Cumhuriyet ışıktır, bu ülkenin başına Bu sene girecektir, tam donsan üç yaşına Genç cumhuriyetimiz nelere göğüs gerdi. Ne isyanlar yaşadı, ne dost ne düşmanlar Kucakladı hepsini dalını kırdı zalim Ve halâ direniyor yobaz kurşunlarına Vatanı aşkla sevmek taşına toprağına Akan ırmaklarına, yağan yağmurlarına Kuşkonmaz kışlasına, dalgalanan bayrağa Kardeş kardeş yaşansın hepberaber altında Kırmayın bir dalından dağındaki çiçeğin Vurmasınlar göğünün asi çılgınlığına Ne cetler geldi geçti her kafadan ses çıktı Hiç bir ses gürlemedi atamın sesi gibi
2
Kutlayın bayramları unutmasın hiç kimse İstiklâl çiçekleri inlesin yer gök marşla Hınca hınç dolduralım sokakları caddeyi Köylerin şehirlerin süsleyelim taklarla İstiklâl göklerdedir demiştir baş atamız Birdir hep beraberdir bölünmez vatanımız Oğulumuz kızımız evimiz barkımızdır Dünümüz yarınımız geleceği vatandır Hatt-ı müdafa yoktur, sath-ı müdafa vardır Demiştir ulu önder vatanın her karışını Kanla sulanmadıkça vatanvatan değildir "Ya istiklâl, ya ölüm." koruyalım vatanı Atamın ilkeleri, birbirinin zinciri Dağılır gider ülküm, birinden vazgeçersen..
3
Her çiçek toprak ister, hava ister su ister Kurşun geçirmez zırh, özgür kanatlar ister Çocuklar sevgi ister, ele geçmez mevsimler Kışlarında yaz ister, baharında güz ister Ekmek ister aş ister, yoksul zenginlik ister Kuşlar mavi gök ister, güneş ister ay ister Yağmurlar bulut ister, halklar hür medeniyet Ulus adalet ister, kadere terkedilmez Pencereler doğacak, şafaklara aç bekler Çocukların yüzleri, ölümden yaşam ister Kıymayın çiçekleri, vurmayın gökyüzünü Dağınca çiçeğini, göcünce özgürlüğü Pişmanlıktır son sözü, gözü dönmüş yobazın Ters yüz eder yüz ister, dalından koparırlar
4
Ölüm ferman dinlemez, önüne alır gider Rüzğar gibi sürükler, ırmaklar akar gider Çukur tabakta yoğurt, şekilleniyor düşman Yayılıyor ülkemin her yerine yıllardır Kardeş kardeşe düşman, zeytin dalında barış Zalimin eli uzun, yetişiyor firavun Yeri göğü vuruyor, öc alıyor her durum Dıştan gelenden korkma! başlamasın iç göçüm; Düşlerini süslesin, büyürken çocuklar Örnek olun onlara, süt kardeş ana-baba Sürüp gitmesin kavga, kıyamete az kala Sürmeyecek yaşamak sonu yok sonsuza dek Bayram yapsın gülerek, masum çocuklarımız Cumhuriyet bayramı , herkese kutlu olsun!!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YARIN BAYRAM!!(SONE) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YARIN BAYRAM!!(SONE) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Milli bayramların en önemlisi olan CUMHURİYET BAYRAMI,Cumhuriyetimizin 93. yılını kutladığımız bu günlerde, geleceğe büyük bir ümit, inanç ve gayretle yürümek azmi ve de kararlılığı dileğiyle. “Cumhuriyet Bayramınız Kutlu Olsun” GÜNE ÖZEL ANLAMLI BİR ŞİİR.YÜREĞİNİZE SAĞLIK.Uzun olması okurken biraz sıkıcı ve yorucu oldu.Oysa siz kısa cümlelerle çok şeyi ifade edebiliyorsunuz.Kutlarım sevgi ve saygımla.