bir hayalin içinde, ayazlı bir güz günü yarım yüzyıl öncesi asık yüzlü, elleri titrek; sisli dağların başı, saçları kırçıl kocakarı topuzu: ve tel çervesinden bakıyor güneşin gözleri.
çelimsiz bir ihtiyar, kâh yeni dünyaya gelmiş bir bebek sözümona: güler yüzlü. kimi ağlar, kimi güler bir serüven kapının eşiğinde yıllanan acılar elinin tersinde güneş ve o geçen yaz. yasa tesirli hayal kırıklıkları, iniltiler ve hatta bastırınca o soğuk güneş kalırsınız bi çare kendinizi anlatmakta.
aylardan kasımdır üşütür gülüşü: hayatın en dik yamacında. üstelik! tirenler geçiyordur gözlerinizden bütün bir sonbahar yalnızlık çölünde.
ah! o günü- geceye çeviren yarasalar o iç çekmeler, iniltiler kendini yoktan var etmeye ve o aklın kedere sürüklendiği zaman buharlarıyla yükselen bir duman acı bir gülümsemedir yalnızca.
gözyaşlarıyla beslenen bir deniz bıraktı ardında yetimi, öksüzü kimsesiz bir ihtiyar göşyaşları duvarlarına kara bir yazgı asılan yasalar.
zavallı bir kukla, yürüyen bir gölge hayatın efendisi, sandığın taa kendisi: boyun kırıp gideceksiniz duyulmuyacak sesiniz kuru gürültülere, deli saçmalıklarına karışacak o özgür çığlıklarınız.
göklerden süzülen yağmurlar düştüğü yere iner. bir yangın ortasında başının kulübesi; taze umut yaprakları bir gecede yıkılıp çöken yasaların çatısı: ah! o renkli çiçekleri solduran mevsim ah! o ahenkle rankseden kelebekli mavi anılar hapseder yorgunlukları yıkayan suyu anılar içinde, irem bahçesinde müjdelesin özgür kuşlar o doyumsuz sonsuzu, yansın rehin geceler...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
yansın geceler... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
yansın geceler... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.