//Uzaktan gelen ninni sesini, kor ateş gibi içime işleyen ana hasretini, ana kucağını, ana sıcaklığını özleyeceğim. Boğazımda kocaman bir düğüm! Ve zamanı kanatan bir haykırış, “Yokluğunda çanlar benim için çalıyor anne!”//
Kimsesizim, çaresizim, sensizim donuyorum Mart karları yağıyor sırtıma Sakın ağladığımı kimselere söyleme anam Şimdi daha çok üşüyorum sensiz Ellerim ayaklarım bedenim buz tuttu seni kaybedince Meğer ben hiç büyümemişim Yüreğimde ki kas katı buzlar eridi Kefenini açıp alnından öpünce Affet beni anne…
Seni arıyorum şimdi sararmış albümlerde ki resimlerde Hasretle özlemle o anlamlı gözlerini öpebilsem keşke uzaklardan Yorgunum eylül çok yordu anne, Ekim de hep ellerim üşüdü Kasım aldı götürdü seni benden Avucumda üzgün bir yürek taşıyorum artık affet beni Hep hatalı seçimler yapmışım, aldanmışım anne Senin saflığını masumluğunu O candan sevgin var ya İşte onu arıyorum affet beni anne…
Herkes beni çok güçlü biliyor Yıkılmadım bugüne kadar dimdik ayakta kaldım Karanlık gecelerde odama kapanıp için için ağladım Ağladığımı kimselere söyleme anne Değerini kefenini açıp alnından öpünce anladım…
Hep hazan mevsimlerinde geçti sanırdım ömrümü Ben ki eylül yorgunu Ekim dongunu Oysa şimdi aylardan kasım! Meğer hüznün adı imiş, işte hüzün! Sen yoksun ya gerçek sonbahar buymuş Şimdi anladım, dalından düşen yapraklar gibiyim Direnemiyorum artık ne rüzgarlara ne de gözyaşlarıma Senin değerini beyaz örtünü açıp alnından öpünce anladım Affet beni anam…
Bir anlamı olur mu bilmiyorum “seni seviyorum” ile başlayan cümleler kursam Aslında nefret ediyorum Kuramadığım o cümleyi yazmaktan Ve… Büyüdüğümü sanırdım Oysa hiç büyümemişim yeni anladım Sensiz bitirdiğim her cümlenin sonuna nokta koyuyorum artık…
Kimsesizim kaldım Çaresizim mart karları yağıyor sırtıma Şimdi buralar o kadar çok soğuk ki yokluğunda Üşüyorum anne kaldım zemheri ayazında Ateş bassa da bedenimi buz kesiyor ellerim Dudaklarım mosmor o iki kelimeye dilim dönmez Ağlamaktan kan çanağına dönünce gözlerim Seni çok daha iyi anladım anam Affet bu büyümeyen bu deli dolu çocuğu
Mevsimli mevsimsiz dalından düşen son yaprak gibiyim Sürüklenip gideceğim bir oraya bir buraya Yolum elbet düşecek sensiz Ankara’ya Biliyorum bugün yoksun Ankara’nın puslu sokaklarında Yarın da olmayacaksın sımsıcak ana ocağında İşte o zaman çok koyacak sensizlik bana Sana yakışır evlat olamadım affet beni ana…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Affet Anam şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Affet Anam şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Anlamlı ve ustacaydı hocam severek okudum/dinledim.......... Ayakta alkışlıyorum güçlü kalemi Yüreğine sağlık __________________________________Saygılar
Can kardeşim çok teşekkür ederim... Benim anam senin anan... senin anan benim anam bu vesile ile Anama uzun ömürler diliyorum... İnşallah çok daha iyiidir şimdi...
Kuzen basin sagolsun Sagliklarinda kiymetlerini bilemedikmi Gün gectikce babami daha cok özledigimi görüyorum :Bazende iyi bir evlat olamadimmi diye kendimi sorguluyorum.Görüyorumki kaybettiklerimizi anlatmaya siirler romanlar yetmiyor.ALLAH GERIDE KALANLARA SABIR VERSIN.
Kuzi çok teşekkür ederim. beni tanıyorsun sanalda ne isem gerçekte de oyum... Asi, dik başlı... Bir o kadar da yufka yürekli... Hani bir söz vardır "dediği dedik çaldığı düdük" ağzımdan bir söz çıktı mı asla geri adım atmam. Kolay kolay özür dilemem. Eğer özür diliyorsam, özür dilememe sebep olan olayı istem dışı yapmışım demektir. Sekiz kardeşiz. Ben bir başkayım hiç birine benzemem. Kardeşlerimin saçına zarar vereni yok ederim ama benden çektiklerini kimseden çekmemişlerdir. Çocukluğumda da çok asi idim, rahmetli anama çocukluğumda ve gençliğimde çok çektirdim. Annem beş geline sahip. Hiç bir gelinine "sen" dememiştir. Hiç bir gelinini oğluna şikayet etmemiş, aksine çocuklarını dışlayıp gelinlerine kol kanat germiştir. Anam öyle bir anaydı işte... Mekanı cennet olsun....
Allah rahmet eylesin..değerli şair.
şiir harika yorum ayrı bir güzel
sayfanızda olmak güzel.Tebrikler. Favorilerimdesiniz bunan sonra.. saygılar..