Okuduğunuz şiir 25.8.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Hasan KARAŞAHİN
Asiwa
ahh hewal
hangi yaranı sarayım hangi acına katlanayım tanrıların cirit attığı coğrafyada tanrı adına ölüm emirleri veriyor ölüm tacirleri..
saatli maarif takvim yapraklarından eksilirken ömrümüz, yeni bir güne gülümserken ömrümüzün tomurcukları şengalde, kobanede, gazzede ışıd(ğ)ın cellatları çöle savurmakta gözlerimizi..
bir bebek su-sar kapaklanır, bir anne eteğine vura vura yol alır.. dünya seyirciyken trajediye düş kadar masum bir bebek ölürken, yiten insanlıktır..!
nar kokulu bir yaşam düşlerken biz kan kokulu günlerden geçmekteyiz halk vartoda direnirken zulmün kalelerine licede yürüyor yeni yaşam çizgisine nerede umutların, nerede insanlık.. duhokta mı Hewlêr demi zaxoda mı.. katili insan saymayan bir inançla, kobanede dağıtırken allahsızlar allah adına rojavada gözleri, salkım saçak elleri çocuklar büyüyüvermişti gözlerinden..
ezidi çocuklar ölürken susuzluktan, annesiz-babasız iki aylık lorin bebeğin uykusunda gözlerim, aklım, yüreğim...
filistin filistin gazze gazze diye ağlayan ve türkmenler ölüyor diye rabiacıların, şengaldeki soykırıma sessizliği tırmalıyor kulaklarımı.
vicdan hangi dilde lal olur hewal..
şengal dağlarının çöl sıcağında kadınlar, çocuklar ve yaşlılar can pazarı..! açlık ve susuzluk pusuda, bebeğini gömerken bir ana yüreği yırtıyor yüreğimi çığlık çığlığa..
şu ağustos sıcağında ne zaman suya uzansa elim, şengalde susuzluktan ölen çocuklar düşer aklıma utançtan terler gözlerim..!
bebeğini gömerken toprağa, yaşama yürürken bir ana...
tutulur ayaklarım, tutuklanır yaşam.
Hasan Karaşahin 24 ağustos 2014
Şiirimi seçkiye layık gören seçki kuruluna ve sayfamı onurlandıran tüm dostlara teşekkür ediyorum...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Asiwa şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Asiwa şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
cümle ezilenlerin dostu heval Hasana Selam olsun heval kelimesine tahammül edemeyenlere binlerce kez lanet olsun şiirini dinleyip ezilenleri çocukları insanlık düşmesin diye düşenleri hatırlamak beni bir kaç mevsimde kocatacak heval. her tür gericiliğe inat kerbeladan şangale su getirmek kadar zor olsada barış dünyanın bütün halkları için istiyoruz çocukların bedenlerine bedenlerinin hacminden fazla kurşun sıkıldı halklar arasında ki kardeşlik yok edildi halklar arasında ki yok edilen kardeşliği tekrar inşa edeceğiz bunun bedeli bedenimiz olsa dahi
yazdığın şiir tadında olan sol tarafımın saygılarımın umutlarımın özlemlerimin sana selamı var hocam.
Bu ülkenin tüm ezilenleri yok sayılanları birbirine düşman edilmiş..
Katlanamayanları da hoş görmek ama inadına kardeşlik ve barış mücadelemizi anlatmaya çalışacağız.
Bu çoğrafya çok renkli çok kültürlü çok inançlı bir toplum. Güzel olan birlikte yaşamı gerçeğe dönüştürmek. Farklılıklarımız düşmanlık değil zenginliğimizdir..
Sevgili Yaşar Kemal' in dediği gibi, yeryüzü bahçesinden bir çiçek eksilse dünyamızın kokusu eksilir..
Yaşamı bir kardeşlik bahçesine dönüştürebilirsek insanlığa ve çocuklarımıza en büyük armağanımız olacaktır..
Harika/sınız dost yine muhteşemlikler yaratmışsınız... Gerek ses, gerek yorum ve gerekse şiir bütünüyle muhteşemdi yine güne gelen güzelliğe ve duyarlılığınıza sonsuz tebriklerimle, saygımla...
