ARZ OLUR (ARUZ)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Mehmet Sağlam;
Merhabalar Mecit Bey, şiirinizin hakkını teslim etmeli okuyan herkes. Bu konu ile ilgili yazılan şiirler arasında ilk sıralarda yer alması gereken bir şiir olmuş şiiriniz hem ahenk hem de anlam olarak. Aruzu başarılı biçimde kullanmışsınız bu açıdan da bir teşekkürü hak ediyorsunuz. Mehmet Akif’in şiirlerindeki gibi bir söyleyiş var şiirinizde, gayet güzel. Ahenk yönünden güzel olduğu kadar, belki daha da fazla, anlam olarak da güzel bir şiir kaleme almışsınız. Bazı beyitler oldukça etkili bir söyleyişle beraber içerik olarak da başarılı: İz bırakmaz zannederdim kalbe kasvet her belâ Yandı heyhât, yandı sînem, sanki dersin Kerbelâ Bir hayalken Nesl-i Âsım kaybolurken her umut Gür sesinden göçtü birden şems önünden son bulut Ahdimiz var söz ezelden bilmeyen çok; arz olur Cenge dâvet varsa şâyet, Türk’e destan farz olur... vb. Hoşgörünüze sığınarak acizane bir öneri de bulunabilirim yine de: Birinci beyitteki "ırkım" ve "Hak" sözcükleri üzerine düşünebilirsiniz. Her ne kadar sizin kastınızın öyle oladığını bilmekle, düşünmekle beraber ırk sözcüğü şiirin hem bu bölümüne hem de geneline anlam olarak pek uygun düşmemiş sanki. "halkım" denilebilir mi? İkinci dizede de derde düçar kılan Hak’ mış gibi bir anlam çıkıyor burdan. Burada da Hak sözcüğü yerine bak sözcüğü düşünülebilir. ( Bunlar sadece bir öneri Mecit Bey, şiirinizle ilgili tasarruf sizindir elbette) Kaleminize, yüreğinize sağlık. Tebrik ederim, Selam ile... Erhan Çamurcu; Mecit Bey merhaba efendim. Hece ölçüsüyle kaleme aldığınız daha önceki güçlü şiirlerinizin ardından bu kusursuz aruz mest etti desem yeridir. Derdi demlenmiş bir şiir. Girizgah olarak eklediğiniz ilk beyitte ikinci dizede "dal kesen el taş atan" ifadesinde söyleyiş zorlanıyor sanki. Son beyit ise şiirin şaha kalktığı beyit olmuş. Tebrik ediyorum efendim. Selametle Mesut Duran; Mecit Bey maşallah diyorum. Nitelikli hece şiirlerinizi ilgiyle takip ediyordum, aruzdaki başarınız üstüne tuz biber oldu. Bazen bir müzik duyarsınız, öyle bir tınısı vardır ki sözleri bile çok ehemmiyet arz etmez ve sadece müziği dinlersiniz. Bu şiirde sadece ritmiyle bile başlı başına kendini okutan bir şiir. Hiçbir tefile kelimeyi bölmemiş, maharet isteyen bir kullanım. Kaldı ki şekil ve muhteva bütünlüğü de gayet güzel. Tebrik ediyorum. Selamlar. Şiirdiller AKADEMİSİ ve Şiirdiller LOBİ Atölyesi’nden.
|
Turk olmak her kula nasip degil
Kalem kilictan keskin birde aruz olunca yazan da usta bu siir bir defa degil bir omur okunur
Eyvallah
Vuslâtı kelam tarafından 7/14/2017 12:03:55 PM zamanında düzenlenmiştir.