At deyip geçmeyelim !.. Sahibine duyarlı; Taş öğüten toynaklar ustasından "kayar"lı; Doludizgin koşturan süvariye şan olsun !.. Bindiği o dorunun, beyni, bilgisayarlı...
* Kayar: Tek toynaklı hayvanlara nal çakma işlemi.
SALDA SEFASI
Tebessüm kahvesiyle bitir orman koşunu!.. Killi çamura girip ihmal etme duşunu!.. Burdur Yeşilova’nın Salda Göl sefasında, Dinle, Türkçe sayrayan harbi "cennet kuşu"nu !..
* Sayramak: Bazı kuşların eklemeli sesle kesintisiz ötüşü.
DÖRT BİN ÇEŞİT ECELİ
Bay arı, bayan çiçek... Bu teşbihte hata var !.. Tevili mecaz amma, daha nereye kadar ?..! Bitkinin erliğini dişisine nakleden Kız arılar yok olsa, Dünya hepimize dar...
S/özden kaçanlar var ya, bizi okumaz onlar; Okusalar da, Türk’çe tuyuk dokumaz onlar; Dokusalar da, ruh yok, kunuttan mahrum dörtlük Yadsıya sönen mumu, vitrine komaz onlar...
* Kunut: İtaat, taat, ibadet. 2. Vitr namazının üçüncü rekatında okunan dua. * Yadsı: 1. Beşinci vakit. 2. İnkar. 3. Özge, yabancı. * Vitrin: Camekan. * Vitr: 1.Tek. 2.Yadsı namazından sonra kılınan üç rekatlık namaz.
GERMEÇ
Değiştirdiğin gömlek baktın ütü kıracak Ve gören işmar ima senden hesap soracak, Tek çözüm yeni moda esnek askılı germeç !.. Dene gör !.. O bez-dane zıplasan düz duracak...
* Esnek asklı germeç: Askılıklı jartiyer.
DAM ÜSTÜNDE SAKSAĞAN
Büstüne yer bakarmış tekeyi sağan adam; Bir kuzgun bir bülbüle öykünmüş diyorken tam, Saksağanın "sak"ının anlamı uyanık ya, Kendime sorup sustum: Var mı teşbihte hatam?..
Saksağan: Keçisağan kuşu.
GÖZ FALI TACİZ
Apıştan kafalıyı tutsak almış iç-tepi; Gözüne dek kıllanmış, kürküne gerek sepi; Ağına düşürdüğü yeni yetme çıtırı, Taciz etmenin adı, "göz falıyla terapi"...
DİLİ YETMEZSE YELİ
Serde Şairlik varsa sanmayın ki, susacak !.. İsyanına işaret nazma bayrak asacak: Kalem, ağız, dil, damak yetmezse yemini var, Güneşe boru takıp metan gazı basacak...
ELHAMDÜLİLLAH
Sofrandaki nimetler kaç evreden geçtiler?! Şunca kişiye rağmen niçin seni seçtiler!? Hepsini tek tek düşün ve say kendin ürettin !.....? Bu varsayımı yapan şükrüne de şükreder...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 9 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 9 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.