Hasan hocam senin kadife çiçekler kadar şefkatli mimoza kadar özel ve papatyalar kadar özgürlükçü insan sevgisiyle dolu hümanist ruhunuzu anlayamamak mümkün değildir ben haftalardır defterde yoktum başarınızı kutluyorum ve burada sizi üzenleri kınıyorum olmamış bu yüreğe bu şiire yakışmamış yaptığı arkadaşın :(
yine de meyve veren ağaç taşlanır:) saygımla kutluyorum nicelerine .
şiirin özünde geniş çaptı bir devrimci bakış var ama öyle çarpık genişliği özümsemişler gibi değil anne sütü gibi...
farklı seslerin var olduğu sosyalist bakışımda sadece şunu diyebilirim şiirin rahmine girmiş barışı algılamak yetenek işi hangi görüşten olursa olsun hangi dinden yada dinsizlikten bu şiirin altına imzasını atar adam olan..
tabi kulaktan dolma bilgilerle bir şiiri rencide edebileceğini zannedenlere ben değerlerime inan biri olarak tekrar düşünmesini söylerim herkes farklı düşünür.ama herkes aynı olmamız imkansızdır sadece yapmamız farklı geleni alt yapısıyla eleştirmek kaba taslak şiiri eleştirmek haksızlıktır
bu şiirin soluğunda aklın alamayacağı bir onur var karakter kişilik insani dürtü var eğer birileri şuan bir yerlerde katliamlar yapıyorsa ve katliam bizim arka bahçemizin ardındaysa yani sadece bunu analiz yamak gerek....
insan farklılığını edep ve kişilik çizgisi içinde göstermeli
sayfada hasan abinin yazdığı şiire yapılan saldırı yanlıştır yanlış yapan şunu bilmeli ki herkes yanlış yapar ama bu sayfanın onuruna karakterine yakışmamış yazdıkları
hasan abi varlığın onurdur şiirin onur senin tek bir cümlen onurdur bana ve kesinlikle o sarsılmaz yüreğini üzme şiirler aşk için sevgi için olduğu kadar devrim için barış için kardeşlik içinde vardır......yaşadığım tüm acılardan bir oğul gülüşü gönderdim sana...
İngilizce şiir okuduğumuzca Welcome welcome diyen bizler ( O şu bu diye kimseyi ayırmayacağım ) Nedense kendi içimizdeki insanlara katlanamıyoruz. Her yerde şiir özgürdür deyip konuşan bizler nedense şiirin en çok özgürlüğüne kilidi bizlerin olduğunu düşünemiyoruz.
Sunni-Alevi, Türk, Kürt, Laz, Çerkez, Ermeni, Müslüman-Gayrimüslim vs vs bunları binlerce şekilde çeşitlendirmek mümkün. Bu çeşitlendirme içerisinde veya dışında yer alan hiç kimse bir diğerini küçümseyip aşağılama hakkı olmadığı gibi bırakın site kurallarını insani olarak hangi tarafta yer aldığımıza iyi bakmalıyız. Ben müslümanım diye oturup bir gayrimüslimi hor görmem ve onun yazdıklarını sırf kişinin görüş ve düşüncelerine bakarak yorumlamam mümkün olmayacağı gibi kimseninde bu konu da huzur kaçırmasına birilerini yargılamasına da izin verilmez. Kürtçe şiir yazan birine herkesin anlaması için önce Türkçesini yazın daha sonra altına Kürtçesini ekleyin dediğimizde bir anda Kürt Düşmanı ilan ediliyoruz. Annesine ölümüne yazdığı Türkçe şiirin altına birde orijinali olan Kürtçe eklediği için silinmeyen bir şiir olduğunda anında terör örgütü lanse edilen biziz. Sivas katliamında ölenler ile ilgili taziye forumu açıldığında Alevi ilan edilen biziz. Gazzede ölenler için taziye forumu açıldığında Sunni ilan edilen biziz. Ermenilerde bu ülkenin bir parçası dediğimizde Ermeni ilan edilen biziz. Karadenize gidip orada 3 gün kaldığımızda Laz ilan edilen biziz. İzmirde toplantı yaptığımızda Trakyaya sırtını döndüğümüzü söyleyenler yine biziz. Açıkçası bizi şekillendirmek için elinden geleni yapanlar oldu ama biz nedense bizi bu şekilde şekillendirenlerin amaçlarının ne olduğunu anlayamadık.
