Her esmâsı bir nûr ile yüzünden Yakamoz olur da kopartılırlar Râbıtam aşkına tefeyyüzünden Yerde sürünürken şimartılırlar . Atılan demiri âşık alır mı Hedefine o an saplı kalır mı Ya da ab dökerek işa kılar mı Rûhani diye bir bir tartılırlar . Ağlayan gözlerde yaşlanan sevinç Göğsüme takılıp aşlanan övünç Dört duvar içinde taşlanan utanç Yere diz çöktürüp yalvartılırlar . Gözyaşı gölgesi tekvin yansıtır Duyulmamış nağme hazzım işitir Sesi sedasızca ayaz ısıtır Ardarda bakışlar karartılırlar . Eteklere hasret âli curcuna Bir mutlu intihar zoru zoruna Cehennem ateşi ucu ucuna Yüzde ramak kala kızartılırlar . Dağlara yük değil bucak, uçurum Ben ile Yoksul’da bir coşku; cürüm Omuzlara vuslat; yük dürüm dürüm Kıyıdan köşeden çıkartılırlar Simsiyah o saçlar ağartılırlar
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Tefeyyüz şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Tefeyyüz şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Her esmâsı bir nûr ile yüzünden Yakamoz olur da kopartılırlar Râbıtam aşkına tefeyyüzünden Yerde sürünürken şimartılırlar
Hakkın esmasını yakamozların sayılamazlığıyla özdeşleştirmiş üstadım. Yakamoz diyince hani çoğumuz ay ışığının sulardaki yansıması sanırız, ama "Noctiluca scintillans" denilen tek hücreli bir deniz canlısı vardır. Bu canlılar denizlerin ateş böceği adıyla da bilinir ve fleurosan benzeri ışık saçarlar, işte bunların ışığına yakamoz denir. Ve ay ışığını bastıracak kadar çok bakteri bir arada olduğunda deniz üzerinde o yanıp sönen muhteşem manzarayı oluştururlar. Şimdi bu bilgiyle Hak teala nın esmalarının yakamozlarla tasvir edildiğini düşünün. Kul olalarak ne kadar değerli olduğumuzu düşününce şımarmamak elde değil...
Şanına yakışır biçimde yoksulum finalde vuslatın yükünün ağırlığını anlatmış. O vuslat gerçekten hissedebilene öyle büyük bir yük ki, kelimelerle tarif etmek mümkün değil. Hissetmek lazım.
Ağlayan gözlerde yaşlanan sevinç Göğsüme takılıp aşlanan övünç Dört duvar içinde taşlanan utanç Yere diz çöktürüp yalvartılırlar ------------------------------------------ Şöyle derin derin iç çekip; offf, of! demek geliyor insanın içinden. Düşündüren, feyz alarak adım adım ilerleyebilmek, hedefi yakalamak... Keşkeler!
Efendim, usta kaleminize saygılarımı bırakıyorum. Takdirlerim ve esenlik dileklerimle.
Harika benzetmeleriyle, uyaran finaliyle etkili bir şiirdi.
Tebriklerimle...