Üşütüyor geceler, karanlık çöktüğünde sokaklar tamtakır boş el ayak çektiğinde kuş uçmaz kervan geçmez dağların başlarında Kış çöker yüzünüze yıllanan çizgilerde hısım akraba kimse herkes başka şehirde habersiz birbirinden cümle alem kendinden kim ağlar kim sevinir belli değil alemde sır gibi saklanıyor yaşamın ta içinde neyimiz var ne yok ki; evvel zaman içinde kimler dost, kimler düşman bilinmez bir muamma nereden gelir nereye gidecegiz anne: elenipte kalburdan ömür teskeresinde doğru tartar mı mizan kaderini yazanlar yazılan kara yazı tam alnın ortasında:
2
canlar bu memlekette bir bardak sudan ucuz can ölmekten değil de korkuyor yaşamaktan unutulmak korkusu benliğe sardığında korkarım en sonunda ölmekten yapayalnız sevmeden sevilmeden güzelliğin geçecek solupta gideceğiz çiçekler gibi birgün kapkaranlık geceler üstümüzü örtecek kimse çalmaz kapıyı artık mahşere kadar karanlık gecelerde kara yazgılı toprak yalan yaşadığımız dünyanın altı-üstü kaybolup gideceğiz hepimiz birer birer kim ağladı kim güldü sürgit kimler yaşadı Kim çözdü düğümünü bu yaşamak ölümlü sararıyor yapraklar her yazın bittiğinde..
3
bahar biter aşk biter solunca menekşeler yapraklar dökülüyor sonbahar geldiğinde çörekleniyor hüzün her günün akşamında ruhâ akşam çöküyor her ayrılık bir ölüm! yaşıyor cümle alem her doğum sonrasında sır alemi şu dünya: sırlı kap aynasında aynı yolun yolcusu sen ben o her birimiz aklımızda sorular yürüyoruz elele kim kimin imdadına koşar ki bu devirde çullanıyor beynime yüzlercesi endişe; ne gelen var ne dönen gittiği meçhûl yoldan kaynıyor kum gibi tufân yılları sorguluyor adımlar kısalıyor yaşlanınca insanlar yorgunluğum artıyor almıyor aklım fikrim..
4
görüyorum soluyor yaşlanıyor menekşe yeşil yaz ekinleri görüp koşar ecele sonsuz ecel ayazı onu yaman sarsarken ne afet ne kıtlıklar ne altüst olan mevsim senin gözlerindedir çakan yağmur ve şimşek bildiğim ne varsa da herşeyi unuturum sen kendinden bilirsin iyi güzel herşeyi birlikte yaşar gerçek ve güzellik yaşarsa; koca dünya sahnesi ne oyunlar sunacak; aynı gök önce okşar, sonra sarsar onları. birlikte yaşar gerçek ve güzellik yaşarsa; gerçek gibi bir düşle, senin sevgin uğruna. savaşırım zamanla sen sürdür varlığını ben can veririm sana uğruna ölürüm ben
5
örter eşsiz yüzünü, anlatsam gözlerini varlığını gizlerde yazarsın baştan başa sana kalsın varlığın, sürsün bahtiyarlığın sensiz solgun günlerim ömrümün yoksul çağı nereden bilirdin ki, gelmez kederin sonu tüketsem bu uğurda yaşamın soluğunu yeryüzünde her yazın kısacıktır süresi ışıldar göğün yüzü yaldız düşer yüzünden; çok daha cana yakın çok daha güzelsin sen sen bir yaz gününün benzetirken sevgini ergeç yoksun kalacak, her güzel güzellikten Sende bu ölümsüz yaz bendeki bu sevdadır ölmez bu satırlarda kaldıkça aramızda savaşırım zamanla, sen sürdür varlığını..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YAZ BİTİNCE.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YAZ BİTİNCE.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gönülden yükselen sese ve değerli kaleme selam olsun… Severek paylaştım... Çok çok beğendim... ........................................ Saygı ve Selamlar.....
Gönlüne bereket şairem..Ne yazık ki kimse kimseden habersiz sevgisiz bir zamandayız.. yüreğe dokunan sevgi eli dizelerde ölümsüzleşir..Güzellikler bulsun yüreğinizi
anlar bu memlekette bir bardak sudan ucuz can ölmekten değil de korkuyor yaşamaktan unutulmak korkusu benliğe sardığında korkarım en sonunda ölmekten yapayalnız
Gönülden yükselen sese ve değerli kaleme selam olsun…
Severek paylaştım...
Çok çok beğendim...
........................................ Saygı ve Selamlar.....