düş kurmaya aklı çoğalmaya nefsi rabb a insanı insana elin şeytana elim verdin yaprak dala, dal ağaca ben sana muhtaç başağa durur mu vakitsiz dualar...
vuku bulur her ney bulunacaksa Şaşmaz düzen, şaşırsa dahi insan! kaderi mi bitiriyor... ölüm! Ve o, salalar! ‘’Esselatu vesselamu aleyke ya rasulallah Esselatu vesselamu aleyke ya Habiballah…’’
akıl durdu ot bitti sanki ülkemin çatlak topraklarında gelmiyorlar namazlarına içime daha konduramıyorum ölüm kondumu kalkmayacak o kuş icbaren... biliyorum. biliyorum...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Pulu gül şehrinden şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Pulu gül şehrinden şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mektubu önemli kılan pul değildir. O, sadece vasıta görevi yapar ki şimdilerde ona gereksinim de yoktur değer de verilmez Pula değer verip çöpe atmayandır asıl değerli ve puldan mükemmel bir şiir çıkarmak da.
Bu şiirde bir cümle vardır ki ilk etapta çok basitmiş gibi görününmesine rağmen derinliğini yazmaya sayfalar yetmez. Ortaya bir soru atıp; uyku ne işe yarar diye sorsanız klasik cevaplar verilir genel olarak. Faydaları anlatılır. Ancak bir çocuk '' rüya görmek için'' diyebilir. Ve ancak uykunun güzelliğini yine bir çocuk anlatabilir. Onların tertemiz yürekleri en güzel yanıyla bakar olaylara ve biz büyüklere yeni ufuklar açarlar... Akıl ne işe yarar sorusuna; Düş kurmak diyebilmekte bir çocuk samimiyetidir. Akıl düşünme melekesidir. Hayal kuramayan bir akıl tasavvur edilebilir mi? Tefekkür nasıl yapılır... Sadece '' Düş kurmaya akıl''cümlesinin tefsiri sayfalara sığmaz.
Finalde ölüme dikkat çekerken kendi ile birlikte herkesi hazırlanmaya davet edişin bile bir ahengi var Bir cümle hariç:)
Bütünüyle, pulu da dahil:) mükemmel bir şiir. Tebrik ediyorum. Teşekkür ediyorum Selam ve saygılar...
Çok kötüsün yoksul dostum, çok kötü... ;) Lafa bak;
düş kurmaya aklı çoğalmaya nefsi rabb a insanı insana elin şeytana elim verdin
Düşün bir kere, sen hayal kurmayı bile bilmiyorken, birisi hayal kurabilen bir canlı yaratmayı hayal ediyor. Sonra ona nefis veriyor, yemiyor yediriyor, içmiyor içiriyor, yapmıyor ama yaptırıyor vs vs...
İnsana elini, şeytana elimi verdin... Çok güzel ya. Ben yapmadım o yaptı. Mesele yok. Bayıldım bu dizelere.
Belki alakalı belki alakasız ama şiirin aklıma bir fıkra getirdi.
Yaşlı adam ölümden öylesine korkuyormuş ki kendi aklınca Azrail Aleyhisselamı kandırmak için bebek kıyafetine girmiş. Ağzında bir emzik, boynunda önlükle dolaşmaya başlamış.
Derken Azrail Aleyhisselam gelmiş. Bu yaşlı adama görünmüş. Adam başlamış agu gugu yapmaya.
Bildirisi düşer düşmez okudum ustamın şiirini. Antik lirik şiirleri tadında bir serbest şiir bu kadar güzel yazılır. Vallahi, tallahi yalakalık yapmıyorum, çok beğendim. Ustam hecede olduğu kadaar serbesttede usta. Yüreğine sağlık.Saygılar...
Az söz. Büyük anlatım.
Gönül sesiniz susmasın.
Beğendim.
.............................................. Saygı ve Selamlar...