Dün rüya, yarın hayaldir dünü mutlu, yarını umutlu yapan bugündür. onun için bugüne iyi bak, gülümse.. halil cibran
Bazen şiire binersin, bazen şiir sana
M.Y.

M.Y.

@m-y Etkin Üye
ŞairYazar
  • 5 Eylül 2015'den beri üye
  • 33

Şiir Yorumları

M.Y.
@m-y
26 Ağustos 2025 Salı 16:09:07
Şiir Klasik Edebiyatı çağrıştırsa da modern bir çaresizlik var.

Son beyit:
Evet, alın yazısı mühürlenmişse eğer, yollar/seçenekler değişse de sonuç değişmez.
Saygılar.
Ne fayda, @Merdümg.riz
26.8.2025 15:31:27
M.Y.
@m-y
26 Ağustos 2025 Salı 10:25:54
Mihra , bende benim yazınsal karakterim Tânra'yı çağrıştırdı. Ama Mihra,
daha mistik, aşk'ın , teslimiyetin, manevi farkındalığın karakteri gibi geldi bana.
Tebrikler.
Saygılar.
Mihra’ya, @Oktay Güvener
26.8.2025 09:20:45
M.Y.
@m-y
26 Ağustos 2025 Salı 08:26:23
Dün kaç defa geldim bu şiire, bugün kaç kere daha gelirim bilmiyorum. Günümün şiiriydi, günün şiiri oldu. Tebrik ve güzel şiir için teşekkür.
Saygılarımla.
Sobe, @-Tesbih-
25.8.2025 13:32:07
Etkili Yorum
M.Y.
@m-y
26 Ağustos 2025 Salı 08:15:24
Ayrılık sınav, kavuşmak ödül bu şiirde.
Bir gurbet şiiri.
Sabır var, sabredenin onurlandırılması var. Kadere sığınma bile var.

"Ihlamurların açarken..." hem mevsime, hem kokuya, hem şifaya gönderme.
Şiiri yukarıdan aşağı okudum, aşağıdan yukar...

M.Y.
@m-y
26 Ağustos 2025 Salı 07:37:29
Umutsuzluk ve çaresizlik açık şekilde hissediliyor.
Bence ölüm anlamlandırılamamış.
Ama bir devam etme arzusu, bir ışık arayışı da var.
"her adımda eksilen ay ışığını omuzluyorum," dizesinde olduğu gibi.
Saygılar efendim.
Kuyu, @Müjgan Akyüz
26.8.2025 07:17:21
Etkili Yorum
M.Y.
@m-y
25 Ağustos 2025 Pazartesi 17:19:17
Güvercin göğüslü diyeyim bende.
"Hala yoksun"dan önceki siyah boşluk da şiirdi.
Saygılar.
M.Y.
@m-y
25 Ağustos 2025 Pazartesi 17:13:28
Önceki şiirlerinizde de hayatınızdan izler var.
İnsan işte deriz; ama herkes kendi içinde titreşir: lambada üşüyen alev misali.
Saygılar.
Etkili Yorum
M.Y.
@m-y
25 Ağustos 2025 Pazartesi 14:31:40
Başlık içeriye işaret ediyor "Sobe" diyerek; ama şiirden çıkartılması o kadar da basit değil: Çocukluğun saklambaç oyunu.
Aşk ya da vuslat saklambaç gibi saklanmış şiirde.
Üç kelime söyle deseler: Aşk, hüzün, saklambaç derdim.
Güzel şiir.
Saygıl...

Sobe, @-Tesbih-
25.8.2025 13:32:07
Etkili Yorum
M.Y.
@m-y
25 Ağustos 2025 Pazartesi 11:47:29
Dizeler güçlü hem içten hem çarpıcı, okuyanı derinden etkiliyor.
Her dizede hem öfke hem şefkat var.
Bir yandan düşündürürken diğer yandan uyarıyor.
Günün şiiri ödülü, emeği hakkıyla taçlandırmış.
Saygılar.
M.Y.
@m-y
25 Ağustos 2025 Pazartesi 10:46:20
Videoyu sonuna kadar izledim. paylaşımını da sonuna kadar okudum. ben ucuz atlatanlardandım. 1402'Lik derlerdi bize. Sadece öğretmenlikten atıldım.
Sağ ol da duy beni, @Volkan70
25.8.2025 09:02:47
M.Y.
@m-y
25 Ağustos 2025 Pazartesi 09:31:19
Araya ikinci bir ses olarak girmelerin iyi olmuş: "-anlıyor insan-" gibi. Alt dizelerde de girebilirdin: Meta-şiir diyorlar bu tekniğe.
Saygılarımla.
M.Y.
@m-y
24 Ağustos 2025 Pazar 22:00:15
Sahnede hayal ettim sizi. Jestlerle coşkulu bir sesle söylüyorsunuz sanki bu iç monoloğu.
Şarkı nakaratını andıran dizeler de var: “aşk ol, aşk ol, aşk ol bana”,
“alla beni pulla beni.”
Coşkunun yanında acı da var oyunbazlık da.
Tebrikler, say...