Dünya'nın neresinde olursa olsun bir kişinin parmağı kanıyorsa ve orada acı varsa şiirin kalbi oradadır. Şiiri kendi düşüncelerimize göre çekip ortalığı birbirine katmanın şaire ve yorum yapanlara bu anlamda baskı yapmanın onları belli bir kalıba sokmanın ne şiire, ne şaire, ne okuyucuya bir faydası olmayacağı gibi kalplerde yer edinen acıya tuz basmaktan öteye geçemeyecektir. Zira en başta dediğim gibi "ŞİİR ÖZGÜRDÜR" yalnız kimsenin özgürlüğüne müdahale edilmediği sürece.
Konuşacak ve yazacak çok şey var ama biliyorum ki anlamak isteyene tek cümle bile yeterlidir. Zira anlamak istemeyenler yukarıda saydığım etnik ve köken bakımından sıralamayı neden Çerkezi öne yazmadı bak görüyormusunuz burada bile ayrımcılık yaptı diyerek yine ortalığı birbirine katabilir.
neden toplumcu bir şiir güne gelince ortaya soytarılar çıkar anlamış değilim. bu hep böyle oluyor. bu nasıl bir hazımsızlıktır anlamış değilim. ortada bir dünya faşistçe ahmakça şiir dolanırken adamlar gelir güne gelen şiire çamur atmak için elinden geleni yapar. biraz edebi olmalı eline kalemi alan insan. söylediklerinin sorumluluğunun bilincinde olmalı. insanlığı tek ırkta düşünme hayalleri olan mahlukatların tarih sahnesinde insanlığa ne acılar yaşattığı aşikardır. hala buna rağmen bu yüzyılda böyle insanların hala var olması bana göre cehalettendir. gel gelelim şiire. seçki kurulu sağ olsun almış güne getirmiş. biri şiirin siyasi terimlerine takılır biri gelir 'hewal'e takılır. yahu bütün bir şekilde anlamak artık zor mu geliyor. şiir ne demek istiyor sorusu artık yerini siyasi fikrim dışında düşünen bu adama nasıl vurabilirim düşüncesi aldı. bence bu ahmakça bir tutum. fikirler dayatılmak için var oldu hep bu sitenin 'nazi üyelerinde.
acılar üzerinden eli kalem tutan insana da vuruluyorsa insanın ağzını bozması bence gayet doğaldır :)'
emeğğne yüreğine sağlık hasan hocam. bu sağlam yolu kapatanların olacak. ama onlar rüzgara karşı titreyen yaprak misalidir sen direndiğinde. bu yol meşakatli bir yoldur. bu yol insana yazılanların yine insanın bozduğu bir yoldur. bu yolda yoldaşın olarak eywallah koca yürek. ellerinden öper selam ve saygılarımı sunarım.
...'gel gelelim şiire. seçki kurulu sağ olsun almış güne getirmiş. biri şiirin siyasi terimlerine takılır biri gelir 'hewal'e takılır. yahu bütün bir şekilde anlamak artık zor mu geliyor. '
İltifat (!) ettiğim kısmın sizle alakası yok. Sizinle ne alıp veremediğim olabilir. Sadece yorumunuzda Heval ile ilgili bir şeyler yazmışsınız ona değinmek istedim. Ama açıkçası buraya salyasını döken o edebi insana(!) idi yazdıklarım. Artık insanların nasıl yazdığının değil ne yazdığının üzerinde durulması gerektiğine inanıyorum. Biçimden yeterince nemalanan insanlar mevcut bu platformda. İstemeden kırdıysam özür dilerim. Yazdıklarımın arkasındayım. Sizle alakası olanla sadece Heval' kısmıdır. zira o cümleden sonra gelen 'şiir ne demek istiyor sorusu artık yerini siyasi fikrim dışında düşünen bu adama nasıl vurabilirim düşüncesi aldı.' cümlesinden hangi zerzevatı kastettiğim aşikardır.
Lakin o soytarılardan biri olan ben, kasten ortaya çıkmış ve yorum yazmış değilim. Hele de şiire çamur atmak gibi bir niyetimin olması mümkün değildir...
Benim "hewal" sözcüğüne takılma niyetim ise apaçık ortadadır. Bunu cevap olarak da açıkladım sanırım birkaç kez. Ama demek ki açıklamam yeterli gelmemiş olmalı ki, bu" heval" sözcüğü gidip gelip karşıma dikiliyor. Neyse...
