Okuduğunuz şiir 27.6.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
HKarasahin
Körebe
bir bulut geçiyor hüzün yüklü yosun kokuyor kıyılar emek kenti ter kokar bilirdim oysa ağlarda balık kokusu orda mısın
aklımda son gülüşünün silüeti taş kaydırıyorum bak, ustalaştım biraz daha martıları duyuyor musun
yürüyorum yakamoz ışıltısında deniz sen kokuyor yokluğunda sahi sardunyalara su verecektim aklım gülüşünde kaldı unuttum şimdi o kentin neresindesin
o şehirde neler oluyor şu anda bu şehir çok karışık işten atıldı işçiler mesela ’Emeğimiz onurumuzdur’diyorlar duyuyor musun
gün güne ekleniyor yeşil çadırın gölgesinde karşıda tam karşıda vurdumduymaz hayat! şehrin demokrasi meydanında onurlu yalnız direngen, haklı... işçiler çay demliyor alır mısın
sonra yürüyorum.. düşünceli bulutlar dökecek yükünü birazdan şemsiye de almadım ne de olsa yaz yarın yine çoğalacağız bugün benimle ıslanır mısın
iki çocuk gözlerine takılıyorum çadırın arkasında oynuyorlar ’ölmek var dönmek yok’ pankartının yanında birinin adı Deniz diğerini bilmiyorum çocuk olmalı diyorum, çocuk benimle oynar mısın..
sahi biz en son ne zaman oynamıştık körebeyi mesela çocuk saflığında...
Hasan Karaşahin 24 haziran 2014
Şiirimi güne layık gören seçki kuruluna ve yorumlarıyla beni biraz daha yüreklendiren şiir dostlarıma sonsuz teşekkürlerimle
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Körebe şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Körebe şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
iki çocuk gözlerine takılıyorum çadırın arkasında oynuyorlar ’ölmek var dönmek yok’ pankartının yanında birinin adı Deniz diğerini bilmiyorum çocuk olmalı diyorum, çocuk benimle oynar mısın..
sahi biz en son ne zaman oynamıştık körebeyi mesela çocuk saflığında...
Hasan Karaşahin 24 haziran 2014
Kutluyorum usta kalemi güzel ödülle ödüllendirilmiş Kalemin susmasın _____________________Saygılar
An be an mücadelenin tam da ortasında... Gün be gün işini geri isteyen emekçilerin durumu hiç çıkmıyor aklında. grev çadırları arasında kendine oyun yaratan çocuklar, duru su saflığında. Emek kentinde, emekçilerin yalnızlığı hançer gibi sırtında... Bize de yansıyor mükemmel bir şiir tadında.
Yüreğinden öperek kutluyorum dostum. Emeğine ve yüreğine sağlık.
Harika bir iç döküm. Duyguların bu kadar ustalıkla anlatıldığı nadir şiirlerden biri bu eser. Emekçinin terk kokusunun yosun kokusuyla özdeşleştirilmesi Akıl ve yürek işi sevilen ve ezilenin tarifinin kombinine hayran oldum Şiir duygularla. özlemlerin iç acıtan gerçeklerinin harman edilişinin özetidir. Engin bir bakış açısı ve zengin bir birikimin isbatıydı şiir Canı gönülden kutlarım selam olsun bu yüreğe hoşça kalın
Minos tarafından 7/3/2014 2:34:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
şiir, hayatın somut ve soyut izdüşümlerinin bileşkesidir. siyaset de hayatın bir parçası olduğuna göre şiiri bu gerçeklikten soyutlamak sadece eser sahibinin tercihine bakar.
varsayalım ki "körebe"de siyasi bir duruş var;
işten atılan işçilerin direnişiyle ilgili kalem oynatmak değil zarar aksine yarar getirir. kaldı ki bir de bu mücadelenin öznel bir aşkın gölgesinde kucaklanmış olması, şiire artı değer katmıştır bana göre.
Çok güzel bir çalılma olmuş,ellerinize yüreğinize sağlık sayın hkarasahin kardeşim,sloganik cümleler,şiirle örtüşmeyen önyargılar ile her olayda öne sürülen o saf ve temiz çocukları dahil etmezsek.
size cevabımı yanlışlıkla hasan'ın sayfasından yazmışım süleyman dost.. :))
hasan kendi sayfasıyla ilgili bir sorun yaşamıştı. ben de şifresini istedim yardımcı olmak adına. sayfa çıkışı yapmadan yorum bırakmış oldum size. karışıklık için siz ve hasan yoldaşımdan özür diliyorum.
ben şiirle ilgili düşüncenizi anlama çabası göstermişken, görüyorum ki beni çok yanlış algılamışsınız süleyman dost. dolayısıyla üzerine fazladan konuşmak bu durumda gereksiz görünüyor.
bu arada ismim mine, rumuzumu zaten biliyorsunuz. siz de iyi bilirsiniz ki diyalogta hitap kullanmak istenildiği takdirde hiç zor değilldir.
"şiirle örtüşmeyen önyargıları" dahil etmezsek, demişsiniz. merakımı bağışlayın, bu şiirde kastettiğiniz örtüşmeyen önyargılar nelerdir? biraz açarsanız sevinirim.
bir de saf ve temiz çocuklar kısmına takıldım.. çocuk imgesinin özellikle de toplumsal örgüsü yüksek şiirlerden izolesi düşünülemez dahi. aksi takdirde sözkonusu şiirlerde kısırdöngüye yakın kırılmalar yaşanır kanaatindeyim.
Dediğim gibi şiir ve seslendirmesi ikisi de birbirinden güzel. Ben naçizane düşüncelerimi belirttim. Şiiri siyasi bir tartışmaya çekme düşüncesinde değiliz. Uyarıda bulunmak da hiç haddimize değil. Tebriklerimle.
o saflıklar yok artık :( deniz yine aynı denizde karada çamursu yaşamlar var..sahi biz çamurla oynarken hiç birbirimize atmazdık değil mi oyuncaklar yapardık...şimdi büyükler birbirine neden çamur atarlar... gıybet ve iftiralar insanlığın ölümü demektir. ...çok çok güzeldi.. şiir okumada üstüne yoktur efendim...
kalemin daim olsun ....güne değil yıla yakışan bir şiir...esen kal
üretimine tekil bir çocukluk iliştirmek istiyorum acının kavrandığı aklı başında olmayan bir anda saf denebilecek düşlerin sorgularını ayıklıyorum cevapsız ve yalın kalan karmaşık desenli bir hayata gidişi yani usul ve kocaman büyüyen çocuk dizelerin ....abim muhteşem...