Sigaramın dumanına karışır gibi uzandım uzaklara Tutuşur gibi mahirim gece ayazlarında sessiz Ki ben kapılmıştım soğuk mat hayallerime Şimdi her şey kendi halinde uykusuz Kimi yoksul, kimi gri düşünceler Ne kadar çok, ne kadar kalabalık geldiler Çoğunun umudundan kesildiler.
Gözüm adres sormazdı bulurdu bir zamanlar Bir serçe misali süslenirdim pencerende Tüm itirazında şimdi işin ehli harfler Bir tutam cümleme göz koymuş hainler Susuyorum yine gözlerimin gölgesinde Yine yoğun bir sarhoşluk var üzerimde.
Hayat işte, kırık dökük bir şekilde içimde Uzanıyorum şimdi ellerimden göğsüme doğru Oysa sözlerimi kaç denizde yitirmiştim ki Böylesine sessiz, ıssız bir limandayım ben Hayaller kuruyorum çok uzaklardan öte Sen de var mıydın içinde bir yerlerde.
Gece gölgesi dokunuyor yalnızlığın Yine bir yerlerden aşinayım titreşimlere Yine dünden beri ne kadar soğuk her şey Dizlerimde ellerim, avuç içlerim ve içim Tek parça kaldıysa da biraz da kalbim.
Biliyorum ki umutlar bir dar ağacında Biliyorum tüm adımlar uçurum kenarlarında Bir yangın var yanımda, canımda, kanımda
Ve tüm dualarım tek bir satır adına Gülmek, gülümsemek dağlarımızı yüceltmek Aynı düşlerde aynı sözleri söyleyebilmekti Aynı tene dokunup, aynı elleri tutabilmekti Bir güne bir çifti sığdırabilmek gibiydi İçimde bir aşk, bir ateş ve bir nefes Geçmişi bile yutkuna bilmekti hepsi. . . .
BİR ATEŞ BİR NEFES – Mawish Şiirleri ( Mert Zafer Cansever )
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir Ateş Bir Nefes şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir Ateş Bir Nefes şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aşkı tarif ederken nefese düşen benzerliğini tarif etmek Yalnızlığın gri ve soğuk halinde can düşen yangının o kent Kimsesizliğini okuyabilmek Herkesin bir düşü var Yoksulun düşü ile varlığın düşünü tarif edebilmek Şiirin hangi sayfalını aralasam yeni bir açılım yeni bir anlatım Çok güzeldi şair Kalbi tebriğimle