Okuduğunuz şiir 17.1.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Gönlüme Ne Diyeceğim
Gönlüme Ne Diyeceğim Ağyârın ağzından duydum yârin geleceğini Vakit geceydi, karanlıktı, yapış yapıştı Yârin ayaklarına taş değmesin diye gelirken Bütün uyku kuşlarını azad ettim Geceye ay oldum ben...
Gül bahçelerinde demlenmiş meltemleri çağırdım Gülsuyuyla yıkadım ufukları Gözcüler bıraktım kapılara Yük hangi yöne ağdırsa ağırlığıyla Öte yöne tay oldum ben...
Gene bir müjdeyle kör kütük sarhoş oldum Gene her kadehteki şarap yârin adı İçtikçe çözüldüm, sabrım kalmadı Fırlamak üzere ok olan canım Hasretle gerilmiş bir yay oldum ben...
Uzaktan geçip gidiyor kervân uzaktan Belki/ler eğiriyorum ince ince Birisi dese ki işte o geldi Ne kadar kızıl bakır gece varsa Hepsine o anda kalay olurdum ben...
Nasıl gireceğim artık konuğu gelmeyen eve Helâl sofralar donatan gönlüme ne diyeceğim Yol kenarlarına dizilmiş ağaçlara Yalnızlığın hangi rengini giydireceğim? Kurban kimliğimle pay pay oldum ben...
Diyelim ağyâr zevk için yalan söyledi Sanki yâr bilmiyor muydu beklediğimi? Kokusu vurup geçti, kendi gelmedi Gün doğacak, düğün gecemizse yaralı Yine ele güne rüsvay oldum ben...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gönlüme Ne Diyeceğim şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gönlüme Ne Diyeceğim şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Henüz 10 yaşındaydım. Erzincan da deprem olmuş koskoca şehir viraneye dönmüştü. Elbette her ailenin evinde olduğu gibi bizim evdede matem vardı. Aylarca bu konudan başka bir konu konuşulmadı. Kalanlar için sabır dileniyor, göçenler için dualar okunuyordu. İşte tam o günlerde kaset çalardan bir türkü sesi yükseldi.
ERZİNCAN
Bir kara haber ki zor konur adı Duyanın kırılır kolu kanadı Felek ikide bir atar tokadı Yazgım der sineye çeker Ezincan Yazgım der gözyaşı döker Erzincan
Erzincan'da dağlar gökle öpüşür Yiğitleri ecel ile kapışır Çok katlı binalar yere yapışır Çöküntüde kalan candır Erzincan Toprağın emdiği kandır Erzincan
Çok konuğun oldum içinden geçtim Ekmeğinden yedim suyundan içtim Gönlüme ben seni bir mesken seçtim Şimdi o meskenim mezar Erzincan Dilim konuşmaktan bizar Erzincan
Karakoç bu kırım bir gül kırımı Hasrette vuslatta kurşun erimi Sormayın rengini mor mu sarı mı Al-yeşilken şimdi kara Erzincan Almış yüreğinden yara Erzincan
ŞİİR : Bahattin KARAKOÇ
Tabi türküyü dinleyince hemen albüm kapağına baktım ve işte o gün tanışmış oldum Türk edebiyatının değerli ismi ile. Tanışmaktan ziyade o yaşlarda okuduğum şiirlerdir bugün hayatıma yön veren. Bizimle ağlayıp, bizimle gülen şairlerin gönlümüzde yeri çok büyük.
KAR SESİ Bahattin KARAKOÇ’tan Güneri Yıldız’a, salt gün değil, yılların ve asırların eri olmanı, yıldız yıldız parlamanı dilerim” 22.10.1983 Erzurum ……… Diye yazmıştınız "KAR SESİ" kitabınızı imzalarken;
Sizi bir daha yakından göremesem de yazdıklarınızı okumak ve düşünce, sanat, tarih, toplum dimağı ve ufkumun oluşmasında tıpkı diğer mütefekkirlerimiz gibi sizin de büyük payınızın olduğunu söyleyerek Elazığ'dan kalbi hürmet ve selamlarımı yollamak istedim; Rabbim size sağlıklı, hayırlı uzun ömürler versin...
