(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Nazım türküsü şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Nazım türküsü şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Giderayak işlerim var bitirilecek, giderayak. Ceylanı kurtardım avcının elinden ama daha baygın yatar ayılamadı. Kopardım portakalı dalından ama kabuğu soyulamadı. Oldum yıldızlarla haşır neşir ama sayısı bir tamam sayılamadı. Kuyudan çektim suyu ama bardaklara konulamadı. Güller dizildi tepsiye ama taştan fincan oyulamadı. Sevdalara doyulamadı. Giderayak işlerim var bitirilecek, giderayak.
bende en sevdiğim nazım şiiriyle anmak istedim büyük ustayı ölüm yıldönümünde...
güzel şiirinizi zevkle okudum...güzel yazdıktan sonra kim, hangi şair olursa olsun farketmez...kaldı ki eserleriyle kendini kabul ettirmiş bir ustaya ancak saygı duyulur şiir adına...teşekkürler...tebrikler...saygımla...
Acaba onunkine benzer tek bir cümle kurabilir miyiz bir gün..Saygıyla anıyorum üstadı... Ruhu şad olsun...Duyarlı yüreğinizi kutlarım...Selam ve Sevgimle...
Kendisine rahmet diliyorum . Bu değeri sonradan anlaşılan insanı kocaman yürekli mücadelesinden dolayı kutluyorum. Anısına yazmış olduğum şiiri yarın şiir dostlarımla paylaşacağım. Kutlarım sizi.
Yüreğime bir sıkıntı, bir hüzün çöker, Her ismini duyduğumda Yine hasret gitti çok sevdiği memleketine Nazım Mavi gözlerini yumduğunda O ki bizim yumruk kadar yüreğimize sığmayacak kadar koca yürekli O ki motorları maviliklere süremizi istedi Hala süremedik usta
İstemeyerek coştu yüreğim, iki satır da ben ekledim sayenizde. Selam olsun şair duyarlı yüreğinize, binlerce selam. Saygılarımla.
'uyarına gelirse tepemde bir de çınar' demişti on yıl önce demek ki on yıl sonra demek ki sabah sabah demek ki 'manda gönü' demek ki 'şile bezi' demek ki 'yeşil biber' bir de memet'in yüzü bir de güzel istanbul bir de 'saman sarısı' bir de özlem kırmızısı demek ki göçtü usta kaldı yürek sızısı geride kalanlara
nerdeyim ben nerdeyim? kimsiniz siz kimsiniz?
yıllar var ki ter içinde taşıdım ben bu yükü bıraktım acının alkışlarına 3 haziran '63'ü
bir kırmızı gül dalı şimdi uzakta bir kırmızı gül dalı eğilmiş üzerine yatıyor oralarda bir eski gömütlükte yatıyor usta bir kırmızı gül dalı eğilmiş üzerine okşar yanan alnını bir kırmızı gül dalı nâzım ustanın
Şimdi şarkılarda mırıldanıyor sessiz yürekler O' nu..
Demekki göçtü usta.. Kaldı yürek sızısı.. Yıllar var ter içinde taşıdık biz bu yükü, Bıraktık acının alkışlarına 3 Haziran 63'ü. Bir kırmızı gül dalı eğilmiş üstüne, Bir kırmızı gül dalı şimdi uzakta. Okşar yanan alnını Nazım ustanın.. Yatıyor oralarda bir eski gömütlükte,yatıyor usta. Gece Leyla ve tomurcuk kokuyor.
Biraz uzun olacak biliyorum ama Nazım olunca bence uzun olmalı değil mi saba ?
Abidin Dino; Nazım'a Mutluluğun Resmini Çizebilir misin sorusuna karşılık bu şiiri yazmış..
MUTLULUĞUN RESMİ
Kokusu buram buram tüten Limanda simit satan çocuklar Martıların telaşı bambaşka İşçiler gözler yolunu. İnebilseydin o vapurdan Ayağında Varna'nın tozu Yüreğinde ince bir sızı. Mavi gözlerinde yanıp tutuşan Hasretle kucaklayabilseydim Seninle, bir daha. Davullar çalsa, zurnalar söyleseydi Bağrımıza bassaydık seni Nazım, Yapardım mutluluğun resmini Başında delikanlı şapkan, Kolların sıvalı, kavgaya hazır Bahriyeli adımlarla düşüp yola Gidebilseydik meserret kahvesine, İlk karşılaştığımız yere Ve bir acı kahvemi içseydin. Anlatsaydık O günlerden, geçmişten, gelecekten, Ne günler biterdi, Ne geceler... Dinerdi tüm acılar seninle Bir düş olurdu ayrılığımız, Anılarda kalan. Ve dolaşsaydık Türkiye'yi Bir baştan bir başa. Yattığımız yerler müze olmuş, Sürgün şehirler cennet.
İşte o zaman Nazım, Yapardım mutluluğun resmini Buna da ne tual yeterdi; Ne boya...
ŞAİRE ŞİİRE
NAZIM HİKMETE
İÇİMİZDE YAŞAYANLARA
BAŞARILAR