(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ve Sonra... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ve Sonra... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şiir dediğim altalta getirilmiş satırlara yazdığınız yorumdan, kaleminden rasgele kelimerin dökülmediği, mana yüklü sözcüklerin hayat bulmak için yarıştığı güçlü bir anlatım ustası ile karşı karşıya olduğumu anlamıştım.Yorumunuzu çok önemsiyorum.tavsiyenize uymak için gayret sarfetmeye çalışacağım. Bu güzel ve dokunaklı şiir den dolayı sizi nacizane, haddimi aşarak tebrik ediyorum. En derin saygılarımla.
Şiirinizde, bir özlemin,bir sevdanın ve bir yalnızlığın serencamını dile getirmişiniz.
Hayal kaneviçenizde ördüğünüz rengarenk dantelaları, çok güzel bir ibrişimle kaleme almışınız..
Kısa ama gayet muhtevalı olmuş..aynı zamanda çok farklı bir renk kullanmışsınız.
Hasret kalmanın ve yalnızlığın resmini çizerken.
Tek bir şarkıcının tek bir âletle verdiği konser gibi etkilediniz bizi...
''Yüreğim; Liflere ayrılmış iplik gibi Kaldı ortada..'' derken bize hasretin, yalnızlık ikliminde örüldüğü izlenimini verdi. Hani bir şarkı var ve dinledikçe hüzünleniriz ya: işte öyle..
" Hep benimsin sandım, Bir gün el olacağın hiç gelmedi aklıma.'' derken şiirdeki yalnızlık örgüsünün aslında
aslında yalnızlık olmadığına, son bir ilmek olmuş ve Sevgiliye duyulan özlemin ve
bitmeyen hasretin başkalarına ait olmasından duyulan endişeyi ve korkuyu dile gitirmişiniz..
Sizden daha güzel ifadelerle örülmüş dantelalar örmenizi bekliyorum..
Umutlarımız kadar kocamandır deniz ve kaybettiklerimiz kadar da uçsuz Hem severiz hem çatarız Ana gibi baba gibi ve bir sevgili gibi Hani bazen Tanrıya da sitem etmez mi şairler
Çok güzeldi okumaya doyamadım Ben de yarın müsait vaktim olursa denize çatacağım
bu şiirine daha üstünde çalıştığım bir yazıdan alıntı yapacağım aralarında senden dizelerle
Donma Noktasındayım!
Sus zera! diyorum kendime sus! Konuşmak istediğim onca konu varken.
"Zordur aşk, bencillik, inkâr, yılgınlık, kıskançlık, şaşkınlık ve yokluk vadilerinden geçmek… Uzun, zorlu engelleri aşarak simurga varmak çok zordur. Beklenen, istenen, gereksinim duyulan simurgun kendisi olduğunun farkına varmak daha zordur… *"
Hep benimsin sandım, ’Bir gün el olacağın hiç gelmedi aklıma’*
kimse tapulu malımız değildir...geldikleri gibi giderler....canları öyle istemiş... canları sağ olsun!...selamatle de... sıra bizede gelecek üzülme sakın. Sabırla bekle! Mazlumun ahı çıkar aheste aheste... Bak gör! Anlamayan anlamıyor işte, ister el oğlu olsun ister çiğer parçan ... fark eden hiç bir şey yok aslında...elmiş, canınmışşş ...ortada işte gözüküyor çıplak çırılçıplak gerçekler...
İyi de kiminle konuşacağız biz? Şöyle içimden geldiği gibi, gözyaşımızı kimin omuzlarına dökeceğiz … Kimin?
Artısıyla eksisiyle duygular çekmekte beni bir yerlere yalın ayak koşar adım. Kazık çakıyorum her defasında hüznün kalbine... kıvranıyor ...zevk almıyorum...
Donma noktasındayım!
Üşüyor sevgi dolu sözcükler, benden ne kadar uzaktalar… Ne kadar uzakta? Reva mıdır bu? Kime söylüyorsunuz bu sevgi dolu sözcükleri benim ihtiyacım varken...Kime? Onları benden daha çok mu seviyorsunuz? Eksiğim nedir ya da fazlam .. offf...Bırak dağınık kalsın diyorum yine ....çözülmez bu problem böyle gelmiş böyle gider insanlar istemedikçe ...bu hikaye bitmez..... Sus! sen sus(!)
diye düşünüyorum yüksek sesle...ve son kez soruyorum, şimdilik ;
Küllerimden ısınabilir miyim? her defasında yeniden dirilmek her kesin harcı değildir. Ne dersin?
Dil yetmeyince Göz görmeyince gönül hissetmeyince Kırılınca camdan kalp Dönüp yalnızlığa kilitlenince
O zaman şarkı söylemek lazım avaz avaz O zaman şarkı söylemeli çığlık çığlığa O zaman yüreğin yükü hafifler belki biraz O zaman şarkı söylemek lazım avaz avaz
Hay la la la la ley, hay la la la la ley Hay la la la la ley, la lay la la ley Hay la la la la ley, hay la la la la ley Hay la la la la ley, la lay la la ley
Dert bitmeyince Bildiğin çektiğine yetmeyince Düşmanın da kendini yakalayınca Bi daha kin gütmeyince
Dil yetmeyince Göz görmeyince gönül hissetmeyince Kırılınca camdan kalp Dönüp yalnızlığa kilitlenince
O zaman şarkı söylemek lazım avaz avaz O zaman şarkı söylemeli çığlık çığlığa O zaman yüreğin yükü hafifler belki biraz O zaman şarkı söylemek lazım avaz avaz
Hay la la la la ley, hay la la la la ley Hay la la la la ley, la lay la la ley Hay la la la la ley, hay la la la la ley Hay la la la la ley, la lay la la ley
Hay la la la la ley, hay la la la la ley Hay la la la la ley, la lay la la ley Hay la la la la ley, hay la la la la ley Hay la la la la ley, la lay la la ley
Hay la la la la ley, hay la la la la ley Hay la la la la ley, hay la la la la ley
Hay la la la la ley Hayat boş Hay la la la la ley Hayat boş Hay la la la la ley Hayat boş
Söz/Müzik: Sezen Aksu
öpüyorum usulca kanayan yaralarımızı, tampon koymaya devam, ve benim omuzum var asla" sus" demiyeceğim...istediğin kadar konuş...istersen yaz sen şiir yaz :-))
sevgilerimle tebrikler
ahlaz tarafından 1/22/2008 9:19:26 AM zamanında düzenlenmiştir.
tebrikler elif hanım güzel bir şiir okuudm kaleminizden kalemin başımızdan eksik olmasın çoğalsın şiirlerin kar gibi yağmur gibi bereketli olsun düşlerin.
sade ve etkili
her şeyi yerli yerinde