Yorum ve cevaplarımın silinmesini istiyorum. Eğer Hasan bey de kabul ederse. bu isteğimi site yönetimine bildirecek ve yorum ve cevaplarımın silinmesini rica edeceğim. İnşaallah silinir. Ya da ben çeker giderim...
Bunca yıl bildiğimiz yolda mücadele verdik.İstedik ki insanlar ölmesin. İstedik ki acılar yşanmasın. istedik ki insanlar renginden,kimliğinden,dilinden dilinden dolayı öteki olmasın..
istedik ki bu ülkenin çocukları sokak ortasında öldürülmesin. Gençleri darağaçlarında can vermesin.
biri demiş ''eğer bir tükrük hakkım olsaydı zalime değil,zulme sessiz kalana tükürürdüm''
Ya bu zulmün kemik yalayıcıları, Zengin mutfağının itleri...
İnsanları kafalarına göre yaftalamak ve egemen dille konuşmak kolay.
A.Arifin '' yiğitlik sen cehennem olsan bile cennet yapabilmektir bu mazlum ve yoksul halka bu dur ol haakikat ol kara sevda'' oysa bu tip egemen ağzın papağanı..
Ahhh Nedimim sabrın bi sınırı vardı..
Zorladı. O kişinin yapmak istediği provakatif tutuma karşı şu sayfada yaşanılanlar, yazılanlar, çizilenler için bütün dostlarımdan özür dilerim ama o kişiyle hesabım bitmedi.. İnsan olmak zor. İnsan kalmak çok daha zor.Hakettiği tavrı göstereceğim.
yaşanılan ve yaşatılandı şiir...sustum ve dinledim...hiç bir kimsenin kanı dökülmesin, kul Allahın kuludur :(... kaleminiz daim olsun..ve de buğulu sesiniz..tebriklerim kalben
Çok duygulandım şiirinizden önce güçlü kaleminizi duyarlı gönlünüzü kutluyorum. Ben de duygularınızı iki dörtlükle paylaşmak istedim.Nacizane
Zulümlerin arkası kesilmiyor evrende Kanlar yere aktıkça duyarsızca gülüyor. Çoluk çocuk demeden öldürülür çevrende. Masum garip analar ,saçlarını yoluyor.
Bu insanlık dramı mahvediyor bizleri. Yüreklere nakşeder, silinmiyor izleri Allah ceza verecek.görüyordur gizleri. Bu nasıl bir vahşettir aklım orda kalıyor
Coğrafyamizda hakikaten olağanüstü haller zuhur ediyor İnsanlık sanırım hiçbir zaman günümüzde insanlıktan çıktığı kadar çıkmış değildir Bu barbarlığin hakikaten amacı ne Çocukların ve masumlarin kanına vahşice girdirecek kadar insanı barbarlastiran şey ne Anlamak mümkün değil Allah zalimleri kahretsin demekten başka söz bulamıyorum Saygılar Hasan ağabey duyarlı yüreğiniz dert görmesin İnşallah
Kimse kimsenin yarasını saramaz Hasan ağabey kimse kimsenin yarasından da acısından da anlamaz. Azıcık içi sızlar belki, yalandan gözyaşı döker, sonra dönüp kendi hayatına devam eder.
...
Acılar göre göre alışkanlık haline geldi sanki, ondan böyle kılımız kıpırdamıyor. Seyirci olmak kodlanmış genlerimize.
İnsanlık yitik, çokk zaman oldu. Bulana helal olsun.
...Seslendirmenin o dinginliği yanında, şiir kavurdu... Kutlarım, hürmetlerim ile...
bence hümanizm hayattaki en büyük yalanıdır insanın dostum.
insanın iflası.
bence ters giden bir şeyler varken -mesela heval denmesinden bile rahatsızken bazı insanlar, ki demin yazdığım yazının ismini heval koyduydum- çıkıp zulmü lanetlemenin, can eriği tadında sözler sarf ederek ( acının ırkı yoktur demenin ) zalime kafa tutulacağına inanılmasının bir mantığı ve felsefesi yoktur..
birileri sizi öldürüyorsa siz de onları öldürmelisiniz!
o kadar..
( muhtemelen beni anlamayacak insanlar da olacaktır..)