Alla beni pulla beni, @Nil Gün
24.8.2025 21:08:30
Etkili Yorum
M.Y.
@m-y
24 Ağustos 2025 Pazar 16:06:18
Evet Ağır Roman.
Başlık bu olmasaydı: Yer Altı romanı da olabilirdi.
"Şarjörlerce klarnet ağıtı": Müzikle şiddet birleşmiş, klarnetin sesi kurşun gibi çoğalmış.
İmgesiz dize yok ki, hangisini yorumlayayım.
Saygılar.
Ağır roman, @howlin wolff
24.8.2025 14:59:18
Etkili Yorum
M.Y.
@m-y
24 Ağustos 2025 Pazar 00:27:18
Deli kız ,

Bu şiir, öpücüğü bile bıçak gibi keskin yapmış; hem şafak kadar saf, hem de siyah kenarlı bir isim kadar tehlikeli.

Aynalara değil, dudaklara köpüren bir delilik bu.

Okurken insanın nefesi ters dönüyor: öpse yaralanacak, öpmese iç...

Kırılgan ve tehlikeli, @Gua Sha
24.8.2025 00:07:01
Etkili Yorum
M.Y.
@m-y
23 Ağustos 2025 Cumartesi 18:21:10
Bir işçi arı ortalama bir buçuk ay yaşar. Bal yapar. "Onlar mutlu olsunlar mı" diye sorsak sanırım hepimiz "evet" deriz. Belki bizim mutlu olmamız da isteniyordur.
Ciddiyeti, soğukluğu, az konuşmayı, az sormayı marifet olarak benimsetmiş kültürümüz....

Arılar, @Müjgan Akyüz
23.8.2025 17:50:06
M.Y.
@m-y
23 Ağustos 2025 Cumartesi 13:22:44
sürgün d/alında
sessizce titreşir kuş
sonraya kalır gölge

Saygıyla.
Sonralar, @-Tesbih-
23.8.2025 13:07:50
M.Y.
@m-y
23 Ağustos 2025 Cumartesi 12:54:21
Azra öldü, sende yaşayacaktır. Benimki daha dramatik: Şeytanra ölecek bir kaç haftaya ve yaşatmayacağım şahsımda.
Saygılarımla.
Azra death, @howlin wolff
23.8.2025 12:34:02
Etkili Yorum
M.Y.
@m-y
23 Ağustos 2025 Cumartesi 08:29:52
Videoyu izledim.
Babam 1940'lı yıllarda Nusaybin'de başçavuşluk yapmış:
Öğretmen olarak Hakkari'ye tayinim çıkınca : "Oğlum, onlara iyi davran. Bu devlet vergi diye paralarını aldı, asker diye oğullarını aldı ve karılarını"
Zorunlu hizmetim 2 yıl...

Çözümsüzlüğün, @Volkan70
23.8.2025 06:08:52
M.Y.
@m-y
22 Ağustos 2025 Cuma 23:10:32

Sarhoş kafada yazdığın bu şiir, plastik kokusuyla açılıp pazen kumaş yırtığıyla kapanmış. 10 çeşit peynir eksik şiirde, gayrı her şey var. Esrük şarkı olmuş. Yıldız Tilbe gibi: hem düzensiz hem de tokat gibi. Bu g.ötsüz Orfeo kim? Seni seviyoruz ...

Yıldız tilbe, @savrulmalar
22.8.2025 22:56:45
M.Y.
@m-y
22 Ağustos 2025 Cuma 17:09:22
Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun Karadut Şiiri geldi aklıma.
Daha nem olacaksın bir tanem diye bitirseydiniz siz de.
Saygılar.
Canım, @Aşık-ı boğaz
22.8.2025 16:41:12
Paylaş
İstatistik
Profil Ziyaretçi?
11.861
Şiir Okunma
40.631
Yazı Okunma
17.566
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL