Okuduğunuz şiir 23.3.2015 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
BÎSütûn
külüngü vurduğunda Ferhat külüngü dağa değil kendine vurduğunda yıkıldı dağlarca yalnız dağ mı yıkılıyordu nasılsa aslı’nı sele verdi Ferhat, aşkı da..
gerçeğin nasırlı elleri yırtıcı bir temasla bir gül yaprağına değdirdi ateşi
acıya sarılıyorduk dostlukla ateşe dokunur gibi yaşamak deniyordu adına
külüngü bana vurduğunda Ferhat ne dağa ne suya yalnız bana vurduğunda sırtımı dağa vermek üzereydim Ferhat sen onu korkusuzca yıktığında
nasıl kıydın diyordum kıyımların en ağırıyla göğsüme düştü başım sen güvercin bakışında kalbim bir meryem masumiyeti altında ezilirken dağlarca nasıl kıydın diyordum ki yıkılıyordu onlarca Ferhat nasıl mı dağlarca...
Eylül N.Y.
Seçki kuruluna ve şiiri okuyan, yorum yaparak değer katan tüm şiir dostlarına teşekkürü borç bilirim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BÎSütûn şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BÎSütûn şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ferhat, Şirin için yaptırılan köşkü süslerken, kendi gönül köşkünü de Şirin' e duyduğu aşk ile süsleyen bir nakkaştır... Bir dağı delmek gibi hoyratça bir işe mecbur edilmesi, aşkı bilmeyen kimselerin aşka bakışının tezahürüdür. Dağ, benliğin, kibirin, hırsın, tamahın vb. timsalidir... Ferhat ile Şirin' in önüne bu nedenle engel olarak konmuştur. Ferhat bunu aşmak zorundadır Şirin' e kavuşmak için... Lâkin hoyratlık hakimdir alemde...
Ferhat için hayat Şirin' dir... Ve Şirin için ise Ferhat... Biri olmadan diğerinin olamayacağını ne bilsin aşkı bilmeyenler...
Böyle bir aşkı şiirine konu edinen ve şiirini Ferhat' ın nakışları gibi süsleyen Şairemizi kutlarım. Şiir, mana derinliği ile okyanuslara yelken açmış... Rüzgarına kapılmaya gör... Uçsuz bucaksız deryalarda kaybolur gönül...
Ferhat ile Şirin, aşk ile âşıklar arasında bir engeldir Bîsütun. Yalnızca vuslata ermek için değil, aşka ulaşmak için de öncelikle "ben"lik dağlarını aşmak hatta yıkmak gerekir, kim bilir...
Ne güzel, bir yorumdu, anlamlı... Sağ olun, var olun.
acıya sarılıyorduk dostlukla ateşe dokunur gibi yaşamak deniyordu adına..
Ne yazık ki inanmışlıklar inanmak istemelerin hevesi ile aldanışlara boyun eğiyoruz hayat içinde tebrik ediyorum günün anlamlı haklı güzel dizelerini yazan şairemizi başarılarınız daim olsun sevgiyle kalın.
Çok teşekkür ederim can arkadaşım. Sen yürekten okuyup duyuyorsun beni, o yüzden. Sağ olasın. Sesimiz sevdiklerimiz tarafından işitilince anlam kazanıyor sözler.
Severek okunan şiirin duygulu hallerinin güzelliği.
Beğendim…
....................................... Saygı ve Selamlar...