"mesela heval denmesinden bile rahatsızken bazı insanlar"
İşte bu sözleriniz için size cevap yazma gereği gördüm sayın "LaEdry" kardeşim. Ki ben sizi hep kardeşim bildim zaten, şiirlerinize hayranlığımın yanı sıra...
Hiçbir vakit "hewal" sözcüğünden rahatsız olmadım. Hem nasıl rahatsız olabilirim ki anadilim Kürtçe iken?..
Benim dikkat çekmek istediğim konu başka idi. Ama siz bunu anlamamışsınız.
Hümanist bir yapım var, evet. Ama bunun suç olduğunu ya da zararlı bir şey olduğunu sanmıyorum. Ya da benim baktığım pencereden hümanizm iyi görünüyor. Ya da ben onu iyi bir yere oturtturuyorum kendi iç dünyam ve insan yanımla. Çünkü kim mazlum olsa, kim acı çekse ona üzülüyorum. İstiyorum ki, ülkemdeki tüm insanlar ve hatta dünyadaki tüm insanlar, insan gibi yaşasın ve soykırıma, zulme uğramasın.
Ve ne yazıktır ki, yüz yıllardır birbirlerini öldürüyor birileri. Bugün de durum bu. Ama ne yazik ki, tüm bunlar bize miras kalmıştır geçmiştekilerden. Tıpkı bu gün yaptığımız hataların, haksızlıkların gelecek nesillere miras kalacağı gibi... Tabii ceremesini de mirasyediler çekecek ne yazik ki...
Hayır! Kimse kimseyi kimseyi öldürmesin. Öldürmesin lütfen! İçim acıyor artık ölümlere şahit oldukça. Hem de çok...
Gülün gül kokmadığı zamanlar vardır Ölümün ölmediği zamanlar Kasımın kasık sancısı arsızlığındandır Ayaz kesiği Aralıklarla söndü Ocaklar
Yasemin Ceylan_______________________________ Derindi her dizesi insan yürekli Hasan Üstat, Bizot dökülmüş ölümün üzerini örten vicdan gergefinde yüreğime iğneler bata bata ağladım Gün eserinizle layığını bulmuş. Saygımlasınız.
"filistin filistin gazze gazze diye ağlayan ve türkmenler ölüyor diye rabiacıların, şengaldeki soykırıma sessizliği tırmalıyor kulaklarımı..."
İnsan Filistin Filistin, Gazze Gazze diye de ağlamalı; Türkmenler ölüyor diye de, Kürtler ölüyor diye de...
Çünkü bu bir soykırımdır. Çünkü bu mazlumların çaresizlik içinde çırpınması, katledilmesidir. Çünkü bu savunmasız, suçsuz günahsız çocukların, bebelerin hak etmediği acıları yaşaması ve katledilmesidir. Dağ başlarında aç susuz bırakılmasıdır...
Acıların ırklara, dinlere göre ayrılmasına karşıyım ben. Son zamanda yaşanan vahşeti izleyip de, yalnızca kendi ölülerine ağlayanlara karşıyım. Filistinli bir çocuk da yüreğimin kenarında oturur, Rojovalı bir çocuk da... Hangi din ve ırktan olursa olsun, acının rengi aynıdır. Gözyaşı aynı... in
Dünyayı izledikçe içim acıyor artık. Din için insanlar öldürülüyor. Irk için insanlar öldürülüyor. Petrol, su vs. için insanlar öldürülüyor. Savaşı isteyenler, barışı isteyenlerden fazla. Ve her geçen gün içimizdeki sevgiyi, merhameti yitiriyoruz. İnsanlığımızı yitiriyoruz.
Şiir Filistinlilere, Türkmenlere ağlayıp da, Yezidi ve Kürtlere ağlamayanlara bir eleştiri niteliğinde. Yani biri din adanı diğerine ağlamıyor, bir diğeri ırk adına. Evet, haklısınız. Bu böyle...
Ancak;
Şiiri beğenerek ve duygulanarak okumam ve dinlememin yanı sıra, "hewal" diye başlayan bir sesleniş ile maalesef ki, eleştirirken, eleştirilecek duruma düşüyor şiir. Yanılmış olabilirim. Lakin benim gördüğüm bu oldu şiirde...
Sevgiyle, hoş kalın...
Saygılar.
Saadet Ün tarafından 8/26/2014 6:40:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Mine Gültepe, " eleştirirken, eleştirilecek duruma düşüyor şiir" derken ve "hewal" sözcüğünden söz ederken şairi kötülemek ya da şiiri kötülemek gibi bir niyetim yoktu. Olmaz da...
