(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* AFFET YÂ RÂB! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* AFFET YÂ RÂB! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Duaların kabul olması dileğiyle. Dini mübin o kadar kolay ve yaşanacaak bir nizamdır lakin bizler ondan çok uzakta olduğumuz için gerçeklerini bir türlü göremiyoruz. Okumadan kulaktan duyma bir islam anlayışımız var maalesef. Rabbim basiretimizi açsın, kalblerimizi birleştirsin ve hidayet ettiği kulların zümresine bizleri de ilhak eylesin. Tebrik ederim. Sağlıcakla.
Ruhun derinliklerindeki hazin sessizliğin dizelerde açığa çıkan nedeni, koyu bir hüzün. Diğer yandan sanki öznelde bir hesaplaşma, sorgulamada var - gibi.. Aynı zamanda gizli biryakarış da içermiş
lemide tarafından 1/7/2014 11:41:54 AM zamanında düzenlenmiştir.
Arz-ı halimizi kime diyelim O 'dan başka ..Emrine itaat etmeyiz çok zaman,yasaklarını hiçe sayarız belki ama biliriz ki bize Rab'dan yakîni yoktur..Bu hisler insanın sâfî hisleri ,dile düşürmek bile hem cesaret hem maharet ister..Kutluyorum mahir kaleminizi ve yüreğinizin sesini..
"Yanlışları süzemedik Ya RAB bi" ... Bu noktada dikkat çekmek istediğim bir konu var o yüzden bu dizeye dair birşeyler yazmak istiyorum... Yoksa cümle doğrudur ...Evet, yanlışlar oluyor süzemiyoruz....
Şimdi üstadım Kur anı kerime bakıpta ben hadis rivayet falan bilmem diyenler bal gibi gafletin içindedirler... ALLAH resulü ne söylemişse bire bir geçerlidir ...Tabi sahih hadisler dahilinde söylüyorum... Zayıf hadis olduğu vakit kaynağına bakılır sahih hadis o konuda zayıf olanı tasdik ediyorsa onada riayet edilir...
Yanlışları süzme konusunda....Şimdi insanın karşısına iki yanlış aynı anda çıkabilir, birinden birini tercih etmek zorundasındır.... Böylesi durumlarda diyor ki; karşına iki ayrı bela çıkarsa en az zararı olanı seçin... Yanlış ya da bela hangi konuda olursa olsun müslümanın tercih edeceği yol...Ehveni şerdir....Yanlışlar karşısındaki süzgeç budur ....
Şu yapılan tartışmalar bile hoşuma gitmiyor doğrusu...İllede bu konuda... Çünkü ; benim dediğim doğru diyerek cidal ile kibir yoluna doğru ilerliyoruz... Siyasetin en az zararı şimdilik bu kadar görünüyor...
Cümlenize hayırlı geceler....Cevap yazmam ha ona göre beni karıştırmayın...Ben çıkıyorum yani kaçıyorum....
Üstadım beni bilirsiniz siyaseti pek sevmem; zaten ilk şiire yaptığım yorumda göreceksiniz, ben direk siyaseti kastedmedim..."hangi konu olursa olsun" diye yazdım ki, ehveni şer in hadis dayanağı vardır...Bu yüzden önce hadis dayanağından bahsettim....
Siyaset necasettir; bu sözü belki 40 sene evvel erzurumlu şeyh hüseyin vardı o babamın çok yakınen arkadaşıdır...O babama söylemişti , banada babam söyledi o gün bu gündür siyasi konulara sıcak bakmıyorum... Milletimiz için hayırlısı neyse o olsun.... Hayırlı geceler üstadım... Selamlar, saygılar...
Hayli de uzun bir yorumla hem yorumunuza cevap, hem de münazaraniza istirak etmek istedim.
YAZI bittiginde vazgectim ve tamamini sildim.
"HATA DEGiL, HATA DA ISRARDIR YANLIS OLAN, INSANI HELÂK EDEN" demistim ya, onu kendimde uygulamak istedim. Zirâ, önceden polemiklere sebep olabilecek cümleler, kasdedilen o olmasa da, incitici olabiliyordu.
