Bakma öyle kırgın yüzüme Kendimle hesaplaşmalarımda bırak beni Çıkma yollarıma ekme bebek düşlerini Kahkahaların donar dudağının ucunda Arama göz bebeklerimde yıldızları Yağmurlar yağmıyor artık saçlarıma Üşümüyorum zemheride
Uzak diyarlardan geldim Yollar mıydı içimden geçen Ben mi yolları eskittim Kabuk bağladı yaralarım Tırnaklarımla bir bir söktüm Acımıydı hissettiğim Ben mi acıları erittim
Sevdalar yaşadım Adı sevda olmayan Kelebek ömrü yüreklerde Ruhum kirlendi Çocuk gülümsemelerim örselendi İhaneti izledim yalan gözlerde Onur, gurur hepsi hikaye Nasır bağladı sol yanım
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAFDAĞINA MASALLAR -1- şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAFDAĞINA MASALLAR -1- şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şair dostum Hamiyet hanımı bu güzel dizeleri içinn kutluyorum..şiire ses olup ruh veren ahmet beyi de ayrıca güzel seslendirmesi için kutluyorum..her şeyiyle harika bir şiirdi..
Ve Gülümsüyorsun Zorsa sevdan varım diyorsun Avuçlarında evler kuruyorsun Bağ bozumu vaktine goncalar dikiyorsun Ayaz gecelere baharı işliyorsun Buz dağlarıma lav olup akıyorsun Sen… Kafdağına masallar yazıyorsun
KİŞİ "KENDİNE RAĞMEN" BİR BAŞKASINI SEVEBİLİR Mİ?
Şiir muhteşemmm.. Ve bu şiirle sevgili şairimin çıtasını çok daha yükseklere çıkardığını görüyorum. Seninle gurur duyuyorum Hamiyetcim... Alkışlarımı duyuyor musun?
Seslendirmede şair dostumuz yine özgünlüğünü korumuş.. Ne demek istediğimi sen anlamışsındır.. :) Kendisini içtenlikle kutluyorum...
Kafdağının gizemli dünyasına masla yazan ve ilk bölümlerinde karamsarlıklar deryasında yüzen, masalımsı fakat gerçek ha- yatta çoktur misali dedirten harika bir şiir zuhur etmiş usta kaleminizden...
Ben şairim şiir değilim der gibiydi şair mısra aralarında kendisiyle özdeşleştirilmemesini istercesine, okuycunun varsa ortak paydası alan alır ve yazar bir köşeye...Kurgunun efsunlu dünyasında şiir gibi bir şiir okudum usta kaleminizden..
Kutlarım usta kalemi vede muhteşem anlatımı ayrıca bu nadide eseri TEBRİKLER...
Selam vede muhabbetlerimle...Allaha emanet ol....yudumyunus
Kudretli kaleminizden büyük haz duyarak harika şiirinizi okudum kaleminizin kudreti hiç bitmesin
Bu güzel dizeleri Yazan ve yorumlayan yüreğin Kalemi daim olsun..Mutluluk yüreginizden tebessüm yüzünüzden asla eksik olmasın... Sezai Binici/umut_adam/Erzurum.. Saygılarımla
Ve Gülümsüyorsun Zorsa sevdan varım diyorsun Avuçlarında evler kuruyorsun Bağ bozumu vaktine goncalar dikiyorsun Ayaz gecelere baharı işliyorsun Buz dağlarıma lav olup akıyorsun Sen… Kafdağına masallar yazıyorsun
Masallar, bir gün gerçek olsa şiirin deki hikaye özellikle ve düş olmasa uyansan böyle bir düşe tam düşlediğin gibi bir hayat olurdu sanırım değilmi dostum...Yüreğine sağlık güzel işlenmiş baharın yeni gelişinde tabiatın uyanışı ve güzel çiçek kokuları gibiydi şiirin kutluyor ve saygılar sunuyorum...
Okurken kendimden çok şey bulduğum gerçekten yürekle yazıldığına inandığım bir şiir okudum..şiir gibi şiir...her mısrası yürekten yüreklere seslenen bir çığlık ve içi yağmurlarla dopdolu bereketli bulutlar gibi..Birazdan yağmur başlayacak ve rahmet damlalarında ıslanacağız hep beraber..haydi sevda yağmurunda ıslanmaya!...
Ve Gülümsüyorsun Zorsa sevdan varım diyorsun Avuçlarında evler kuruyorsun Bağ bozumu vaktine goncalar dikiyorsun Ayaz gecelere baharı işliyorsun Buz dağlarıma lav olup akıyorsun Sen… Kafdağına masallar yazıyorsun ******************************************* Ben se, bir varmış diye başlayan masallarına, bir yokmuş.. . Masal işte, kimi kandırıyorsun ? Masal da burada bitmiiiiiiiiiiş diyorum... tebrik ve teşekkürlerimle... Sevgiyle kal!
