Ardışık sancılı itiraflarla , noktalayamadığım dilimin keşkesiyle, yanaklarımın al gölgeleriyle içinde saklandığım bir mektuptan sesleniyorum sana yar ! Zarfın susuşları bile, delip geçerken sessizliğin körpe ciğerlerini ağlamayacağına söz ver ,ne olur anlatırken ağır yaralı sensizliğimin ,cançekişlerini.
I- dilimin kilitlerine tepkisizce teslim olmak zorundayken kirpiklerimde sıkı sıkıya tuttuğum bize ait ne varsa ağlayan yanımın en ıslak yerinde boğuluyordu sana belli etmek istemediğim sus’ bırakılan dilimin ,boğazına yumruklanan düşleriyle.
-Ve sen bilmiyordun.
Oysa; uzağa çevirdiğim gözlerimin karasından hüzünler damlarken, nefesimde bastırdığım çığlıklardan tuz basılıyordu özlemin kanayan yaralarına. Oysa; avuçlarımda sıktığım soğuk iklimlerden bin yangın yeri yükseliyordu genzime.
-Onca kez çalıştığım veda sahnelerinin açamıyordum bir türlü perdelerini gösteriye -boğuluyordum, diyemediklerimle. -Ve sen bilmiyordun.
II- Boynumun ürkek eğilmişliğiyle sensizliğin yataklığına uzanırken boyu boyunca mecburiyetlerle savaşıyordum ağzına kadar ,seninle dolu sol yanımın aşka aç varlığında.
Acı , acı bölünsekte
-Mecburdum -G i t m e l i y d i m.
Kaç sabahlar yokluğunla doldurulacak çaydanlıkla demleyip suskunluğumu ,içecektim. Kaç geceler göğüs kafesimdeki, kapanmayan yaralarımı sıkıştıran tavanın ağırlığı çökecekti üzerime -b i l m i y o r d u m.
bildiğim tek şey; doyamadığım kara gözlerine bir kez daha bakmadan y ü r ü m e l i y d i m ayağıma takılan içine çekmek isteyen toprağa aldırış etmeden k o ş m a l ı y d ı m alabildiğine karanlığa , ürküten , o bilmediğim sonsuzluğa.
III- Anla yüreğimin deprem yarası imlamın bozukluğundan senden sonra, ne düşükler yaptığımı dağılan her yanımı toparlamaya çalışırken ne denli sarsıldığımı.
Ben senden gitmek zorunda bırakılırken sen bilmiyordun yaşamla ölüm arasında kaldığımı. -ve ben , hiç bilmiyordum , yaşam sandığım ,acı gerçeği seçtiğimi.
IV- Şimdi pişmanlıklarımın karasına vuran acemi balık gibiyim.
Öğrendim ki Sensiz yaşayabilecek kadar güçlü değilmişim.
Sensizlikte yaşamaktansa ölümü tercih etmeliymişim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yüreğimin Deprem Yarası şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yüreğimin Deprem Yarası şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tebrik ederim Hangi harabelerde sakladınız bunca yükü. dahası da vardır yüklü yüklü şiiri bölüşmenin ne çıplaklığı var ki. sonuçta bir eser ölsek de bir miras olarak kalmalı bu cihanda. içten dizelerinizi kalben tebrik ederim s evgili şairem.
eriyen mumun ve solan gülün son hasılatıdır öykünüp sol tarafıma destursuz bir ilham bıraktır ağlak bakışlarıyla durup hüngür ağladığım çok oldu..taşlı sokaklardan geçerken ömrümün sonatı içli biir şarkının güftesine bıraktığım tarumar olan hüznümü...
aşk yalnızlığın deminde hangi sıcaklıkla susar böyle aslında kavramakta güçlük çekilen ve sınamayı hep sonraya bıraktığımız bir hayatın kahramanlarıyız bittik derken başlamak sessizliğe insan olmanın doğası romatizmal ağrılı düşlerin en sağlamsı günüyle dokunmak aşka şimdi yanıma bir volta alıp çıkarım sayfadan geriye tercüme edilmeyecek kendi halinde bir gülümseme bırakırım...çok iyi çok..
sen ayrı yitirilme ben farklı yanılgı.......... düşerken sarkaçların mevsiminde çokça biriken yağmur hüznü dolar ya akla çocuk acısı beslenirken ekmek arası bulutla neden kesiliyor seslerin batıl kasidesi hep bir irkilen sevda bağlanıyor gözlerime ardından ölü şehir düşü batık gemi bana kalan yitirdiğim ucuz romanlar yazıyorum sana hesapsız kan çekilirken ırmakların döşünden uzak bir aşk konuyor ağacın gölgelik pervazına aklım resital koyuluğu şarkılarla suları içiyor anla yüreğimin deprem yarası hem düş kuruyorum yüzünün dünyasına hemde hayalleri yakıyorum olmadığın kent aşkına
her sohbetimizden ,şiir damlayan yanımız hiç bitmesin olur mu koca yürekli şair.. saygımlasın her daim.
Sevdan ölümüne yaşamakmış,
Doymadan seni dilenmekmiş
Geç anladım geç anladım yar...
Yaralarımın tuzu olmuş,
Beni fena vurmuş,
Zamanın canına okumuş
Geç anladım, geç anladım yar,,,
Güzel şiirine hediyemdir değerli dost günaydınlar