(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CANIM ANAM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CANIM ANAM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
...Muhterem Mecit kardeşim anneler gününe birkaç gün kala Recep ayı içerisinde 04/05/2014 günü annem Hakka yürüdü
...Allah c.c sizin annenize ve tüm annelere sıhhatli uzun ömür versin...zat-ı alimi yıkan annemin ölümü değil...sizin şiirinizde de belirttiğiniz gibi anamızı memlekette bırakıp ondan uzakta yaşamamız ve onu yalnız bırakmamdan dolayı içim yakıyor...bu sorumluluk adeta içimi yiyor
...kardeşim işte yukarıdaki saydığım endişemi çok çok güzel dile getirmişsiniz...Allah razı olsun...acizane bizim ANNE şiirimizi okumak isterseniz sayfamda ikinci sırada kayıtlı...saygılar
Ne guzel sey anasi hayatta olup da boylesine guzel siirle ana yuregini bir baska sekilde almak, ana yurekli gonullerde taht kurmak.. Allah omur versin annenize diyerek, bu guzel siir vesilesiyle, anaya olan duskunlugunuzu bizlerle paylasmaniz.. Gonulden tebriklerimle beraber selam, sevgim saygimla..
Sen varsan sıcaktır yuvamda sobam Huzurla uyusun rahmetli babam Mutlu olman için dinmez bu çabam Bakma öyle mahzûn, gül Canım Anam.
Yüreğine emeğine sağlık üstadım. Çok duygu yüklü bir şiir okudun kaleminizden,kaleminize yüreğinize sağlık, Allahtan anneciğinize ve size hayırlı uzun ömür dilerim. Selamlar saygılar Allaha emanet olun... Sadece şiir yazmakla olmaz yanınıza alında her ikinizinde hasretliği san bulsun, hasretlik biter de anne oğul koklaşırsınız İnşallah. şiiri ağlıyarak okudum çok duygulandım
Allah gönlünüze göre versin üstadım. İnşallah vize işlemlerini tamamlar da yanınıza alırsınız. Ana gibi yar, bağdat gibi diyar olmaz demişler. Yaşlılarıda yerinden oynatmak çok zor oluyor, yaşlılar kiminle beraber oturuyorsa onlardan ayrılmak istemiyorlar. İnsan yaşlanınca kabuğuna çekiliyor evinden barkından ayrılmak istemiyor, yalnız kalmakta istemiyor yaşlılık zor be arkadaş.Allah yar ve yardımcımız olsun hepimizin.
Komsumuzun evine giderek siirlerimi, özellikle de kendisine atfen yazdigim siirleri dinliyormus. Bir sürpriz daha yapayim da yenilik olsun, hem de sevinsin istemistim. Hem sevinmis, hem de hüzünlenmis...aglamis.
Uzun zamandir artik evinden hic bir yere ayrilmiyordu. Ayrilmayi da düsünmüyordu. Ne Bursa'ya kardeslerine, ne de diger cocuklarinin yanina gitmiyordu. Üstelik Türkiye'de olduklari halde!
Bu siiri dinledikten sonra yanimiza Berlin'e gelmeye karar verdi :)) islemleri baslattik, pasaportu bir haftaya hazir. Davetiyeyi de ellerimle bizzat götürüp, nasipse iNSALLAH beraberimde getirecegim.
Bilmedigi tek sey, buraya geldiginde artik sürekli yanimda kalmasini saglamak icin avukat tutacagim :))
Hele bir getireyim...gerisi kolay :))
Dört katli binada tek basina oturmasi burada bizi her gün huzursuz etmekte zaten. Bahcesinden ayrilmasi zor olsa da, memnun edersem yanimizdan gitmez bir daha iNSALLAH.
"Siirler neye yarar" diye sorana artik cevabim hazir; Annemi ikna etmeye :))
Muhteşem süper göz yaşları içinde okudum bende dünyada cennetini kaybedenlerdenim cennet kokulu annelerimize anlatmaya şiirler yetersiz gelir sizi yürekten kutluyorum kaleminiz hiç susmasın SAYGILAR
Söz konunsu Anne olunca kalemin coşmuş Gardaş. Harika şiiri harika yorumlayan yoksulu da ayrıca kutluyorum. Yazı tipinden böyle müthiş bir yorum beklemiyordum aslıında şaşırdım:)) Her iki güzel yüreği yürekten tebrik ediyorum. SAĞLICAKLA KALIN...
iyi yapmışsın Gardaş Anneleri mutlu etmek ne ulvi bir haslettir. Ben de biraz önce anamın yanına ziyarete gittim. biraz grip dedim ' Ana yarın sana bir ekşili köfte yapalım hiç birşeyin kalmaz' olur oğlum diyince ne mutlu oldum tahmin edemezsin. Rabbim cümlesine sağlıklı ömürler versin Annenizin ellerinden öperim hürmetlerimi sunarım. Görüşmek dileğiyle Sağlıcakla kal GARDAŞ...
