Okuduğunuz şiir 29.3.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Berrin Aktürk
⚘BiR KAPI AÇ ALLAHIM⚘
Bir kapı aç Allah’ım muhabbet diyârına Eşiğinden ne hazan, ne de hüzün, geçmesin. Kimse esir düşmesin dilin âh-u zârına Kalpler kan ağlamasın, göz karayı seçmesin.
Bir kapı aç Allah’ım! Varsın olsun Fizan’dan İyilikte yarışta herkes öne atılsın Dil ar etsin yalandan, beddua, sû-izandan Haslet pazarlarında güzel ahlak satılsın.
Bir kapı aç Allah’ım; müşküller "mümkün" olsun Gönlümüzde yükümüz gücümüzü aşmasın. Taatte, ibadette bihakkın rükün olsun Hakikati ararken pusulamız şaşmasın.
Bir kapı aç Allah’ım; mutluluğa, neşeye Gözler öfke kusmasın, düşmanca bakılmasın. Bir an mahal olmasın korkuya, endişeye Yüreklere kor ateş, keder bırakılmasın.
Bir kapı aç Allah’ım; sevgiye, aşka giden Kimse uzanan eli ısırmasın, itmesin. Ne güdülenler olsun, ne zulüm eden, güden Ağızdan dökülenler kalpleri incitmesin.
Bir kapı aç Allah’ım...dil, ten farklı; rengârenk Takvâ olsun tek ölçü, üstünlük için kıyas. Tat gelsin ağızlara, bozulmasın hiç ahenk Ne rüşvet olsun orda, ne hile ne iltimas.
Bir kapı aç Allah’ım...Hoşgörüye...Barışa Genç yaşta fidanlara kabirler kazılmasın. Dostluk olsun tek hedef; herkes çıksın yarışa Tarih kitaplarında husûmet yazılmasın.
Bir kapı aç Allah’ım...Ölüm kusmasın silah Ne cana kast edilsin, ne Vatana ihânet Alsancağın altında sağlansın sulh-u salah Duaların yerini almasın artık lânet.
Bir kapı aç Allah’ım...mütebessim yüzlere! Düşüncelerde dahi kin ve nefret olmasın. El uzatsın geceler güneşli gündüzlere Yaz gününde kar yağıp, gül goncayken solmasın.
Bir kapı aç Allah’ım, yolu bahara çıkan İrâde denen silah nefisleri haklasın. Ne ye’se düşen olsun, ne hayatından bıkan İnsanlar birbirini kardeşçe kucaklasın.
Bir kapı aç Allah’ım tefekküre, hikmete Çileyi nimet bilip, şükredelim her derde Razıyız payımıza, ne düşerse kısmete Yeter ki muhtaç etme; ne merde ne nâmerde.
Bir kapı aç Allah’ım; bahçelere...parklara Çocuklar neşe ile uçurtmalar uçursun. Hor bakmasın hiç kimse farklı diye ırklara Akrep ile yelkovan herkes mutluyken dursun.
Bir kapı aç Allah’ım...Ardında vuslat olan Sana doğru yokuşlar yoramasın dizimi. Bulamasın izimi bana musallat olan Gül kokusu kaplasın gezerken genizimi.
Bir kapı aç Allah’ım güvenli bir limana Fırtınada, poyrazda gemilerim batmasın. Yıldızlar sökün etsin mehtapta âsûmâna Bulutlar kıskanarak perdeyi kapatmasın.
Bir kapı aç Allahım; makbul, müsbet ilime Haddimi idrâk ile, sırlarına ereyim... Tevâzuyla, edeple, varıp akl-ı selim’e Sana lâyık kulluğun, hakkını tam vereyim.
Bir kapı aç Allah’ım...züht-ü takvâ, verâya İblis kırk yıl arasın, sezemesin izimi. Lutfunla, kereminle varınca maverâya Gül kokusu kaplasın gezerken genizimi.
Bir kapı aç Allah’ım; emrine râm et us’u Ne gönlümde gam olsun, ne sevgi kalbime yük Firdevs’e giden yolda yoldaş eyle Yunus’u Varınca Divânına, kalmasın boynum bükük.
Bir kapı aç Allah’ım; Habîb’inden iz olsun şirk denen habis ur’un defterini düreyim. Girdiğim sular durgun, girdapsız deniz olsun Bir "ben" olsun içimde, benliği öldüreyim.
Bir kapı aç Allah’ım; hayırlı...şerden uzak Gönderdiğin Kitab’ın yüceliği bilinsin. İnâyet et, görelim, nerede hile, tuzak Resûl’ün hatırına tüm günahlar silinsin.
Bir kapı aç Allah’ım, tüm sırlar olsun âyan Dolmasın amel kabim hata, günah, kusurla Vardığında kapıma nefeslerimi sayan Yolunda can vereyim; îmân ile, huzurla...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
⚘BiR KAPI AÇ ALLAHIM⚘ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
⚘BiR KAPI AÇ ALLAHIM⚘ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yasayacak yer ararken aklima ilk gelen "MASALLAR DiYÂRI" ile "KAF DAGININ ARDI" oldu :))
Gerci Mars'ta da Hayat var diyorlar daaa...emin olmadigim icin isi saglama baglamak istedim :))
Lâkin Sona Dogru ayaklar "topraga" basti...sekilde görüldügü üzere.
Güzel yorumunuz vesilesiyle, teveccüh ve takdirleri icin secki kurulunun degerli üyelerine ve bu uzunlukta bir siiri okuma nezâketi gösteren tüm dostlara sonsuz selam ve SAYGILAR...
Bir kapı aç Allah’ım! Varsın olsun Fizan’dan İyilikte, yarışta herkes öne atılsın Dil ar etsin yalandan, beddua, sû-izandan Haslet pazarlarında güzel ahlak satılsın.
Mecit Hocam her bir kıtası ayrı bir gönül şakayışı,ve manevi bir lezzet. Kaleminize yüreğinize sağlık. imreniyorum gönlünüzün güzelliğine,selam, saygı ve dualarımla , kalın sağlıcakla...
Bir kapı aç Allah’ım tefekküre, hikmete Çileyi nimet bilip, şükredelim her derde Razıyız payımıza, ne düşerse kısmete Yeter ki muhtaç etme; ne merde ne nâmerde.
Bir kapı aç Allah’ım, tüm sırlar olsun âyan Dolmasın amel kabim hata, günah, kusurla Vardığında kapıma nefeslerimi sayan Yolunda can vereyim; îmân ile, huzurla...
Yüreğinizin ve kaleminizin ışıltısı daha da parlasın inşAllah.
Tebrikler...