Seni sordum Ankara sokaklarına Hatırladı bir kaçı eleleydiniz dedi Rüzgar güller bıraktı avuçlarıma Her gülen dudağa taktım Mutlu bakan gözlere sundum Kızılayın göbeğinde parka oturdum Kuşların şen kahkahalarını seyrettim
Böyle bir kış günüydü hatırlar mısın? Şu karşı köşeydi gözlerin buluşması İlk gülümsemeler, akıvermiştin yüreğime Şimdi dili lal ne sevdaları gömmüş kaldırımlarına Kelimeler boğazımda düğüm düğüm Sen gideli buralardan rüyalarım kördüğüm Ankara ben de ağlıyor
Anıları okşuyorum tek tek Her birine bir çiğ tanesi kondurarak Yokluğuna sarılıyorum yoksunlaşarak Duvarlara siniyor sensizliğim Özlemin yankılanıyor baştan sona Hala sendeyim... Bıraktığın gibiyim Gözlerimdeki son gölgesin
Üşüyorum Ankara sar beni Yağmur ol savur gözyaşlarımı Her gece gebe sensizliğime Bin yıldız söndü elasında Bir çift gözdeydi iksirin Yaralı yüreğim ellerindeydi Serçenin tek göz damlasıydı belki…
6 Şubat 2008
Hamiyet Göz
Serçe kanadında umutlarım Başı düştü ellerinde kelebek yüreklim
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ANKARA BENDE AĞLIYOR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ANKARA BENDE AĞLIYOR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Böyle bir yüreğe sahip olursan Ankara elbet sende ağlar canımcım.. Ankara bana çok yabancı bir şehir ama dizelerin o kadar tanıdık geldi ki sanırım şehir fark etmiyor gözyaşlarımızda....
tüm içtenliğimle kutluyorum, her zamanki gibi harikasınn.... sevgilerimle..
Ankara da yaşamamama rağmen orda bulunduğum sayılı zamanlarda ki yaşanılanlar gelince göz önüme kendimi şiirin derinliklerinde hissettim. Bazı şehirler vardır ki bu anlamda şanslıdır vefalı şairler sayesinde. Ankara da bu şehirlerden biridir. Ne mutlu Ankara' ya ve orda yaşayanlara. Yakamozlar yüreğine...
***Böyle bir kis günüydü hatirlar misin? Su karsi köseydi gözlerin bulusmasi Ilk gülümsemeler, akivermistin yüregime Simdi dili lal ne sevdalari gömmüs kaldirimlarina Kelimeler bogazimda dügüm dügüm Sen gideli buralardan rüyalarim kördügüm Ankara ben de agliyor ***
Şiir bir yönüyle tınısını yüreklere yansıtan sessiz musikidir.. Her şiirin bu tınıyı yansıtması tartışılabilir; ama, bence olası değil.
Şu harika dizelerdeki yansıtmaları duyarak, hissederek bir kez daha okurmusunuz?
İçinde saklı duran musikiyi yüreğin ta derinliklerinde nasıl da hissetirerek kendine özgü tınısını oluşturuyor. Yoksa ben mi saçmalıyorum... Hiç sanmıyorum...
Bir kez daha okuyunuz... inanıyorum ki hissedecek ve duyacaksınız o ılıkça esintiyi ve o sessiz musikiyi.
Sözcüklerin dizelerde yerli yerince kullanılması, söz ustalığının bir sonucudur. Öte yandan dizelerdeki vurgular ve imgeler.. hüzün ruzgarlarına bahar meltemlerini katmak istecesine bir renk armonisi ve harika bir kompozisyon oluşturmuş bence...
Yazan yüreği kutlarım. Yüreğinin sesi, kalemin ve esinin sağlık esenlik içinde daim olsun diliyorum Can Hocam
Böyle bir kış günüydü hatırlar mısın? Şu karşı köşeydi gözlerin buluşması İlk gülümsemeler, akıvermiştin yüreğime Şimdi dili lal ne sevdaları gömmüş kaldırımlarına Kelimeler boğazımda düğüm düğüm Sen gideli buralardan rüyalarım kördüğüm Ankara ben de ağlıyor
Anıları okşuyorum tek tek Her birine bir çiğ tanesi kondurarak Yokluğuna sarılıyorum yoksunlaşarak Duvarlara siniyor sensizliğim Özlemin yankılanıyor baştan sona Hala sendeyim... Bıraktığın gibiyim Gözlerimdeki son gölgesin
şairim;
çooooooooooooooook güzel olmuş akıcı ve anlamlı bir şiir ellerinize sağlık.
ah kardeşim ankara kimlere ağlamıyor ki gerçekten de ankaranın dili olsa kimleri lanetler kimleri özlemle anar anlasak şiirin güzeldi kutlarım sevgiler
Böyle bir kış günüydü hatırlar mısın? Şu karşı köşeydi gözlerin buluşması İlk gülümsemeler, akıvermiştin yüreğime Şimdi dili lal ne sevdaları gömmüş kaldırımlarına Kelimeler boğazımda düğüm düğüm Sen gideli buralardan rüyalarım kördüğüm Ankara ben de ağlıyor
kim böyle güzel sevdaya ağlamaz ki. çok harikaydı duygu dolu yüreğine sağlık sevgiler...
Ankarayı bir romantizmin içinde hiç böylesi güzel okumamştım. Demekki mekanı emsalsiz yapan yaşananlarmış yaşanmış paylaşılmış ne varsa çok güze olduğu belli dizeler yeterince anlatmış. Kutlarım sevdayı yüreğinde sorgulamada taşıyan ve dile getiren yürekli kalemi. Sevgimle.
Geçmişi zihinlerden silip atan bir makine hafızaları durulayıp yıkayan bir detarjan bulunmadığı müddetçe böylesi hatıralar dert sahibi etmeğe devam edcektir şiir diliylede olsa sahibini..
Seni burada görmek harika eserlerini burada da okumak çok çok güzel bir duygu, şiir şiirsellik olarak çok çok güzeldi baştan sona kadar hüzün doluydu hatta şiirin hüznü şiir okunup bittikten sonrada devam ediyordu...
Ankara'ya yağmur yağıyor, Benim içime lapa lapa kar, sıcak bir nefes ver bana, Sarsana beni a yar.
Muhteşem şiirinize bir dörtlük ile katkıda bulunayım dedim hemşerim,güzel bir Güven park manzarası ve karşısında kızılayın güzel iş merkezlerinden Gama iş merkezi harika görünüyor şiirinizi bir başka güzelleştiriyor. Tebrikler çok harikaydı.Yüreğinize ve yazdıran yüreğe sağlık...
başkentin göbeğinde özleme dökülen gözyaşları.Ne Ankara ağlasın ne yüreğin.Dillerim tez gelir hasretini çektiğin Şiirni hüzünle okudum ellerine sağlık. Saygılar...
tüm içtenliğimle kutluyorum, her zamanki gibi harikasınn.... sevgilerimle..