Sürgün menzili Dünya’dan, elem süzüp em ettik; Onu da göz hakkı diye, kurda kuşa yem ettik; Ne çoktan çok, ne azdan az, hiçin hiçi olduk da, Yokluk deryasına dalıp, umutları cem ettik...
GÖNÜL TOKLUĞU
Sevda muhabbetinde, gönlümüz tok ezbere; Siteme gülümserken, içimiz gömgök bere; Sırrımıza ermeyen, bizi hercayi bilir; İlgimiz "güzelliğe", sanmayın ki, dilbere!..
HEPTEN RUH
O tek kanatlı kartal, uçaklara fark atar; Elleri de yok amma, topu havada tutar; Sade ruh kesilmiş de, taydan eşkin, ayaksız; Kim yarışa yeltenir, ardı sıra toz yutar...
YOK-SAYIMIN ARTANI
Her nefeste yüzlerce perde yırtanı gördük; Külünün darasında, gülü tartanı gördük; Bir dörtlüğe sığar mı, gerçek âşık umuru ?! Ömrünü hiçe sayıp "yok"tan artanı gördük...
GÖZDE MERAM
Nerde bir hata yapmışsak vurmak ister yüzümüze; Küpe takmaya hevesli, kulak asmaz sözümüze; O gerçekten ehlidilse, okur bakışlarımızı; Gözgü değilse bin hayıf, gözlerimiz özümüze...
* Gözgü: Ayna.
TEKDİR
Baylara göre dişi, her bayana denk erkek; Onları "çift" sayanlar, "bir"den gaflette gerek; Cinsiyet gözetmeden her türün yek adı var, Mesala, "Bay-kuş" derken, canla canan "tek"tir, tek...
* Tekdir: Paylama, azarlama, gözdağı.
KARŞI CİNS ALLAMESİ
Yüzeyden ahkam keser, içten hissedebilmez; Sır sevda kıssasından derin hisse de bilmez; Bilmediğini bilip haddini bilse gerek; Varlık peşinde koşan, aşktan bahsedebilmez...
TEKVANDO TALEBESİ
Hüner göstermek için uygun rakip arıyor; Daha yeşil kuşakta, kırmızıya sarıyor; Ayaküstü kemiğin adı "tarak"mış diye, Sataşanın saçını, tepiğiyle tarıyor...
Efkar dağıtmak için rızam yok süt içmeye; İşret-alem toylarda daha bu ısrar niye?! Düşünseler, kırmaca kadeh tokuştururduk, Can ve cihan kirini temizleyecek meye...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 10 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 10 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.