Şimdi sana uzak bir yerden sesleniyorum çocukların sayılar için bölünmediği eylemlerin hiç bitmediği bir yerden yazıyorum vakit an olur bir çocuk elinde gökyüzüyle koşmaya başlar kan tutar bir adamı petrol yeşili asfalt kazınmaya başlar bir anda tekerlekler yalamaya başlar asfaltı bir çocuk düşer aniden yere an gelir toprak fışkırır yeniden su çıkar içinden,umut çıkar tarihle yargılarsın bir milleti baştan uca bal döküp yalarsın bir ağacı,ağaçlığına dokunana dek
hoşça kalınmak yüzünü asar böyle nehirlerin içinde akmaz su,kelepçe tutabilir ancak böyle sağlam bir eli sayıları kaç olursa olsun,yaşları kaç an geldiği zaman yalnız kalırsın bir yağmurun altında dostun biraz gecikmeli oturur yanına belki ama tam zamanını bulur ne zaman gelse elindeki sopayla şehri gösterir sana tepeden bir de hayalleri vardır,dilinden düşmeyen
adamın biri sigarasını almaya gelir hep aynı zamanın peşinde ilerleyerek hava da bir boğukluk olur,yağmuru andırır böyle zamanlar bisikleti var,ucunda siyah bir sepeti bir çiçek belki sığar içine belki bir ömre sığdırılır siyah bir poşette kalır her şey sonra an gelir bir vedayla açılır bir şehrin bütün kustukları.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
An şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
çok beğendim... chaotica arkadaşa katılıyorum hem de...
özellikle ilk bölüm çok iyiydi... sonlara doğru bir şekilde sonuca bağlama sıkıntısı çekilmiş gibi. ister istemez şiirin debisi zayıflamış.
ilk bölümde de:"petrol yeşili asfalt kazınmaya başlar bir anda tekerlekler yalamaya başlar asfaltı" şeklinde durum ifade eden tamlamaların peşpeşe gelmesi hem okumayı zorlaştırmış hem de ifadenin gücünü hafifletmiş bence. başlar ve asfalt iki mısradan birinde fazla zannımca.
ve fakat lakin ama :) şairin tasarrufuna sözümüz olamaz.. bizimki sadece hatırlatma.
Üst üste gelen tamlamalar aslında benim resmini çizdiğim şeyin bir an önce okuyucuyla kavuşma istediği bir anda oluversin istiyorum o yüzden güzel başlayıp hızlı bitiyor şiir.
Şiirin tepe noktası bu dize ve bundan sonrasında şiir adına işlerin yolunda gitmediğini hissediyorum. Bu yüzden yukarıda alıntıladığım dizeden sonrası yazılmasa daha mı iyi olurdu diye düşünüyorum.
küsss'ün yorumuna bir bölüm katılıyorum ama öykü yazma kısmına değil şiire bunu harika aşılıyorsun okurken yaşatıyorsun bu her şiirde yok bazı şairlerde var.
ama arkadaşların öykü sözüne katılıyorum.
harika bir betimleme yeteneğin var buda gözlem yeteneğinin güzelliği demek eline sağlık Ajna