bazen hayat gülümser.. işte o anı kaçırma.. sende gülümse..
sıcak bir temmuz akşamıydı oldukça soğuk geçen bir kışın ardından kızgın mı kızgın bir yazın gecesiydim kavurgan güneşlerin esintileri gece yarısına kadar etkisini gösterirken içimde boğulan yılların buharlaşması için ettiğim duaların haddi hesabı olmazdı yine sen gelirdin aklıma yine sen dokunurdun hayat ağacıma kırılan dallarımın ve düşen yapraklarımın dokunulmaz düşleriydi ardıma koyduklarım suskundum hayatın çaresizliğine durgundum belki saatlerin geçkinliğinde hani gülümsediğin bir an vardı ya bana kırgındım belki o tebessümlerine çünkü sen bana güldüğün andan itibaren ne yazlarım yaz gibi sıcaktı ne de kışlarım buz gibi serin geçerdi birbirini özleyen iki mevsim gibiydi bir o kadar da sessizdi zamanın işleyişi onlar benim, görülmeyen düşlerimdi yaşayamadığım ve sırtımı dönüp gittiğim şu an görmediğim gözlerimdi evet hayat bazen gülümserdi insana ve hatta gülümsemişti bana seninle ama dönüp gitmiştim şu kör gözlerimle bir gün sana da gülerse eğer beni bırak boş ver,.. sende gülümse..
kırıp dökülenlerin ve vazgeçilenlerin vazgeçilmez ağrısının şiddetine dayananılması gibisi yoktu en şiddetli karın ağrısından tut kalp yetmezliği sendromu gibi en umutsuz günlere taşıyordu sırtımda nedenini bildiğim ağrılarla yaşamasını öğreniyordmn sol tarafımda hani belki yeniden gelir yeniden güler, gülümser der, susardım belkide en çok sebebi yoruyordu insanı bilipte susmak, ya da dilini yutmuş gibi konuşamamak en çok susuturulmak acıtıyordu içimi treni kaçırmıştım artık her gün aynı durakta durmak ve aynı yöne gidecekmiş gibi beklemek umutsuz olsa bile, ne çare işte belkilerle avutuyordum kendimi belkilerle susuturuyordum kalbimi işte bu yüzden beni bekleme susmamak için.. sen de gülümse..
son gülümseyeşinin ardından tam üçyüz atmış beş gün geçtmişti bir ömürmüş gibi geçen mevsimlerin hesabını yazmıştım defterime belki de gün gün satır satır gülücük çiziyordum içine yazılan şiirler ve isyankar cümleler de vardı elbet yazıyordum işte saatler düşene dek diz boyu uykusuzluk cabasıydı zaten kusursuz bir düşman gibiydi yıllar koşulsuz bir umut gibiydi avuntular sorunsuz gibi gözükse de yaşadığım şehir aslında tam bir ada gibi sırılsıklamdı çevresi yolların ardında bir sırdı gecenin ardında karanlıkı gözleri aklıma geliyor da bazen gülümserken söylediği o güzel sözleri kaçırdığım bakışlarımla şimdi öyle özlüyorum ki gülüşlerini sana da bir gün gülümserse hayat aç gözlerini..
sanma ki istemezdim seni sanma ki kurmadım o düşlerini belki biraz yorgun belki cesaretimden di hepsi belki biraz akılsızdım belki de çok sevmiştim seni baksana……………….. bu sabah yine seninle baş başa uyandım….. hadi aç gözlerini……….
evet hayat bazen gülümser yarını bugünü düşünme, SENDE GÜLÜMSE..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sende Gülümse şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sende Gülümse şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.