Galiba suç benim. Çünkü eğer anlatabilmiş olsaydım anlatmak istediğimi, bu denli yanlış anlaşılmazdım. Dolayısıyla da o "bir kişi" yerine düşmemiş olurdum...
Amacım "hewal" kelimesine tepki göstermek değildi. Hem de hiç değildi. Bunun açıklamasını "LaEdry" rumuzlu arkadaşın yorumunun altına da yaptım.
Benim düşüncem sadece daha genel ifadeler kullanılmasıydı bu güzel şiirde. Yani başkalarının acılarına duyarsız kalanları eleştiren şiir, daha genel ifadeler kullanması. Mesela ey çocuk, ey mazlum, ey zulme uğrayan ya da ey acılara gark olmuş insan gibi... Elbette şiir şairinin bildiği gibi yazılır, istediği gibi. Bu konuda yazdıklarımı da hoş görün lütfen...
Kendini nasıl tanımlarsa tanımlasın, ne kadar ileri-geri imajlar çizerse çizsin; bütün zalimlerin ve kuklalarının kendi usulleriyle cezalandırılması, aynı acıları yaşamasını diliyorum. Her çap ve markadan ahmakın, hainin, zalimin İNSAN dan başka önceliği ve tarafgirliği olanın canı cehenneme.
Acıyı ikiye üçe dörde bölmüşüz… Hâl böyleyken onun acısı bunun acısı birbirini vuruyor… Hem neden vurmasın bizdik işte hangi taraf ELİT görünmüşse o tarafın kabul edileni olmak için kendimizi çıkarmıştık kendimizden.
Kısacası bizim insanlıktan çıkmışlığımızın tarihi çok olmuştur… O yüzden bizi yaratan unuttuğumuzu geri vermiyor…
Merhamet eylesin Rabbim kalplerimize de dirilelim…
tebrikler... her satır ayrı gerçek, ayrı güzel... sadece bi yerde vurguyui tam anlayamadım. rabiacılar ve türkmen soykırımı... eğer rabiacıların; bu kez ölenler türkmen diye umursamadıklarını söylüyorsanız katılıyorum... Nice güzel şiirlere...
prosayko tarafından 8/26/2014 10:27:10 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ölümleri bile ayıranlara bir vurgu yapmak istemişitim.
Talan edilirken insanlık gazzedeki vahşeti,musulda kewrkükte türkmenlere sahip çıkılırken adam öldürmeyi dinden çıkma sebebi sayan bir inancın yani ezidilere yapılanlara sessizliğe bir serzeniş sayın.. Kendi adıma hangi kültür hangi halk hangi inanç olursa olsun yaşanılanların bütününe dikkat çekmiştim.
PKKlı hainlerin seviyesine inecek değiliz de ,bir kere mert adam özelden kendisine gelen bir mesajı başkasıyla paylaşmaz bu bir. İkincisi o da yetmezmiş gibi gayet insanca uzatılan barış eliyle dalga geçmez, gek gek gek diye dülerek facebook'ta o mahrem mesajı yayımlamaz.Sizin barıştan da anlaığınız bu işte...Neyse kardeşim gidin belanızı Allh'tan bulun, bu makarnacılar teslim oldu, Allah versin cezanızı ne diyeyim...
Çocuklarımın üstüne yemin ederim ki amacım bu güzel şiiri provake etmek değildi.Siz başlattınız.Ben gayet hakkaniyetli bir yorum yapmıştım.Başta Türk faşitlerini, kafatasçılarını, kendimi eleştirerek sizlere sadece şu soruyu sormuştum:" Bütün teröristleri, zalimleri ırk, din, mezhep ayrımı yapmadan kınayabiliyor muyuz.O zaman samimiyiz.Aksi halde benim katilim iyidir anlamı çıkar.Her neyse şekerim 500 ölüyorum, ülen mina hanım katilim olacaksınız...
sizin için ilk yorumumda söylemiştim; şiire yoruma geldiğinde ufak espri geçişlerine rağmen dikkatli okunduğunda temelindeki alaycı üslup çok net görülebilir diye.
