya’nın Sükût-u hayâlimde her zârım kârım olsun Andığında adımı, o an baharım olsun Renk katsın mucizeler gönlümün tuvaline Gıpta etsin melekler bu mücrimin hâline Muradımı arz ile Resûl’üme; izinle Tanıştır dostlarıyla, Sahabe-i Güzin’le Semânın sînesine yine Bilal seslensin Ruhum vecde gelerek uçmaya heveslensin Yakışmaz deyip artık karanlık asumana Çekilsin tüm bulutlar uzakta bir limana Aczimi idrak ile, bırak hep lâl olayım Rahmet-i Rahmân ile hemdem, hemhâl olayım Akrebin kıskacında kapı çalarken firak Ecelin kollarına usulca beni bırak... . Ey sevgili kalemim...kadim dostum... sırdaşım! Artık sana emanet duygularım... göz yaşım... Kolay değil, bilirim; göstersen de itina Ne mümkün lâyıkıyla O Nûr’u medh-ü sena Şayet acze düşer de tükenirse takatin Nevme sirayet etsin ahdine sadakatin Aynı ilâhi aşkla uğrayıp düşlerime Mihman eyle Resûl’ü mavigülüşlerime Madem ki gamlı gülzâr rayihasından yoksun Hiç olmazsa bir gecem asr-ı saadet koksun... . Bir naat yazmak gerek! Maksat olmalı hasıl Bir naat yazmak gerek... bir başka; ama nasıl?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
⚘O/NURLU HECELER⚘ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
⚘O/NURLU HECELER⚘ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Leyle-i Kadir gecesi dualar kabul olur Hak Ravzasına yüz süren huzur ve rahmet bulur Cümle Ecdadı Fatihan neslinden razı olur Istanbul-u maneviden feyiz alsam bu gece --------------------------------------------‐---‐-‐------------‐ Leyle-i Kadir gecesi mümine büyük nimet Hakkın affına vesile bulunmaz bir ganimet Haktan manevi bereket ikram izzet fazilet Maneviyat ışığında seni görsem bu gece ================================== =================================== :Sayfaya iz düşen bu güzel şiiri :::Ve bu güzel şiiri yazan kıymetli şairi :::::Tebrik ediyorum :::::::Ve en içten dileklerimle
:Hayırlı :::Başarılar diliyorum :::::Kaleminiz susmasın :::::::ÜSTADIM :::::::::SELAM VE DUA İLE
Leyle-i Kadir gecesi dualar kabul olur Hak Ravzasına yüz süren huzur ve rahmet bulur Cümle Ecdadı Fatihan neslinden razı olur Istanbul-u maneviden feyiz alsam bu gece --------------------------------------------‐---‐-‐------------‐ Leyle-i Kadir gecesi mümine büyük nimet Hakkın affına vesile bulunmaz bir ganimet Haktan manevi bereket ikram izzet fazilet Maneviyat ışığında seni görsem bu gece ================================== =================================== :Sayfaya iz düşen bu güzel şiiri :::Ve bu güzel şiiri yazan kıymetli şairi :::::Tebrik ediyorum :::::::Ve en içten dileklerimle
:Hayırlı :::Başarılar diliyorum :::::Kaleminiz susmasın :::::::ÜSTADIM :::::::::SELAM VE DUA İLE
Konunun Şairdeki ağırlığı ve satırlara yansıması çok ama çok güzel. Böyle düşüncelere sahip olmak imanın bir göstergesi. Ne güzel, ne zarif, ne kadar iç okşayıcı bir eser. Zaten sizin yazdıklarınız oldukça hoşa gidiyor. Yürek sesiniz daim olsun inşallah.
Muhteşem bir naat okuduk kaleminizden. Maneviyat insanın olmassa olmazı.İnsanı hayvandan ayran en büyük özellik. Şayet yoksa bu olgu ne farkı var diğer canlılardan? Şiiriniz çok değerli bir birikim ürünü sayın Mecit Aktürk. Şairler vedaya çok uzaktır anlık karar bir ilhamla kalemle tekrar buluşur. Maneviyat muhteva eden kalemi kutlar hayırlı günler hayırlı bayramlar dilerim.
