Neden unutmuyorum ki Neden yüzüm gözüm kömür karası Neden bu denli ağrır sol yanım Aç-susuz kalsam ne bileyim işte Çeksem elimi eteğimi dünyadan
Bir kaşığı bile boğarken insanı Onlarca kaşık, tonlarca su Var gücüyle doldururken kömür ocaklarını Yanmasam, sırtımı dönsem, bakışlarımı kaçırsam Kör - sağır olsam, üzemese beni hiç bir şey
Peşimden sürüklenen Kir-pas içindeki çocukları görmesem Gözlerini okuyamasam, dillerini anlayamasam “O yüzme de bilmez, nasıl çıkacak suyun içinden” diyen annenin çığlığı düşmese yüreğime İnsan olmasam...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İnsan olmasam şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İnsan olmasam şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir kaşığı bile boğarken insanı Onlarca kaşık, tonlarca su Var gücüyle doldururken kömür ocaklarını Yanmasam, sırtımı dönsem, bakışlarımı kaçırsam Kör - sağır olsam, üzemese beni hiç bir şey
Anlam yüklü şiirinizi beğeni ile okudum Hatice Hanım.Kaleminiz daim olsun.
Selam ve dua ile...
Murat Gökçe tarafından 8/17/2015 7:57:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
İnsanız işte ilk hatamız değilki, ama bunu bir hata olarak görmüş bir insanın bana ne kadar güvediğini ve değer verdiğini düşünerek sevindim. Teşekkür ederim.
Oku İsmailoğlu Mustafa YILMAZ ustayı ? Sayarken bir bir, dilin de sevgi çemberi, Vatanın da ki bu unutulmuş yerleri Sen de onu ruhunla iyi tanı ?! Bak sana, sen görmeden daha göz etti, Cennet mekan o "Göz başı !" Birde, Bizzat görünce düşün orasını Nasıl övecektir duy kendisinden, Adı geçen güzellik orasını burasını...
İlgi çekitiriyor anlattığı gezilik yerleri İsmail hocamızın bu vatan sat-hı mealleri Kutluyorum engin şair yüreklerini !!!..... ---- 27.12.2014 – Adana
İsmail Hakkı GÜRCANOK (ONATCA) ----------Güzel bir şiire, Güzel bir insanın şiiriyle selamlıyorum...
Gözlerini okuyamasam, dillerini anlayamasam “O yüzme de bilmez, nasıl çıkacak suyun içinden” diyen annenin çığlığı düşmese yüreğime İnsan olmasam...
MERHABALAR GÖNÜL DOSTU İNSAN ; “O yüzme de bilmez,.." BENİ DE BU CÜMLE YAKMIŞ YIKMIŞTI..NE ÇOK ŞEY SAKLIYDI BU CÜMLEDE ANA YÜREĞİNE AİT..YİNE ÇOK ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLI BİR YÜREK SESİYDİ ..YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN KUTLUYORUM EMEĞİNİZİ.. SELAM VE SAYGIMLA.
İnsan olmak istememek asıl insanlığın göstergesidir.
Çünkü, düzen içindeki çarpıklıkların ve kötü gidişin bihaber olmadığını vurgulamıştır o zaman. Ama maalesef, günümüzde herkes susuyor ve kendi derdine düştü. Oysa ki hiç bir şeyin garantisi yok. Dün ona ise bu gün bana olmayacağını kim iddia edebilir?
duyarlı asil yüreğinizi yürekten kutluyorum... gözlerim nemlendi;oğlum yüzme de bilmezdi, naparki suyun altında diyordu ya o yaşlı kadın, yaşlı ana...ama bizim duyarsız insanlarımız o ocaklarda yananı kömür sanıyorlar hala...o kalpleri nur yüzleri kara vatan evlatlarının mekanları cennet olsun...selam ve saygılar sunuyorum...
Bir kaşığı bile boğarken insanı
Onlarca kaşık, tonlarca su
Var gücüyle doldururken kömür ocaklarını
Yanmasam, sırtımı dönsem, bakışlarımı kaçırsam
Kör - sağır olsam, üzemese beni hiç bir şey
Anlam yüklü şiirinizi beğeni ile okudum Hatice Hanım.Kaleminiz daim olsun.
Selam ve dua ile...
Murat Gökçe tarafından 8/17/2015 7:57:14 PM zamanında düzenlenmiştir.