Çocuktum daha dokuz on yaşlarında ya var ya yoktum Çocuk kalbimde bahçede ki, dağda ki Tüm Uğur Böceklerinin uğur, şans getireceği inancı sarmıştı ruhumu Tüm hayatım boyunca Uğur Böcekleri En büyük mutluluğum, umudum, şansım uğurum oldu ..
Küçücük bedenimde ki çocuk aklımla Anlamasamda hisseder görürdüm.. Annemin, babamın yoksulluktan Evlatlarına karşı boyun büken çaresizliğini Kundakda ki kardeşim ağlardı durmadan Annem " Bey çocuk ağlıyor ne vereceğiz" der Susardı! çaresizce yutkunarak.... İşte o zaman bakmak istemezdim Babamın çaresiz, buğulu gözlerinde Donup kalan iki damla gözyaşına... Anlamasamda hissederdim babamın Yoksulluğun amansız çaresizliginde Gözlerinden yüreğine doğru akan İki damla gözyaşının nasıl ruhu ele geçirdiğini Yoksulluğun ateşinde nasıl yakıp kavurdugunu İşte o zaman sessiz hıçkırıklarımı tutar Koşardım alabildiğince uzaklara doğru Uğur Böceklerini görmek için Onların uğur getireceği umudunda Yoksulluğun çaresini bulmak umuduyla.....
Böyle zamanlarda öğrendim inandım Uğur böceklerinin Uğur getireceği umudunu En büyük mutluluğun umudum oldu Gördüğüm tüm Uğur Böceklerinin uğuru... Dilimden düşmeyen en büyük sevinç şarkısı oldu Uç uç uğur böcekleri! Mutluluk, sevinç, şans uğur getir Yoksulluktan çaresiz kalan tüm analara, babalara kardeşlere...
Çocuk kalbimizde belki de Uğur Böcekleri, Geleceğimizin, yarınlarımızın en büyük Mutluluğu, umudu, uğuru, şansı oldu... Bugünlere doğru gelirken....
04.02.2016 P.ÇETİN
Ay yüzlü masum yüzüyle ve eşsiz yorumuyla şiirimin kahramanı Ayşenur DOĞAN’a sonsuz teşekkür eder kocaman yüreğinden sevgiyle öperim
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Uğur Böcekleri! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Uğur Böcekleri! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Uğur böceklerini alır, kolumuzda yürütür bize terlik pabuç getir diye bir tekerleme söylerdik. Saçma olsa da inanırdık uğur böceklerinin bize uğur getireceğine.
çok güzeldi beğenerek okudum yüreğinize sağlık efendim kutlarım saygılar ve iyi günler diliyorum tüm şiir seven yüreklere sayfanız kucak dolusu sevgimi bırakıyorum
"Ey tanrısal imparator, eğer sana engel teşkil ediyorsam, ölüm kararımı verebilirsin, yalnız beni ölümle tehdit etme, çünkü ölümden korktuğum yok". .................Petronius
....................................................... Saygı ve Selamlar...
ne güzel, akıcı bir şiir..hele hele uğur böceklerinin güzelliğinde gönül ve sevgi köprüsüne doğru yol almış..aynı zamanda bir hayat ve dünya görüşünü simgeliyor..kutlarım..selam ve saygımla...
Çocukluğumuza döndük biz de şiirle Güzeldi anlatım Kutladım değerli kalemini ve eserini Gönlüne, ömrüne bereket Allaha emanet olasın, sağlıcakla kalasın
Severek okuyup dinledigim,cocukluk caglarimizda hepimizin duygulari olan o güzelim ugur böceklerinin ugur getirecegine olan inancimizi konu olarak cok güzel islemiz,okunmasi hayli keyifli olan bu güzel siirde emegi gecen iki güzel yürekli insani cani gönülden kutluyor,selam ve saygilarimi iletiyorum..
Analık duygusu doğuştan gelirmiş Babalık duygusu ise sonradan öğrenmeyle olurmuş Lakin öyle bir insan ki rahmetli analık genindeki şefkat duygusundan çok daha ötelerde bir babalık duygusuna sahipmiş. Adam gibi adam tabiri onu anlatmaya gerçekten çok cılız kalır. Ruhun şad olsun Koca Karaca. Kutluyorum yetkin kaleminizi.
gönderiyorum selamlar saygılar