☾✫ Merhabalar Yüreği güzel değerli Kalem. Anlam dolu Güzel dizelerinizi Canı gönülden kutlarım. Kadir Gecenizi ve Bayramınızı şimdiden kutlarım. .......................... Selam ve Duâ ile Saygılar Sevgiler.
Kendimi ( naçizâne) bir miktar okumuş adam sayarak gönülden ifade etmek istiyorum ki; şimdiye kadar yazılmış naatların en güzeli yazılmış, bundan sonrasına Allah kerîm diyorum. Şi'rin anlamındaki doğruluk kesafeti, uyakların gösterdiği en güzel duyguları aşan letafet, en küçük bir fikir tezatına düşmeme bilgi ve feraseti, fikrin konu doğrultusunda, akışında gösterilen hassasiyet ve denge, bizim dimağımızı zorlayan ifade zenginliği, fikirde yakışırlılığın uc noktaları ve uzun soluklu bu şiirinin en küçük bir harf hatası dahi taşımaması.Hani ilk etapta akla gelir ya; şiir konusunun yakın öncüleri: M.Âkif, Yahya Kemal, Abdülhak Hâmit, Ahmet Haşim, Sezai Karakoç, Niyazi Yıldırım, vs. Ve dolu dolu bir Mecit Aktürk...Daha yazsam korkarım sütun kapanacak (sık oluyor)...Tebrik yetmez, benliğimi taktığım, gözyaşlarıma derya olan bu (naat) şiire. Bu gecenin hayır ve bereketinin seni ömür boyu sarması temennimle gözlerinden öpüyorum sevgili Mecit...(Aksakal)
Aksakal tarafından 5/31/2019 3:04:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir naat yazmak gerek! Maksat olmalı hasıl Bir naat yazmak gerek...bir başka; ama nasıl?
vay anasını dedirttiniz var ya
müthişti, iyi de bunca muazzame bu yazıya demiş padişah iki kürek altın verin biraz da falaka ... ne diyeyim kıymetli dostum aciz kalırız ve tutar yüceltiriz ki her daim bu konularda zaaten yücesiniz
Gökkubbede hoş bir sadâ bâbından iki sene kadar önce çıkardığımız "Bir Varmış Gam Yokmuş" kitabımızda ilk kelimemiz "Âcizim", son kelimelerimiz;
Ya Rabbi Rahmetinde yarlığa, Kusurlarıma bakma Bana Bela Bir Ben Var; Beni bana bırakma!
"Kul"luğa talip olanların kullardan yücelik beklemeyecekleri aşikâr. Bizim için "yüce"lik secdelerde saklıdır bilirsiniz. Secdelere en yakın olanlarsa "cüce"liğinin, âçizliğinin farkında olanlardır, ki, arada bir gözümüz kaysa da gönlümüz alnımızın değdiği yere hiç uzak kalmamıştır çok şükür.
Allah ve Peygamber sevgisi sonsuz ve sınırsız olduğundan, o aşkı tarif her gönüle göre farklı farklıdır. Kim ne kadar gayret ederse etsin övgüler illaki eksik, kalemler naçar kalacaktır.
En güzel NAAT henüz yazılmamış olan NAAT'tir kanaatimce.
İslam'a, Peygamberimize, kısacası sığındığımız limana saldırıların arttığı günümüzde Rabbim bizi "Sırat-ı Müstakim" "doğru olan yol'undan"ayırmasın.
Sanal âlemde bile cimrilik yapıyorlar; Ya hu şu mavi boyadan biraz bol dağıtın da gönlümüz gelene ikramda zorlanmasın. :)
Netcez şimdi?
Bari dualarınızdan eksik etmeyinde ödeşmiş olalım :)
Şimdiye kadar okuduğum en güzel Naat şiirlerinden biri Mecit kardeşim .Yüreğiniz ve kaleminiz kavi olsun her daim. Mübarek kadir geceniz ve cumanız hayırlara vesile, bayramınız kutlu olsun. Sağlıklı nice Ramazanlar ve bayramlar diliyorum saygılarımla.
Asla hiçbir kudret yok, ulvî çabadan gayrı Duyulmasın başka ses, hâmd-ı senâdan gayrı. İki cihan baş tacı Muhammed Resulullah... Cennetin anahtarı La İlahe İllallah... Âlem-i mahşer günü yüzlerimiz ak olsun Tüm Ümmet-i Muhammed azaptan uzak olsun. Halimizi arz ettik Ya İlâh El Âlemin! Boş çevirme kulunun iştiyâkını Amin!
Kanaatimce, en çok huzur veren şiirler insana herşeyin yalan olduğu bu âlemde tek gerçeği hatırlatan, haykıran şiirlerdir, ki, sayfama nakşettiğiniz güzel dizelerden sizin de bu duyguları yaşadığınız anlaşılıyor.
değerli hocam, din meseleleri çok girfit. nfk yı çok araştırdım onun işi kolaymış 33 yaşından sonra çünkü döndüpü yer islamın bi zati yalandığı bir toplum.. tam tersi olsaydı nasıl tepki verirdi? onu düşünmek elzem sizler için..
bir insanı incitmek en son isteyeceğim bir şeydir..
lakin elimde tuttuğum, inandığım dallar çatır çatır kırılıyor..
işte dinler böyle bir şey; iki arkadaşı veya sanal duydudaşı muhabbetdaşı bıçak gibi ikiye ayırıyor..
din olmasa bu ayrım veya ötekeleştirme bu kadar keskin olabilir miydi?
ben'de ülkemizi görürsün üstadım.. ben 82 kuşağıyım, 68 kuşağı ile 2000 kuşağının ara nesli.. bizler için daha kötü bir bunalım.
ben aldatılğı düşündüğüyorum din iman kuran peygamber adına...
o yüzden karınca misali verdiğim tepkiler sert geliyor sizlere gibi..
ne diyebilirim ki?
kıblesi münafık, kitabı yalan.. beni bu islama kim inandırdı? mümini ilimsiz ,hukuğu talan ben bu islama nasıl inandım?
bakınız üstadım;
emevi zamanında yapılan mescitlerde kıble kah kudüs, kah petra, son zamanları mekke..
bir camii var, ne mekke ne petra, ikisinin tam arasında bir kıble..
sosyolojik olarak o camiyi yapanlar nasıl bir iklemdeydi? kuran diyorsuz ama neresine büyüteç tutsam kafamı duvara geliyor, ben bu kitabı orta okulda lisede ünide ramazanlarda arapçasından hatim eden bir insandım.. boşa geçmiş bir ömre içim kan ağlıyor..
yani şimdi bana mescidi kıbleteyden bahsetmeyin, kotarmıyor artık benim mantığımı, vicdanımı...kılıf uyduruyor herşeye dinler..başka dedikleri bir şey yokmuş...
ki bir de bunun gayet iyi ve dürüst müslüman olan ailevi sorunları düşünün...
hadi siz çoluk çocuk damt gelin veya torun sahibisiniz...
diyelim ki birden karar verdiniz, inkar ettiniz islamı?
ancak kırk yıldır islamı anlattınız ailenize? nasıl bir tepki verirler..
inkar ettiğiniz söyleymezsiniz, susarsınız, hayatı olağan akışına bırakırsınız, lakin beyninizde karıncalar deprem üstüne deprem meydana getirir, kemirgenler canlı calı beyniniz yer o acıyı hissedersiniz lakin ne diyeceksiniz ailenize...düşünün bakalım...??
islam benim hayatımı mahvetti.. mahvederken uyuyormuydum, düşün müyor muydum, bilemiyorum...
bilemiyorum şu an tek isteğim,
islami yalanların gelecek kuşağı da benim durumuma düşürmemesi..
bunun için karınca misali çalışacağım artık...
bana neye mal olur bilemem..
kimim ki ne etkim olabilir ki onu da bilemem.
kainatta toplu iğne başı kadar hacmimiz yokken, kainata gebe bir tasavvuf, felsefe, kelebek etkisi...
yani mekke için şehirlerin anası deniliyor değil mi?
mekke de dünyanın inşaatı yapılırken hiç mi eski kültüre ait kalıntılar çıkmaz üstad?