Bazen arkadaşımızı onure etmek için üstat diye hitap ettiğimiz olmuştu ama bu sefer ağız ve gönül dolusu üstat diye başlayan bir kutlama mesajı yazabilirim.
Üstada yakışır bir şiir ve seçki... Kutlarım üstadım...
Arkadaşlar bu sayfa yoruma kapalıydı aslında, hocamızı bazı kendini bilmezlerden korumak amacıyla kapanmıştı. Sistem değişince yeniden açılmış, böyle kalır mı kalmaz mı bilemem. Bilin ki Bahaettin Karakoç ülkemizin en iyi şairlerinden birisidir, Rabbim ömrünü daha da uzun etsin ama 84 yaşındadır. Yazacaklarınız konusunda daha özenli olacağınızı sanıyorum. Seslenirilmemiş şiirlerine ses olmak isteyenler de benimle irtibata geçebilirler gerekn yapılacaktır.
Diyelim ağyâr zevk için yalan söyledi Sanki yâr bilmiyor muydu beklediğimi? Kokusu vurup geçti, kendi gelmedi Gün doğacak, düğün gecemizse yaralı Yine ele güne rüsvay oldum ben...
Nasıl gireceğim artık konuğu gelmeyen eve Helâl sofralar donatan gönlüme ne diyeceğim Yol kenarlarına dizilmiş ağaçlara Yalnızlığın hangi rengini giydireceğim? Kurban kimliğimle pay pay oldum ben...
SELAM OLSUN USTA YÜREĞE VE ONA KALEM OLANLARA ; " ne acı " MI DİYE BAŞLAMAM GEREKİR YOKSA " ne ilginç" Mİ DİYE ..ÇOK DÜŞÜNDÜM DOĞRUSU..BAHATTİN KARAKOÇ un ŞİİRİ VAR SAYFADA GÖRÜŞ BELİRTEN BİR CANLI YOK..İLGİNÇLĞİ BİR TARAFA ACI DEĞİL Mİ..HADİ KARAKOÇ İSMİNİ BİLMİYORUZ( şiirle uğraşan kendini şiir yazdığını sananlar için o da ayrı bir ayıp ya..) PEKİ ŞİİR HAKKINDA DAMI GÖRÜŞ BELİRTEMEZDİK..KALDIKİ ŞİİRİN BİÇİM VE İÇERİĞİNİN ZENGİN VE DONANIMI BİZİM GİBİ KENDİNİ ( sözüm ona)ŞAİR SANANLARDAN ÇOK DAHA FARKLI DEĞİL MİYDİ..DİĞER ŞİİRLERİNE GÖZ ATTIM.. BAKTIM HEPSİ AYNI AKİBETİ PAYLAŞMIŞ..Bİ ZAHMET LİSTESİNE ALAN OLMUŞ..O DA TANIMADIĞI İÇİN OLUR YA BELKİ SAYFAMA GELİR DİYE..NEYSE BİLİYORUM BENİM Kİ ZÜĞÜRT TESELLİSİ..BİR DEĞİŞMEYECEK..FAKAT HİÇ OLMAZSA ŞİİR VE ŞAİRLİĞİN NERELERDE OLDUĞUNA VE BİR YANLIŞIN ALTINI ÇİZDİĞİMİ SESLENDİREREK MUTLU OLDUĞUMU SANACAĞIM....ŞİİR HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRTMEM BİLE KENDİMİ FASULYE GİBİ NİMETTEN SAYARAK DİYORUM Kİ HARİKAYDI ..ÇOK GÜZEL VEDE ANLAM YÜKLÜ BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI .... YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..YÜREKTEN KUTLARIM ..EMEĞİNİZE SAĞLIK . SELAM VE SAYGIMLA