BİR ÇAREŞiirin hikayesini görmek için tıklayın İçim kaynayan kazan olmasaydı, bu şiiri yazamazdım. Gоethe’nin de dediği gibi, ıstırap çekerek çok şey öğreniyorum.
diyecek söz kalmadı, ne konuşsam nafile nafile geçti ömrüm, hüzünlerden kafile kafile çile taşır, lakin bir yerde dursa dursa hiç konuşmasa, sakin sakin otursa otursa bir köşede hatırımı sorar mı sorar mı daha çok şey, kucaklayıp sarar mı sarar mı yoksa derdi, tekrar tekrar yıkar mı yıkar mı yıkamaz mı, uğraşmaktan bıkar mı bıkar mı onu bilmem, daha çok işimiz var var elbet ilahi güç, hak, hukuk, adalet var var olsun bozulmasın, keyif o vakit benim benim de yüzüm güler, solmaz elbet gül tenim gül tenim cana küskün, acılarım geçmiyor geçmiyor, uğramıyor, gonca gülüm açmıyor açmıyor, konuşmuyor, ben şimdi neyleyeyim neyleyeyim, hükmü yok, kime ne söyleyeyim söyleyeyim tamam da, dinlemezler uşaklar uşaklar emrederse suskun kalır âşıklar âşıklar olmasınlar elde birer oyuncak oyuncaklar kırılır, söz bilenindir ancak ancak ağıt bitmeli, ilelebet sürmez ki ki, her şeyin sonu var, yolun sonu bendeki bendeki can değil mi, bunun vebali büyük büyük diyorum ama, bende koskocaman yük yük hâlâ omuzumda, o halde sabır lazım lazım bir ses, bir nefes, şu an kendime azım azım, tükeniyorum, kalakaldım biçare biçare ömür geçmez, bulacağım bir çare bir çare, bir kurtuluş, sil baştan bir var oluş var oluş bir dirilme, aksi hepten kayboluş kayboluşlar karanlık zindan çok ağır gelir ağır gelir insana, elden başka ne gelir Vecdi Murat SOYDAN (Yaşanmamış Aşkların Şairi) 18-19-20 Haziran 2018, Isparta SÖZLÜK: nafile: Boş yere, boşuna. kafile : 1. Birlikte hareket eden topluluk, 2. Aynı yöne giden taşıt veya yolcu topluluğu, konvoy, 3. Sıra ile gönderilen şeylerin her bir bölüğü elbet: 1.kuşkusuz, 2.her hâlde, 3.elbette. uşak : Ufak, küçük. Çocuk. Genç, delikanlı. Erkek hizmetçi. hâlâ : halen, henüz. biçare : Çaresiz. AÇIKLAMA : Şiirin nazım şekli : Zincirbend, Zincirleme (Mısra zinciri) Ezberlenmesi ve hatırda tutulması kolay olduğu için şairler ve halk âşıkları tarafından çokça kullanılan bir tarzdır. Gazellerde ve koşmalarda da kullanılan bu tarz, en çok destanlarda görülmektedir. Zincirbend şiirleri, iki farklı biçimde karşımıza çıkmaktadır. 1- Dörtlük Zinciri: Her dörtlüğün son kelimesi veya son dizeden etkili bir kelime, takip eden dörtlüğün ilk kelimesi olarak kullanılır. Çok yaygın olan bu tarzdır. 2- Mısra Zinciri: Burada her mısranın son kelimesi, takip eden mısranın ilk kelimesi olarak kullanılır. Bu tarz zincirlemenin örnekleri azdır. Yazan şair ve âşıklar da, bir veya iki dörtlükle yetinmişlerdir. Not: Zincirbend (Zincirleme) şiirlerin a+a+a+b düz kafiye (uyak) ve 6+5= 11 hece ölçüsü ile yazılan örnekleri vardır. Bu şiirimde her mısranın son kelimesini, bir sonraki mısrada tekrar etmek suretiyle mısra zincirini kullandım. 7+7= 14 hece ölçüsünü ve a+a+b+b şeklinde ama her dörtlük için harfleri aynı sistemle arttırarak ilk iki mısra kendi aralarında; son iki mısra da kendi aralarında olmak üzere düz kafiye (uyak) ile yazdım. |
bütünlüğü birini tamamlıyor. Hoş ve zarif bir şiir.
Tebrik ediyor yürekten kutluyorum sizi.
Yüreğinize gönlünüze sağlık.
Selamlar sevgiler.