Yurdum ; sene ikibinonaltı dört temmuz Ölümler, zûlümler kol geziyor sürüyor ayaklarını bir resim galerisinde seyreder gibiyiz olup biteni en çok her gün kaç kişi gidecek kaygımız diye üzüyorum... bu aralar hangimizin çocuklarına kur’â çıkacak ne hazin bekleyiştir, ne acı değil mi? aklımızın bir ucunda nasıl da işli ipek mendil köşesi gibi ölüm! duvardaki; haritadan gözyaşları domur domur kan kırmızı doğu illeri yerle bir ülkem kalbinden ankaradan, istanbuldan vuruldu bombalandı. harita ağlıyor, coğrafya ağlıyor, tarih ağlıyor ve... yarın bayram! erken kalkın çocuklar…
II
Omuzlarımda ki, bu ağılığı kaldıramıyorum…
köylerde, kentlerde eskiden daha çok uzak sayılmaz bir zamanlar arkası bakmadan yürüyen adamlar, kadınlar, delikanlılar, genç kızlar ve çocuklar vardı sokaklar süsleyen çocuk yüzler ardıma bakarsam söz olur diye! düşünüp bakamayanlar arş’a bakarak yürürdük, hedefimiz yarınlar… oysa; şimdi her bir azamız titrek tetikte en küçük çıtırtıya şafakta göz, kaş, kulak bir balaon patlasa bomba sanıyoruz tahammülsüz sevinçler buymuş meğer yol kenarında unutulan sahipsiz bir çantadan doğuyor korkular BOM!! YARIN BAYRAM!!
III
bu bayram hiç tatlı yapmak istemedim. ama yaptım bayramlık almak istemedim. yalnızca çocuklara aldım ama perdeleri yıkamak istemedim. ah camlar , canlar kırıldı ya bitsin, ya gelecekse gelsin kararan akşam!! oysa insanların küçük sevinçler olmalıydı tutunabildiği kırılmamalıydı yaşama sevinci hevesi ağlaması gülmesi neşesi toz oldu bulutta rüzğar çalıp götürdü bir kilo şeker aldım marketten yarın bayram! bir kaç çocuk çalarsa kapımıza ceplerine şeker dolduracağım…
…… kalabalıkları hiç sevmem yerli yersiz ev gezmelerini, günleri dedikodu, havadan sudan konuşmaları iki yüzlüleri insanın yüzüne gülen arkasından konuşanları namertliği bunun için kaldırıyorum bayram ziyaretlerini annem uzakta bayramdan sonra gideceğim elini öpmeye Allâh kısmet ederse ölmez sağ kalırsak……
IV
her damlası acı aşkın gözyaşı yansın gök kuşağı tek hecede karanlığı boğan geceler sadece sen aksın kanımdan canımdan damarımdan bu akşam dünya kederinden çatlasın döne döne boğulsun derin sularda ışığı mavyi rehin tutan ay ve yıldızlar
gül benzi solsun ak kağıt gibi akan ırmakların izi kalsın üzerinde sevinç çığlıklarının göz yaşlarının izi kalsın yitirilmiş sevinçlerin saman sarısı yalnızlığın solan çiçeklerin yıldızları çalınmış gök tarlasında bulutlar bulutlat ah bulutlar binlercesi özgür takılıp gelinceye kadar bir yağmur tanesinin peşine koşarak gelir kara toprağa tutsak herdamlası acıyor gözyaşlarının beni uğruna şiirler yazdıran bulutlar bu gün sizi affettim yarın bayram çekeği var elimden şafakta yağan şebnemlerin…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YATCAZ KALKCAZ BAYRAM!! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YATCAZ KALKCAZ BAYRAM!! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
gül benzi solsun ak kağıt gibi akan ırmakların izi kalsın üzerinde sevinç çığlıklarının göz yaşlarının izi kalsın yitirilmiş sevinçlerin saman sarısı yalnızlığın solan çiçeklerin yıldızları çalınmış gök tarlasında
Çok güzel şiir okuduk hocam, bayramınız kutlu olsun.
olup biteni en çok her gün kaç kişi gidecek kaygımız diye üzüyorum... bu aralar hangimizin çocuklarına kur’â çıkacak ne hazin bekleyiştir, ne acı değil mi? aklımızın bir ucunda nasıl da işli ipek mendil köşesi gibi ölüm!......................korkum bu konuda sonsuz
Evet bu bayram acılarla karışmış bir bayram oldu. Türkiye'yi bu hale getirenler pişkin pişkin sırıtirken ve üste çıkarken insan daha da üzülüyor. Huzunlerle Geçecek bir bayram olacak. Bu minvalde harika bir şiirdi. Gönülden kutluyorum kalemdasimi. Bayramınız kutlu olsun. Nice bayramlar İnşallah. Selam ve saygılarımı yolluyorum. .
Yatmayacaz ve yatamayacaz aklımızda takılı sorulara cevap arayacağız! Tabii ki bulabilirsek!! Nasıl geldik bu günlere? Kim getirdi niye getirdi? Nerede kaldı insanlığımız? Arayıp bulamadığımız insancıllığımız!!! Önce biz vardık, nasıl ben olduk? Ülke bazılarına cennet iken neden bazılarına cehennem azabı?
Yüreğine bin kere sağlık. Harika bir anlatım ve günün özeti. Yinede hayırlı bayramlar dileyelim olsun inşallah. Selam ve saygılarımla.