(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BOŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BOŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
perili ev gibi bizimkisi öteki boyutun en güzel varlıklarıyız ama suratsız ha eş-ruhunu arayan kızıl yunuslarız ha romanda bile kavuşamayan iki kahraman
ne kadar zamandır buradayız ki hep hüzün vardı alnımızda kaç milyon yıldır ağlamadık senle kaç kere kapılmıştım sana ne çok terk etmiştin gülerek
ve kaç milyon yıl sürdü her bir yalnızlık
.....................
...
seviyorum bu kalemi ayaklarınla öyle bir yere basıyor ki avuçluyor bulutları aşikar
uzaklardan doğusu batısı hiç fark etmez yüreğine çinili bir vazo ya da badem bıyık oyuncak beklerken senden ya da tahtakale'de satmak için bir samuray kılıcı görülen o ki yine karıştırmışsın çin sarayını aslında pasaportun yasaklanmalı senin ama bu sefer de gider konsolosluklara sızarsın iflah olmazsın uslanmazsın…
'hiç gören olmadı ki bizim aşkımızı''
görmezler…ol devran böyle yanar döner gider zaten bırak görmesinler…
'ne fayda artık../ gelip öpmüşün usulca dudaklarımdan bense bırakıyorum ellerini bitsin...bitsin artık bu hezeyan''
bitsin şair… bitsin …
(vakit geldi mi gidilmeli bir kasaba olur bu ya da başka bir ülke geride ne kalır şair...sahi ne şimdilerde bu coğrafyanın sokakları değil evleri üşüyor…evleri bir tenhalık ki bir sesli yalnızlık ki çürümelerin yok olmaların en güzel çiçekleri)
'kim bilir ben de yalanımdır belki belki de sensin en büyük kuyruklu yalan ha çıkıp gelmişsin yanıma bu akşam ha aşkımız antik ve devasa bir yalan''
(anılar yalanların inkarı gibi yaşarlar toplayıp hepsini bir ateşe vermedikçe ve bu senin kaçıncı külündür bilinmez ama külünden doğar dizelerin yan şair yan ateşsiz kalabalıklar hayalet halaylara benzerler yan şair yan sevdan yüreğin isyan olsun)
eyvallah…
mert metin tarafından 1/20/2008 12:33:31 AM zamanında düzenlenmiştir.
nar yarılışındaki ilk çatlama sesisin yüze sıçrayan o ilk nar serpintisi, beni sorma / kim bilir kaçıncı metamorfoz ya uzaklaşan bir gökadayımdır ya göç yolunu unutan bir serseri albatros
Salah Birsel’in yorumuyla ifade edilecek olursa; şiiri hiçbir poetika ve estetik belirleyemez; sadece bayağı ve adiden uzak tutar.
Şiirin insana tattırdığı duygular yaşamımızın bölümlerinde yer alır. Şiir akıcı ifadesiyle duygularımızdaki ahenk dansa dönüştürür. Okunulan her dize içimizdekileri harekete geçirir okuyana/ dinleyene sunuş açısından iletilecek biçimini alır. Şiir de düşünce ile dil ayrışır, bilinçaltı algılanış farklaşır. Şiir bilinç ve bilinçaltının çarpışmasıdır. Sonuç olarak şöyle bir açıklama getirebiliriz, aynı şiir her okuyucuya farklı tatlar verebilir sunuş - alış değişebilir. Bende bıraktığı tat ise öylesi zengin öylesi etkili ki, tebrik sözcüğü yetersiz...
Şair Mallarme’nin ressam Degas’ya dediği gibi, şiir, sözcüklerle yazılmaktadır. Sedat Ümran’ın yorumuyla büyük şiirler okuyucuları sarsandır, eğlendiren ve uyutan değil. Sarstı şiir... Sevgi ve saygı seninle olsun. Şiirle...
güçlü dizelerle dolu bir şiir,
güzel bir şiir,
tebrikler