ŞİİRDEKİ YOĞUN DUYGUSALLIK YORUMLANINCA TAŞMIŞ SAYFAYA..İÇİNE ÇEKEN TATLI BİR HÜZÜN VAR ŞAİRİN YÜREĞİNDEN DAMLAMIŞ SATIRLARDA.TEBRİKLER YÜREĞİNİZE HAMİYET HANIM..
===================== Sevdalar yaşadım Adı sevda olmayan Kelebek ömrü yüreklerde Ruhum kirlendi Çocuk gülümsemelerim örselendi İhaneti izledim yalan gözlerde Onur, gurur hepsi hikaye Nasır bağladı sol yanım =====================
efendim yürekten kutluyorum şiirde yorumda çok güzeldi,,, sevgi ile kalın,,,
Kafdağı'nın sözlük anlamının dünyayı çepeçevre sardığı düşünülen ,içinde in ve cinlerin bulunduğuna inanılan ,halk edebiyatı mitinde yer alan bir kavram olduğu görülür. Daha çok Masallarda yer alır. Şiire bu ön bilgiyle başlayınca şairin ikna edilmesine ortaya koyulan gerekçeler şairce bir düş olduğunu; bu söylenenlerin gerçekle ilgisinin olmadığını ve onlara şairin inanmayacağını belirten bir ön bilgiye sahip oluyorum. İlk bölümde yaşamdan kopmuş ve yaşama zevkini kaybetmiş bir ruh halindedir şair. İkinci bölümde ise bu acıların çeşniliği yansıtılmaya devam edilmiş ve şair çok acılar çekmiştir. Sevdikleri onu yanıltmış ,sever görünen çevresi "Ne kentler gördüm Çıplaktılar çırılçıplak Sinsiydiler geceleri sevdiler Karayı örtüp omuzlarına Aynaları kırdılar Ürküp yansımalarından " dizelerinde olduğu gibi içi dışı olmayan hatta kendi davranışlarından ürkecek bir iğrençlik içinde olmuştur..Bunu izleyen dizelerde ise şair artık o seven yüreği zedelenmiş bir ruh haliyle kalmıştır."Sevdalar yaşadım Adı sevda olmayan Kelebek ömrü yüreklerde Ruhum kirlendi " Sevdanın ne olduğunu ozamanlar bilmezken yaşadıkları ona sevmenin ne olduğunu öğretmiş olur.Bu güvenini yitirmiş ve yıkık haliyle çevresindekileri uyarır. Onlara zarar vereceği korkularını taşır. Ona güzellikler sunacağını söyleyen kişiye bu enkazdan sağ çıkmış birinin asla inanmayacağını söyleyen şair, bu yüzden anlatılanların bir masal olduğunu idda eder. İnanmaz. Şiiri okuduğumda bu kadar acı çeken birinin yoğurdu üflemesi gibi doğru bir davranışta olmasını çok doğal buluyorum. Sırça saraylar içinde kalmış ,bir taşın onu nasıl unufak ettiğini görmüş ve yersiz olduğunu ayazda kalınca anlamıştır. Artık sırça saraylar değil taştan duvarlar arar. Çünkü onlar taştan da olsa sağlamdır. Bir özyaşam şiiridir bu. Tebrikler, Hamiyet Hanım. İyi ki bu hal kalıcı değil.
saitacikgoz tarafından 2/21/2009 3:10:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
saitacikgoz tarafından 2/21/2009 3:11:32 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevdalar yaşadım Adı sevda olmayan Kelebek ömrü yüreklerde Ruhum kirlendi Çocuk gülümsemelerim örselendi İhaneti izledim yalan gözlerde Onur, gurur hepsi hikaye Nasır bağladı sol yanım .................................. GÜZEL BETİMLEMELER VAR ŞAİR KARDEŞİMİ KUTLUYORUM. YÜREGİNE SAGLIK SELAMLARIMLA..
SEVGİLİ HAMİYET HANIM ŞİRİNİZİ ÇOK BEĞENDİM VE DİĞER ŞİİRLERİNİZİ DE OKUDUM. HEPSİ HARİKA.TEBRİK EDERİM..... YÜREĞİNİZE SAĞLIK.. SEVGİ VE SELAMLARIMLA...
Sevdalar yaşadım Adı sevda olmayan Kelebek ömrü yüreklerde Ruhum kirlendi Çocuk gülümsemelerim örselendi İhaneti izledim yalan gözlerde Onur, gurur hepsi hikaye Nasır bağladı sol yanım
Çok güzel bir anlatım sevda sanılan yanılsamalara...yüreğine sağlık. Sevgiyle kal. Saygılarımla..
olsun niyet etmeniz bile cok güzel .. belki benim bu istegim sizi tetikler ... ooo neleri var siir kitabi cikariyor .... bütün siirlerinizi toplayin bir calisma yapin .. mutlaka güzel bir sey cikacaktir ortaya ....
Şiiri bitirdikten sonra da hemen yazamadım... Gerçekten çok güzel olmuş, "şiir" olmuş çok şiir... Kutlarım şair elindeki kaleme ruh olan şaire yürek dolusu tebriklerimle.