Dogru oldugundan emin oldugumu anlatsam, söyleyecegimin yanlis olduguna kesin inanan insanlarda ne etkisi olabilir ki?(Genel olarak söylüyorum, yanlis anlama olmasin.)
Üstadım iki yanlışı da reddedip açıkta kalmamak adına söyledim...Hamama giden tasını yanına alır ki kendine gerekli bir ihtiyac babından söylenir....Hani, ilim meclisine kitapsız gidilmez gibisinden...
Ayrıca mümünin başına iki bela gelirse hafif olanı seçmesi doğrudur...
Dersen ki ; bu iktidarda her yapılan her işi tasdik mi ediyorsun...Hayır etmiyorum ama, kim gelecek onuda bilmiyorum...İşte bu yüzden iki yanlışıda terk etmek bana yanlış geliyor....
Şunuda tüm samimiyetimle söylüyorum....Keşke Hz Ömer gibi adil bir insan gelsede bu ülke şeriatla yönetilse....
Mecit hocam, benim merak ettiğim şey; İnsanlar kusursuz mudur, veya vazgeçilmez midir. Veyahutta şöyle sorayım: Beraber çalıştığımız bir ekipten yanlış yapanlar çıkamaz mı ? Neden günlük siyasi kısır çekişmeler yüzünden ademoğlu boyunca günaha girip bir birine olmadık iftiralar atar. Velev ki bir zaman gelip bugün "sümme haşa" dediğimiz doğrularımız ya yanlış çıkarsa. O zaman dönüp birbirimizin yüzüne nasıl bakacağız tekrar ? Velhasılı kelam şiir şekil ve örgü olarak gayet hoştu. Benim tek endişem insanları Firavunlaştırabileceğimiz endişesidir. Haksız mıyım sence. Sizde aynı düşüncede olmalısınız ki çıkış yolu olarak Yüce Mevla'dan medet bekliyorsunuz. saygılarımla...
Hüdai tarafından 1/6/2014 11:36:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bilmek yeterli degil. Bilen bildigine göre harekette edebilmeli.
Bizim basaramadigimiz bu olsa gerek.
Simdi emek verip sorulan bu sorulara cevap bulmaya calisalim;
* Kusursuz insan yoktur! Kötü olan hata yapmak degil zaten, hata da ISRAR ve hatayi, sucu önemsememek.
*Bir aile bireyleri icinden dahi hata yapan bireyler cikarken, koca bir ekipten, binlerce, onbinlerce insandan mütesekkil bir grup, bir teskilat icinden hata yapmayan cikabilir mi? HAYIR.
* Bizlerin sevmedigi insanlar degil, hatalar, kötü ameller olmali. Öyle olmasa Yüce Peygamberimiz VAHSi'yi affedebilir miydi?
Zor günlerde ruhumuz SIGINACAK bir Liman ariyor. Sakin, huzurlu...rahat.
O adres ise bize mâlum; Rabbimiz.
Yakininda yer bulabilmek icin daha bir gayret gösteriyoruz.
Sükür ki, bizler kisileri iLAH'lastiracak yapida degiliz. Dogruya Dogru...yanlisa yanlis.
Kim olursa olsun.
Önemli mi?
Bazen gözümüzde yücelttigimiz kisilerin de basiretleri baglaniyor. Hatalar yapiyorlar.
Hatta öyle hatalar ki, bedeli büyük, tasinmasi zor yük oluyor.
Günümüzde oldugu gibi!
Bu zamanlarda ihtiyatli, sabirli olmak gerek. ..ve bolca DUA.
Dini mübin o kadar kolay ve yaşanacaak bir nizamdır lakin bizler ondan çok uzakta olduğumuz için gerçeklerini bir türlü göremiyoruz.
Okumadan kulaktan duyma bir islam anlayışımız var maalesef.
Rabbim basiretimizi açsın, kalblerimizi birleştirsin ve hidayet ettiği kulların zümresine bizleri de ilhak eylesin.
Tebrik ederim.
Sağlıcakla.