Gâye Rabbin rızâsı, Şefaat-i Resûl’se Örnek, hem de önder tek; "Adı Güzel Muhammet!" Sebep, "kalp arızâsı, yol göstermek usülse Fazla söze ne gerek; Edeptir istikamet!
Mecit AKTÜRK
"Her kim ne ederse kendine eder" Sözünün sırrına ermektir haslet... Akleden, fikreder, nefsini güder Uzanan ele el vermektir haslet.
Madem ki vazife bed nefse beylik Meziyet, kötülük yapana iy(i)lik! Edepte noksanlık, cahillik, toyluk Dergâh-ı izzete girmektir haslet.
"Göç" vakti meçhulse denilmez erken Bak amel kabına, "nedir biriken?" Can daha tendeyken, yol yakın iken Hatayı, günahı görmektir haslet.
Üstün kılsa dâhi irâdeyle us Sanma ki ustalık insana mahsus. Kulak ver arıya, hîcâb edip, sus Lif yapıp, kozalar, örmektir haslet.
"Eşref-i Mahluk"sun; Aliyyül â’lâ Usul bilmiyorsun hâlâ, meselâ Daha gonca iken dokunma dala! Gülü incitmeden dermektir haslet.
Rızk ile dolsa da dünya sarayı Deme ki "ne yesem nasibin payı" Av helâl olsa da ok için yayı Besmele çekerek germektir haslet.
Bakma kibirine hân’a Sultanın Feryâdı can yakar her kabristanın Huzurdan kovulan soysuz şeytanın Sırtını mindere sermektir haslet.
Menzile götüren iz solgun izse Bir dosta sormalı yolcu âcizse. Mevlânın hitâbı akıla gizse Mürşîd-i Kâmil’e sormaktır haslet.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HASLET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HASLET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Âni ortam degisikliklerinde baş agrisi normaldir Yoksul'uM :)
Hava degisimlerinde önce böyle olur, sonra rahatlarsiniz.
Yapmaniz gereken tek sey buradan ayrilmamak :))
Gerci sizin bu derdinizin en güzel ilaci "MAVi"dir deee, gec kalmis görünüyorsunuz. ASLINDA mavi renk elestiriler icin öngörülmüs de, bize pek nasip olmadigindan yerli yerince kullanamiyoruz.
Ne zaman gecikseniz yüregim PIR PIR atiyor. Mâlum, siz yaşli ben yaşli. Heyecana gelemiyoruz :))
Gönül dostlariyla kalem muhabbeti de bir baska güzel.
yarayı imanla sarmaktır. alnını secdeden kaldırmamaktadır. göreni samimi sevmektir. ne için yaşadığını bilmektir. günahı süpüren tövbeyi sahiplenmektir. mutluluğu fani olanda aramamaktır. ebedi olanda mutlu olmaktır. haslet haslet haslet nefsimize kor gibi düştü haslet adlı şiiriniz emeğinize sağlık Allah salih kullarından eylesin cümlemizi Allah'a emanet olun Mecit Abim gönlümüzde günün şiiri ....
Allah razı olsun Mecit Abim cümlemizden inşallah ismime layık olmaya çalışıyorum Bilal genel olarak kullandığım isterseniz Taha da dersiniz :) sevgilerimle
Siirin özeti niteliginde güzel yorumunuz icin tesekkür ederim Taha Bilal Mustafa kardesim. Tek isimle hitab etmek istesem de, her bir isminiz AYRI güzellikte olunca secim imkânsiz oldu :)
Bir dağ başı serinliğinde bir güneş huzmesinin okşadığı pırıl pırıl pınar duruluğunda tek nefeste içilesi bir zemzem misali şiir. Bir ömür uğraşsam böylesine bir şiiri yazamam.
Uzun zaman oldu yüreğim hiç bu kadar okurken yanmamıştı. Demekki hal ehlinden uzak durmamak gerek. kalemi yaratan kelamı yüreğinizde zenginleştiren rabbim sizden ayrı koymasın bizi. Ellerinizden öperim Mecit hocam.
Uzun bir aradan sonra tekrar sayfaya dönüşünüz ile benim de giriş sıklığım arttı Mecit Bey Kardeşim. Allah (C.C.) sizden razı olsun. Güzel eserlerinizi takibe devam edeceğim inşaallah.
Bir dörtlük de acizane benim kalemimden sadır oldu.
Muhabbetle...
Hasletin türünde adet sorulmaz Aslı bir tanedir bilen yorulmaz Edebi takın gel onsuz vurulmaz Hayâsız defterin dürmektir haslet.
Ne zaman sizi görsem aklima hemen merhum Hülvani hocam geliyor. Ardindan da ruhuna bir Fatiha vacib oluyor tabi. Süphe yok ki, seslendirdiginiz siirler hayatinin en anlamli ve degerli hediyeleriydi. Mutlulugu telefon görüsmelerimize tasacak kadar coktu yâni.
Rabbim gani gani RAHMET ETSiN. Mekâni cennet olsun.
Sayfadan ayriligimiza sebep bazi kalemlerin birlik, dostluk, kardeslik, baris yerine, inatla ve israrla hakareti, küfürü, ötekilestirmeyi, incitmeyi tercih etmeleriydi. Elimizle, dilimizle düzeltmeye calistik...Olmadi. Bugzettik, uzaklastik. Dostlarin sitemleri yogunlasinca, hatirlarini kiramadik, paylasimlara biraktigimiz yerden devam ediyoruz...Paylasimlarimizin sevgiye, hosgörüye, kardesligimizin pekismesine bir nebze de olsa katki sunacagini umarak. iNSALLAH öyle olur.
Dizelerimizde dile getirdiginiz güzellik, siz ve sizler gibi degerli dostlarimizin desteginin hece hece tezâhürü olsa gerek. Samimi teveccühünüz icin tesekkür ederim.
Bu güzel dizeleriniz icin de ayrica tesekkür ediyor, herzamanki gibi siirimin yakasina ilistiriyorum.
Eline kalemine yüreğine sağlık. Allah ilminden daha çok ilhamlar versin. serbest şiiri tercih etsemde sizinki bambaşka. çok ğretici. çok zengin. Selam ve dua ile kalınız.
Serbest siirler de yazabilmeyi arzu ederdim...Hakkini vererek tabi. Beceremedigim bir sey. Serbest siirseverlerin heceden haz almasi kalemimize güc verdi. Tesekkür ederim.
yuttuk bakalım şiirini ilaç diye
şifası allahtan olsa dahi
çok güzeldi