şiire yaptığınız ilk yorumu silmeniz sizin için bir kayıptı. gelmek istediğiniz asıl noktayı yaklaşık bir saat içinde göstermiş oldunuz. dolayısıyla beni yanıltmadınız.
siteden ayrılmakla çok isabetli bir karar verdiniz. aslında bunu şair duyarlılığıyla kimseyi yaftalamadan karalamadan yapmanız gerekirdi ama ne diyelim bu da sizin renginiz sonuçta.
Terbiyesizliği siz yapıyorsunuz bayan, bütün yazılanları oku.Benim sözlerim sadece sizin saldırılarınıza cevaptır.Küfretmeseniz küfretmem, insan dibi konuşsanız, insan gibi konuşuruz.(Bu arada nesirde bayağı bir yol almışsın, yiğidi öldür hakkını ver.)
dizelerde ses uyumu, ahenk - olup olmadığı veya bölümlerarası dinamiklik - yeterli ölçüde mi değil mi kalemin şiire hakimiyeti - etkili mi etkisiz mi üslupta akıcılık - nerde öne çıkmış nerde gerilemiş veya s hatta şiirsellik - eksik mi fazla mı ya da tema - çarpıcı biçimde ele alınmış mı alınmamış mı
vs...
burası antoloji değil hele araf hiç değil. bu şiire ilk gelişinizdeki tavrınız yetmemiş gibi üstüne bir de siyasi tartışma başlatmak istiyorsunuz. siz veya bir başkası hiç farketmez gerekli gördüğüm takdirde tartışmaktan çekinmeyeceğimi de çok iyi bilirsiniz. burası edebiyat platformu ve site kurallarını hatırlatmama gerek yok.
bir de samimiyet mi demiştiniz? önce aynaya bakmanızı öneririm.
bu diyalog kendi sayfamda olsaydı tavrım şimdikinden çok daha olumsuz gelişebilirdi. dolayısıyla öncelikte hasan yoldaşıma ve tabiki şiire olan saygımdan şimdilik susuyorum.
Size gelince Mine Hanım, Madem samimisiniz, bir kere ömrünüzde "Evet Pkk terör örgütüdür, masum binlerce insanı katletmiştir." deyin, sizi kutlayacağım.Aksi halde en az onlar kadar bu katliamlara onay vermiş olursunuz.Bakın ben söylüyorum: "Hangi devlet görevlisi masum bir cana kıymışsa Allah onun belasını versin."
m.binboğa'nın klasikleşmiş tavrı bu platformda da sürüyor ki buna çok da yabancı değiliz.
kendi bakış açısına uymayan bir şiir ya da şair görmüşse bunu biraz espri ve ufaktan övgü sözcükleriyle süsleyerek yorum getirir. görünürde espri gibi dursa da dikkatli okunduğunda temelindeki alaycı üslup çok net görülür.
algıda seçiciliğe fırsat tanımadan "Herkes bir makam tutturmuş gidiyor..." ifadesiyle gelen ilk hamle, buna en bariz örnek olduğu kadar aynı zamanda faullü bir tavırdır.
kendisi veya bizler şiirde donanımlı insanlar olabiliriz bu ayrı bir konu. ama hiçbirimiz bu yanımızdan cesaretle, kalem sahibinin emeğini ve başarısını gölgeleme hakkına sahip değiliz. böyle bir lüksümüz de olamaz, olmamalı. dolayısıyla m.binboğa ve bazı insanların artık bunun farkına varması gerekiyor. kaydadeğer görür mü görmez mi bilemem tabi ama naçizane bu uyarıyı yapmak, kişisel sorumluluğum gereğidir.
bir diğer unsur da; şairin, evrensel bir acıyı olabildiğince en insani üslupla duyutsatma çabasını gördüğü halde binboğa'nın kendi siyaset algısını yoruma bocaltmaktaki rahat ve saygısız tavrı. her ne kadar kullanmakta imtina etsem de, bu tavrın amiyane tabirle tek karşılığı "yemezler"dir.
şairimizin ve bazı arkadaşların da vurguladığı gibi, ölüm acısı şurdan veya burdan diye asla yarıştırılamaz..! kaldı ki bunu şehit-gerilla sözcüklerine dayanarak yapmak, o insanın duygu ve düşüncede tercihlediği sığlıktan başka birşey değildir.
