Yazmaktan kim usanır, kalem dilin olursa Gönülden gönüledir şiir bizim özümüz Anlatırsın derdini, gözüne yaş dolarsa Nesilden nesiledir şiir bizim sözümüz...
Nice nice dağları, sıra sıra aşarsın Kara kışta olsan da çiçeklenip koşarsın Tadına varır isen ilham ile coşarsın Yollarına yol olur şiir bizim gözümüz...
Başımızın tacıdır arada bir yoklarız Yan gözle bakanları inceden ayıklarız Ona bir şey olursa durmadan sayıklarız Bakmaya kıyamayız şiir bizim kızımız...
Edebî sanat ile doruklara çizgisi Şiirsel yapıtlarla hecehece ezgisi Zihinde tasarlanan imgelerle bezgisi Kader yazmışsa eğer şiir bizim yazımız...
Kalem sağlam olursa, yalan yanlış akmıyor Okuyanlar anlıyor birden lafı çakmıyor Kuralları bilirsen kimse yandan bakmıyor O ilham gelir ise şiir bizim sazımız...
Hedefimiz bellidir, kalem kılıçtan keskin Düşman nedir bilmeyiz dostluklar eder teskin Edebiyat yazmaktır sanmayın yaptım baskın Edebi ölçülerle şiir bizim izimiz...
Halk dilinde mâniler bizlere neşe olur Ariflerin sözleri yıkılmaz meşe olur Sıkıldığın anlarda sayfalar köşe olur Bize kızıp darılmaz şiir bizim nazımız...
Düşmanlık bir kenara, köprü bile oluruz Hece hece düşeriz şiirlerde kalırız Bilinen gerçeklerle, yolumuzu alırız Engel nedir bilmeyiz şiir bizim dizimiz...
Canımız sıkılınca, kalem olur dostumuz İmgelerde dizeler mısra mısra destemiz Anlatır okuyana, şiirseldir bestemiz Bazen inceden akar şiir bizim sızımız...
Gündemin konusunu yazarız sıra sıra Hak nedir öğretiriz çizeriz kıra kıra Hicivle yükleniriz ezeriz vura vura Şairin ilacıdır şiir bizim dozumuz...
Doğruluktan yanayız sözümüz olur silah Sakın kimse kendini, sanmasın birden ilah Eğer yolun eğriyse, mecliste derler yallah Savunmaya geçeriz şiir bizim kozumuz...
Şair bilip bilmeden sanmayın karalamış Olayları saptırıp kapıyı aralamış Öyle durup dururken habersiz yaralamış Kalıp farklı olsa da şiir bizim yüzümüz...
Şairlik kolay değil kalem olur küreği Hayalleri yüzdürür çakar yine direği Kendi yolunu çizer, bulur ise ereği Kederli vakitlerde şiir bizim güzümüz...
Yazmanın çeşidi çok, şair bilir işini Anlatır da anlatır, yazı ile kışını Gözünden aksa bile, siler kendi yaşını Okumaktan bıkmayız şiir bizim cüzümüz...
Yağmur olur düşeriz dere olur akarız Gönülden gönüle de yeşil ışık yakarız Yazılan şiirlere kalp kırmadan bakarız Evlat sevgisi gibi şiir bizim hazımız...
Kalem doğru olunca kim dur diyebilir ki Usulünü bilince kim zor diyebilir ki Yazılan şiirlere kim kor diyebilir ki Edebiyat yolunda şiir bizim hızımız...
Polat bir garip şair, sabrını zorlamayın Kimse için yazmadım boşa azarlamayın Öyle durduk yere de zemin hazırlamayın Hak nedir bilmeyene şiir bizim közümüz...
19.12.2014 Polat Tek (Polat Can) Kara kalem çalışması...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiir Bizim Sözümüz... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şiir Bizim Sözümüz... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Canımız sıkılınca, kalem olur dostumuz, İmgelerde dizeler mısra mısra destemiz, Anlatır okuyana, şiirseldir bestemiz; Bazen inceden akar şiir bizim sızımız...
*** Usta kalemin elinde heceler mısralarda dans etmiş adeta. Değerli kelemi ve bu nefis şiirini yürekten Tebrik ederim. Şiire duygulu yorumu ile hayat veren değerli; Ayşegül Dinçbaş Hanımefendiye sonsuz şükranlarımı sunarım. En içten selam ve saygılarla... Nice anlam dolu, duygulu şiirlere.
Teşekkür ederim hem yoruma hem de yazmış olduğunuz dörtlüğe...(saygılar)
dörtlüğünüze ithafen yazmak geldı içimden:
Vaktimiz ölçüsünde her şiire koşarız Okuruz doya doya engelleri aşarız Aynı çatı altında bir arada yaşarız Yazdıkça yol alırız şiir bizim düzümüz...Polat Tek
Polat bir garip şair, sabrını zorlamayın Kimse için yazmadım boşa azarlamayın Öyle durduk yere de zemin hazırlamayın Hak nedir bilmeyene şiir bizim közümüz...
Ayşegül Dincbaş yorumuna diyecek söz yok yüregi güzel bir insan.. şiir güzel final on puan Polat kardeşim saygılarımla...
Yorum da sözler de çok güzeldi.Emeği geçenlerin yüreğine sağlık.