Okuduğunuz şiir 11.7.2015 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
SİYATİK SANCI
Bir bavula sığdı her şey. Hüznüm özü anlaşılmamış bir Pervari gecesinde, Gıyabında tevkif verilmiş bir kaçak. Sol cebimde yarı unutulmuş bir sevinç. Bütün cerahatiyle vururken hücrelerimi, Piç değildi içimdeki gülücük. Beynim dağılmış Pazar yeri gibi, Dünü yaza yaza çürüttüm Bu günü öve öve bitiremiyorum. İnancım rahminden düşürdü tüm realiteleri. Sancılı bir kanamayla. Peltek bir palyaço götüyle güldü bana, Gözlerim mermi gibi deldi Hücremin tavanını, Kati ve tek manzaramdı elbet, Bazen siluetini sığdırdığım.
Sesine uyanıyorum nöbetçi hüznümün, Bilincim hala yan odada horlayan bir yaşlı gibi uyuyor. Sana yetişemiyorum. Zamanın eli kolu bir birine giriyor. Sabaha günaydınla başlıyor haber bültenleri, Spikerin gözleri umut doluyor. Tüccarlar hala borsayı kovalıyor. Biri Atatürk’ü yazıyor. Demir yumruğuyla bir genç Che’yi… Ben hala sende yarımım. Diğer yarım, Bir masalda sahte kahraman. Bir pazılın parçaları gibi ayrı her yanım. Toplayabilirsem gözlerine taktığım gülücüğü, Söz veriyorum. Bütün resimlerde güleceğim. Belki aşkım ölçeklenecek, Belki yüreğinin atlasında bir deniz kenarına yerleşir hayat. Bir banka oturur, Ayaklarını suya koyar, ellerini omzuna, Bir sigara yakar, Bunca mevzuatın arasında Kelebeğin ömründen konuşuruz belki. Ben giderken biraz ölmüştüm…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SİYATİK SANCI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SİYATİK SANCI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir öyküye başlıyormuşum hissi uyandıran her yazın çalışmasını okumayı severim. Zira öyküsü olmalı insanın, hayatın.. Bir varmış bir yokmuşa ne kadar sevecen baksam da öykü derim illâ.. Okumayı sevdiren de öyküdür belki. Bu niteliği ile okuru itmekten ziyade daha çok çeken bir havası var bu çalışmanız gibi tüm çalışmalarınızın..
Ne zaman olsa da diridir o zaman..
Dilimi ısırdığım noktasına virgülüne dokunmuyorum. Eleştiri eksik olduğu yeri dâima hissettirir.