40 senelik bir dostluğun, pekişmiş bir kardeşliğin hatırasına...
www2.aku.edu.tr/~esabah/eyup_tr/ozgecmis.html
SAYGILARIMLA...
Eğilmez başı ile ezelden hasm-ı zâlim Vatanına sevdalı bir yüzü ak bilirim... Vefâsızlar yurdunda adı bilinmez âlim O âlimi ifşâyı kaleme hak bilirim. *** Yâdı acı verse de hazin hayat öykünün Sitemini duymadım omzundaki yükünün Dostluğundan şerefle şahidiyim ülkünün İlmini gür bir pınar, hem de berrak bilirim. * Ürkekler onurundan verirken hergün fire Arsıza ar öğrettin, soysuza üslup, töre Ne YÖK’e boyun eğdin, ne de çapsız rektöre Yoluna taş koyanı, âdî, ahmak bilirim. * Pâye pay edilirken, taltif beklerken biat Karakterine züldü senden beklenen fiyat. Tecrübeni gençlere yön veren âb-ı hayat İzlerini hedefe ara durak bilirim. * Sarsılmayan azmine dar kursa da talihin Engel olmak ne mümkün akışına tarihin Sen varken hüznü sürgün, ye’si elinde rehin, Yokluğunda Afyon’u, çorak, kurak bilirim. * Afyon Kocatepe’li güne başlarken mesrûr Huzur verir gönlüme, payıma düşen gurur Sayısız eserini muhkem birer kale, sur, Aldığın her ödülü burçta bayrak bilirim. * Bağrını sızlatsa da açılan onca yara Meşaleye har veren nihâyetinde çıra! Allah’a havale et! Boşver, aldırma, zirâ, Üzülsen sevinecek nice mihrak bilirim. * Anlatmak istesem de sığdırmak zor satıra Maksat bir merhabaydı, ölümsüz bir hatıra Geçmişi yâd ederken geldiğimde hatıra Avuç avuç duana bir müstehak bilirim :)
Mecit AKTÜRK Berlin, 31.03.2016
***Herşey gönlünce olsun değerli dostum, sevgili Eyüp kardeşim...***
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİLİRİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİLİRİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hayat bir atımlık ok; talihin elinde yay Bahtım hedefi şaştı, ömrüm boşa gitti say Vakt-i vedâ yaklaştı, dizde derman bitti say Tatili bana vâcip, sana yasak bilirim :)) Güzel dizeler..tebrikler..
Dostun dosta methiyesi çok güzeldi. Allah u Teala dostluğunuzu artırarak daim eylesin. Eser içerisinde ne ararsan vardı Mecit kardeşim. Yüreğine sağlık. Selam ve dualarımla.
Sayfasına bir girdim dostu sunmuş tasında Camlar yeni silinmiş toz yoktu paspasında Şu günlük hayatın kalemle kısasında Ben kendimi abime hala çırak bilirim .... :))
vay abim vay... hem akrostiş hem hece... hem de cefa değil vefa düşmüş satırlara...
bana yeter bu sefa... :)))
demek ki istanbul da bir semt adı değilmiş bu vefa...
harikaydı... ne şanslı bir dostunuz var... Rabbim bir ömür boyu bozmasın bu dostluğunuzu...
Bahtım hedefi şaştı, ömrüm boşa gitti say
Vakt-i vedâ yaklaştı, dizde derman bitti say
Tatili bana vâcip, sana yasak bilirim :))
Güzel dizeler..tebrikler..