Muhteşem!..Anneler fedakardır...Anneler vefakardır..Anneler cefakardır...Tüm duyguları dolu dolu yaşayan insanlar Anneler...Aza kanaatlar anneler...Sabır timsali anneler...''Cennet annelerin ayakları altındadır..'' Hadisi şerifi Annelerin makamını dile getiriyor.Annesine değer veren evlatların makamını dile getirir.
Allah Teala Kur'an-ı Kerim'de anne ve babaya saygı ve itaati emretmiştir. Bir bıkkınlık ve mennuniyetsizlik ifadesi olarak onlara "öf" bile demeyi yasaklamıştır. Rasul-i Ekrem s.a.v. Efendimiz bu mübarek sözlerinde , Müslüman annelerin ne büyük ve üstün bir değeri bulunduğunu ifade buyurmuş ve annenin hoşnutsuzluğunu kazanmanın önemini en veciz şekilde açıklamıştır.
Sahabe-i Kıram'dan bir zat, Peygamberimiz' e gelerek: "En önce kime iyilik edelim?" diye sormuş idi. O da annesine iyilik yapmasını emir ve tavsiye buyurdu. O zat tekrar aynı soruyu sordu, yine aynı cevabı aldı. Üçüncü soruşunda da cevap aynı idi. Nihayet dördüncüde Efendimiz s.a.v. babasına ve sonra da diğer akrabalarına iyilik yapmasını emir ve tavsiye buyurdular.
Yine Sahabe-i Kıram 'dan bir başka zat: "Ey Allah'ın Resulü, anne ve babanın çocukları üzerinde hakları nedir? diye sorduğunda Hz.Peygamber s.a.v. Efendimiz buyurdular ki: "Onlar senin cennet veya cehenneme girme sebebindir. Ona göre davran."
Hayırlı Cumalar Üstad...Annenize Sağlık -sıhhat ve hayırlı uzun ömürler diliyorum..Saygıyla...
Siire ses vermek zor bir sey olmasa gerek, sayet ses benim sesim gibi boguk ve soguk cikmiyor ise!
Lâkin, özellikle "ANA" icin kaleme alinmis siirlerde dizelerin hakkini verebilmek icin, iste böyle sizin gibi, "ANA" dendiginde gönlünde FIRTINALAR esen bir ses bulmak, hele ki günümüzde cok da kolay degil.
O sebeptendir ki, kalitesi dizelerin niteliginde degil, anlam, ictenlik ve duygusalliginda sakli bu siire ses olmak icin birini aradigimda aklima ilk ve tek siz geldiniz DOSTUM. Zirâ, önceki seslendirmedeki titreyen ses tellerindeki o mükemmellikten sonra baska bir alternatif de olamazdi.
Bilirsiniz, hassas ruhlu oldugumu söylerler ve dogrudur da. Kimseye yük vermek, yük olmak adetim degildir.
Sözkonusu ANAM, muhatabim da siz olunca mahcubiyetime degdi.
Daha teklifimin üzerinden bir Saat gecmeden sundugunuz bu ikram ve emeginiz icin SONSUUUUZ TESEKKÜRLER degerli DOSTUM.
Selam, Sevgi ve SAYGILARIMLASINIZ her dâim...ve bu böyle kalacaktir bilesiniz.
Anneler; hangi söz hangi şiir var ki onların kıymetini izah etmeye gücü yetsin...
Anne kıymeti bilen bir zatın kıssası; bir gün gece yarısı yaşlı annesi bu zattan bir tas su ister... Oğlu dışarı avluya çıkar bir tas su doldurur gelir fakat, bakar ki annesi tekrar uykuya dalmıştır... Annesini uykudan uyandırmaya kıymayan bu zat sabaha kadar elinde dolu tas ile annesinin uyanmasını bekler...
Sonra Veysel Karaninin ta ALLAH resülünün s.a.v evinin kapısına kadar gidipte, görmeden gelmesinin tek sebebi...Annesine söz verdiği içndir...Çünkü annesi ona demişti tamam oğlum madem Resulu görmek istiyorsun, kapısına kadar git...Veysel Karanide kapıya kadar gitmiştir...Daha ötesi yoktu annesine verdiği sözden, o yüzden göremeden geri dönmüştür...ALLAH taala anne kıymeti bilen cümle insanlardan razı olsun...Selamlar, saygılar üstadım...Babaya ALLAHtan rahmet, anneye sonsuz selamlar diliyorum...
ÜNSÜZ ŞAİR... tarafından 4/25/2014 1:23:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
...Allah c.c sizin annenize ve tüm annelere sıhhatli uzun ömür versin...zat-ı alimi yıkan annemin ölümü değil...sizin şiirinizde de belirttiğiniz gibi anamızı memlekette bırakıp ondan uzakta yaşamamız ve onu yalnız bırakmamdan dolayı içim yakıyor...bu sorumluluk adeta içimi yiyor
...kardeşim işte yukarıdaki saydığım endişemi çok çok güzel dile getirmişsiniz...Allah razı olsun...acizane bizim ANNE şiirimizi okumak isterseniz sayfamda ikinci sırada kayıtlı...saygılar