şunu da belirtmek isterim; şiirdeki bu yorumun sn.binboğa'ya ait olmadığını görmüş olsaydım bile yine eleştirilerim bu yönde gelişirdi. yorumun kendisine ait olması şaşırtıcı değildi benim için.
"meyve veren ağaç taşlanır" hasan can.. ve çok net inanıyorum ki senden nice nice anlamlı ve değerli şiirler okumaya devam edeceğiz. onurun onurumuzdur yoldaşım.
ayrıca “asiwa”yı gözden kaçırmadığı için seçki kurulu'na çok teşekkür ederim.
biz sizinle hatırlarsanız arafta da benzer tartışmalar yaşadık.
Samimiyet hayatın kendisidir.
Kişinin tavırları dır belirleyici olan... Şiirime teknik anlamda yaptığınız katkılar için teşekkür ederim.
Lakin amacım iki ucu pis değneğin bi ucundan tutmak asla olamaz.
Ben yaşamım boyunca emek,eşitlik,adalet ve özgürlük mücadelesi vermeye çalıştım.
Evrensel anlamda insana özgü insana dair her hata toleransım vardır.Siyasi polemikten öte insani bir duygu fırtınası olarak düşünmenizi hiç bir insan hayatı daha önemsiz değildir...Bütün kutsal değerlerden:
Buna inanır bunu bilirim.
Sorularınızda objektif değilsiniz.''Eğer hain pusuda ölen bir asker içinde aynı duyarlılığı göstermezsenizdeki'' hain pusu sizi ele veriyor.
Sizde biliyorsunuz ki daha önce vurguladığım gibi acının rengi dili dini siyasi kimliği yoktur. acı acıdır.
Acının bi yanında durup diğerine kayıtsızlık insanolmakla bağdaşmaz..
yine "kusmuşsunuz" kuvva ve görüyorum ki şair'e obejktif bakmasını öğütlerken yine asıl sübjektifliği sergileyen siz olmuşsunuz. oysa bu şiir, derin bir acının bireydeki izdüşümünün ötesinde evrensel niteliğe sahip zaten.
örtülü espri anlayışınızı kullanarak gösterdiğiniz bu tavır, kimi insanları safınıza çekmeyi getirebilir olsa da bir gerçek var ki ideolojik anlamda hiç hoşlanmadığınız düşünce yapısına sahip insanlar, bu gölgeli yorumunuzdan sadece şiire yönelik kısmı dikkate alacaktır.
ayrıca edebiyat defteri'ni kendi ideolojisiyle sarıp sarmalayanlar (daha net ifadesiyle) aleni veya gizli ırkçılık sergileyenler şunu da bilsinler ki; istese de istemese de karşıt şiirlere tanık olacaklardır.
Neye inanıyorsak inanalım iki şey bizi biz yapar gerisi sıfattan öteye geçmez:
Vicdanın başka bir acıya ne kadar duyarlı.
iki insan olmanın ve insana yaraşır bir yaşam..
Kutuplaşmanın ve karşıtlıklar üzerinden sidik yarıştırmaktan çok diyalektiğin ışığında olayları okumak değerlendirmek duygusallıktan uzak gerçekçi tavırlar bizi biz yapar.. taraflardan birine yaslanıp oradan konuşmak bizi sürüye katar.
Merhaba duyarlı yürek. Gecenin bu saatinde içimi acıttı şiiriniz Ne kötü bir zaman diliminde yaşıyoruz anlaşılır gibi değil olanlar. Acımadan çocuklara kıyanlar anayı yavrusundan hunharca ayıranlar rabbimin hişmına uğrayacaklar inşallah Bu kabusun bitmesi dileğiyle hoşça kalın saygılsr
Minos tarafından 8/27/2014 12:11:20 AM zamanında düzenlenmiştir.
Duyarlı değilse bir yürek,tek bir yolda, çıkmaz sokakta döner durur her dem,timsah gözyaşını akıtır,kirletir vicdanımızı....insan olan her dilden,her ırktan,her yürekten,her renkten anlar,herkese eşit duyarlılık gösterir,biz,onlar demez....
Ben sustum,saygıla eğildim kaleminizin,yüreğinizin önünde,,,,,içtenlikle kutladım bu duyarlı,güzel yüreği...
Ne zordur acıyı anlatmak dile getirmekten korkulanlar mürekkep olur akar dilimize süremediğimiz yürek sesimiz sayfaya yansımış duyarlı yüreğiniz var olsun hocam