ölüm ve ahiretle korkutulduk camide dini nasihatlerde ne bileyim şiirlerde...
zaten dünyada adalet yok,
din de bunun üğzerine tuz biber ekiyor..
dünyada zaten insanın insana zulmü her konuda( bedeni ruhi akli)
dinler de bunları üzerine ateşle gidiyor..
öyle değil mi? habil kabil masalı, çok araltırdım, nasıl bir insandan bugüne 7 milyardan bahsediliyor.. çift yumurta ikizleri, bir batında iki doğum, çaprazlama evlilik...şimdi düşündükçe uymuyor işte aklıma...
ülkemizin durumu gayet berbat bir konuda din islam konusunda..
bakalım varsa, reddemiyorsun bir yaratıcıyı, bir şey olmalı diyorsun bir şeylerin meydana için, o da herleyin sahibi olmalı diyorsun da onun hakkında kimsenin geröek bir bilgisi yok.. dini kitaplarda Allah veya Tanrı çok değişik ve güç şekillerde tarif ediliyor..
bilemiyorum varsa sizin hakkınızda hep iyiliği güzelliği nasip eylesin..
benim için farketmez, daha kötü nasıl bir duruma düşürebilir.. cehenneme atsa vallah şükredecek durumdayım..
neyse üstadım...
kalbinizi kırdıysam özür dilerim.. niye klırıldı onu da bilmiyorum...sizi bu düşünceye iten sebep ne..
Sizin gibi okuma, araştırma, kavrama, anlama yeteneğimiz olmadığından olsa gerek, biz "kul"lukta demir attık.
Rabbim, kendisine hakiki manada kul, elçisi Sevgili Peygamberimize de lâyık ümmet eyler inşallah.
İnançlı olmasa da, insanı "iyi" yapan niteliklerden biri, başkasını incitmekten imtina etmesidir, diye düşünüyorum.
Zatınızdan bir ricada bulunma hakkım olsa idi, İslama saldırmaktan, Peygamberime dil uzatmaktan, küçümsemekten imtina etmenizi isterdim.
Gittiğiniz yönde hayli süratle hareket ettiğinizden ezdiğiniz kalplerden haberiniz yok...galiba!
Yaradanın verdiği nefesi isyana ses edenlere sözümüz tekdir bizim;
Rabbim islah eylesin.
Saygılar...
Din de mi suç; ayet ayan, aşikârken; kör kişi Şirki felah, şeytanı şâh, hurafeyi din sansa? Üryân gelen gider üryân; az düşünse bir kişi Kıyar mı hiç cürme nikâh; özde iyi insansa
Eyvallah güzel gönlünüze. Nurlu kelamlarla kirli paslı ruhumuza güzellikler nakşet tiniz. Allah razı olsun bize bu güzel eseri okuttunuz. Ruhumuzu titrettiniz içimize ferahlık verdiniz. Sizinde güzel yüreğiniz inşallah abat olsun.
Rahmeti ve bereketi bol, Cumanız mübarek Kadir geceniz kutlu olsun.
Ruhumdaki fırtınayı dindirdi bu naat Rabbim bizi rahmetinden bereketinden affindan mahrum bırakmasın Cumamız ve Kadir gecemiz mubarek olsun Rabbim af eglenmis ve razı oldugu kullardan eylesin amin Dualarimiz dualariniz cevap bulmasi umuduyla...
Bu derin dizelerde ferahlatiniz yurekleri Allah binbir kere razi olsun
Saygimla
Vuslâtı kelam tarafından 5/31/2019 1:51:44 AM zamanında düzenlenmiştir.
Teşekkürler değerli üstadım Allah razı olsun bu mükemmel kıymetli anlamlı şiir için okurken içime öylesine bir huzur geldi ki manevi haz aldım gül kokulu dizeler rahatlık veriyor okuyana Her bir kıtasında güzelliğin yüreklere döküldüğü sevgi huzur Selin'de kalbimizi yıkadık Mübarek gecelerin feyz ve bereketinden mahrum etmesin Rabb'im Geceniz mübarek olsun dualarınız kabul olsun İnşAllah saygılar selamlar
Saygılarımla.