(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
/////////////////// şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
/////////////////// şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Beni sus Bu kalabalıkta kaybet suretimi Demiş değildim En diri ölüleri Armağan ederken toprağa… Yüzünü yüzüme teyelle Yaftala tek tek ederlerimi.. Bir sanrıdan alıyordun ismini Çokça unutulmuşluğun asılı duvarımda.. YÜREĞİNİZE HOŞGELDİNİZ DEMEK DÜŞÜYOR BİZLERE...
‘Başka baharlarda açan Çiçeğimiz yok Başka denizlere uğurladığımız Bir akşam..’
‘Ve gece soyunduğunda kendini Ay çıplak değildi Ben şair..’
Şiirin en güçlü yanı, iki cümleyi birbirine tek fiille bağlamak olsa gerek. Bu, şiirdeki eksik tınıyı var ediyor. Devrik hali ile okuyanda bir şeyleri eksik bırakıyor. Ya da tamamlıyor, bilinmez.
Ayrıca fiilleri cümlenin diğer öğelerinden başka bir satıra atarak okurun merak içgüdüsünü tetiklemeyi de başarıyor Şair.
‘Beni sus Bu kalabalıkta kaybet suretimi Demiş değildim’
gibi…
Şiir, anlattıkları ile var ediyor kendini. Anlattıkları içinde Şair var, karşısında bulunan/varsaydığı kişi var, hüzün var, sorgulama var, tespit var. Ama en çok da Şairce imgelem var. Özgün yapısı ile ayakta kalan bir şiir var karşımızda.
Sevgili Zeynep Güngör, belirttiğim konular ve bunlara ek olarak şiir içi ses ahengi, okunuş ve akıcılık konularındaki okuru etkileme gücü ile başarılı bulduğum şiirinizi tebrik ederim…
Şiirin sayfaya yerleştirilmesinde birkaç ufak hareket, içerik ve anlatımdaki dolgunluğu görsel olarak da desteklemiş olacaktır düşüncesindeyim. Şiirin başlığı ile ilk dizesi arasına birkaç boşluk koymak gibi. Dizelerin ilk harfinin büyük olması elbette kişisel tercihtir ancak küçük harfler şiirde daha bir olgunluğa işarettir ve okura nüfuzu sağlar bence.
** Gerçek şiirin, asıl sanat eserinin kendi varlığından başka bir amacı yoktur. Kendisinde başlar, kendisinde biter. Bütün soyluluğu da buradan gelir. (Valéry) **
Çiçeğin/çiçeklerin en güzel baharlarda açsın Zeynep dost...
Hoşgeldin...ne güzel geldin.... DİLSİZ NEHİR' le dost dizelerinin imgelerini akıttın yüreklerimize...
Beni sus Bu kalabalıkta kaybet suretimi Demiş değildim En diri ölüleri Armağan ederken toprağa… Yüzünü yüzüme teyelle Yaftala tek tek ederlerimi.. Bir sanrıdan alıyordun ismini Çokça unutulmuşluğun asılı duvarımda
Ve gece soyunduğunda kendini Ay çıplak değildi Ben şair
Hiçbir destan Bir dağın zirvesinden seslenmemişti Kelebekler dönerken kozalarına
Nedensiz bir zihni Soluksuz bırakmıştı Eşyanın yoksulluğu..
Allah çok çeşitli yaratmış eşit kuldur her insan Zaman akar,zalimler ocak yakar,tatlı tatlı yer başkasının emeğini; yeter artık diyen ise dilsiz insan bedeni;acımasızlıktır nedeni,öylece sarar bedeni!...
Tüm kainat çözümü ile beraber yaratılmış; Zehirin panzehiri kesinlikle doğada mevcuttur; Herşeyin vardır dengesi,bunları anlamaz ise de zalim yengesi!.. Kul hakkı ile gelme;başkasının emeğini çalma;yalan dolan ile gelen lüks yaşama aldanma!..
"YALANSIZ YAŞAM KORKAKLARIN İŞİ DEĞİLDİR!.."
"SAĞLIK,EĞİTİM VE ADALET İLE BİRLEŞİRSE DUYARLILIK;İŞTE O ZAMAN BAŞLAR VE HATTA COŞAR TOPLUMSAL ADALET!.."