gözümü açıp bakıyorum camili saat duvarda demir kapı açılacak sekize on kala
ayaklanıp kalkıyorum düşüyorum mutfak yoluna bir sigara yakıyorum oturuyorum cam boyuna
Saat sekize on kala siyah boyalı demir kapı açılıyor. Sen çıkıyorsun. Kot pantolonun, kaşe montun ve başındaki el örgüsü kırmızı şapkanla… O zaman; “güz gelmiş” diyorum kendime. Hava puslu ve soğuk… “Hem bahar, hem de yaz; geçip gitmişler.”
Gözümü kırpmadan bakıyorum; baharın yeşil gibi, geçen kışın kar beyazı gibi. Hem de bekliyorum; başını kaldırıp sen de bakacaksın, içten bir gülümseme yollayacaksın.
Ama olmuyor. Başını yere eğiyorsun, inadına koşarca yürüyorsun. Yola dönerken görüyorum; göz ucunla bakarken camdan bakan bana, nispet edermiş gibi gülüyorsun. Sonra da kaçarcasına uzaklaşıp gidiyorsun. Hayal kırıklığı yaşıyorum.
Sonra düşünüyorum da “aradan altı ay geçti” diyorum kendime. “Gözden ırak olunca gönülden de mi olduk?” Sonra “haklı” diyorum. Ne bir haber, ne bir selam… Ne mektup, ne telefon… Ne merhaba, ne tokalaşma… “ Kız haklı.”
“Üzüm üzüme baka baka kararırmış, ben de karardım sana baka baka” öyle dediğini sanıyorum. Diyorsan da haklısın.
“Üzüm üzüme baka baka kararır ama sonunda olgunlaşır. Üzüm değiliz ama biz neyiz? Neden hala koruk bir şeyiz?” devamında öyle dediğini sanıyorum. Diyorsan da haklısın ama…
yarın yine yarından sonra da her sabah her sabah sekize on kala ben hep kalkacağım kahvem ve sigaramla cam boyuna oturacağım üzüm üzüme baka baka deyip deyip durmadan sayıklayacağım
yarın yine yarından sonra da her gün her sabah sekize on kala hep uyanacağım kahvem ve sigaramla cam boyuna oturacağım özüm özüne özün özüme üzüm tanesi değiliz biz deyip deyip yılmadan anlatacağım
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sekize On Kala şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sekize On Kala şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.