(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
"dişlerimizin arasında çıldırmaya hazır bir tahammül.. vakitli vakitsiz alev alıyor gözlerimde büyümüş, ellerin(d)e tutuşmuş, ayrılığın iki ucunda; ikimizlik bir gül.."
vurdun bizi şair..
niçe akşamalrda ay yüzümüze kan tükürür böyle de bir karşıt doğurur evren bize bazen..
yürürsün yürürsün yol alamazsın..hani o kötü rüyalar gibi..
çocuksundur da bir kara iblis kızıl gözlerle dikilmiştir yoluna..
kaçmaya mecalinin olmadığı zamanalrdır işte onlar..
ve diyorsun ki suçumuz gül doğurur...
bir bahçe yaratalım güllerden şimdi..o güllerden...
'ucu ucuna ulansa gözlerimiz ve küllerimiz toplansa kundaklanmış mazimizden suçumuz ancak mağrur bir gül doğurur..' Mitolojinin kaynağından gelen bu muhteşem şiire kayıtsız kalmak mümkün değil Küllerinden doğan ve yalnızlığın kaderini/kederini yaşayan ''Musikar'' kuşunun içli nağmelerini hissettim şiirde. Tebriklerimle... Ancak orjinallik uğruna Türkçeye aykırı kullanımları da_ haddim olmayarak- benimsemedim Ama son zamanlarda okuduğum ''EN EN ŞİİR'' bu şiirdi.
'ucu ucuna ulansa gözlerimiz ve küllerimiz toplansa kundaklanmış mazimizden suçumuz ancak mağrur bir gül doğurur..' Mitolojinin kaynağından gelen bu muhteşem şiire kayıtsız kalmak mümkün değil Küllerinden doğan ve yalnızlığın kaderini/kederini yaşayan ''Musikar'' kuşunun içli nağmelerini hissettim şiirde. Tebriklerimle... Ancak orjinallik uğruna Türkçeye aykırı kullanımları da_ haddim olmayarak- benimsemedim Ama son zamanlarda okuduğum ''EN EN ŞİİR'' bu şiirdi.
şiir azınlık yerine çoğunluğa hitabettiğinde daha bir anlamını yakalamış oluyor... ve göğsündeki nişaneleride gururla taşımanın hazzınıda makbul kılıyor, böylelikle hoş üslupla, akıcı ve anlamlı bir şekilde aşk eylemini dile getiren dizeleri kutlamak kalıyor geriye, saygı ve selam ile...+++++
Şairin gururlu aşkına, dizeler arasında oluşturduğu secilere,ikilemeler , hece ve kelime tekrarlarıyla oluşturduğu ritmik unsurlara sözüm olmayacak .
Ancak, bu ahenği oluşturuken kelime türetme arayışına giren şairimiz farkında olmadan Türkçe kelime yapısına aykırı sözcükler oluşturmuştur.
İkimizlilk,intiharlanmış ve sonbaharlanmış kelimelerinin ekleri dilimizde böyle kullanılamaz.Örneğin:iki-miz-lik sözcüğünün -miz eki birinci çoğul çekim ekidir.Çekim ekinden sonra yer veya alet isimleri türeten yapım eki getirilemez ikimizlik ne alet ne de yer ismi olabilir. saygılar
şahamettin tarafından 1/9/2008 5:40:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
şahamettin tarafından 1/9/2008 6:21:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
"parmak uçlarımdan utanıyorum ben" en büyük sırdaşımız onlar...
şiir etkili akıcı, yer yer yakalanan ses uyumu güzel ama ;
ikimizlik ve intiharlanmış kelimeleri açıkçası sırıtmış bu şiirde.
Kaldı ki ikimizlik hem sesi etkiliyor, hem düşürüyor dizeleri. Tırmalayan bir kelimenin tekrarla kullanılması da aynı tını bozukluğunu veriyor okurken. Sonbaharlanmış bir şekilde çağrışımlar barındırmakta fakat İntiharlanmış zaten eylemine ters.
ucu ucuna ulansa gözlerimiz ve küllerimiz toplansa kundaklanmış mazimizden suçumuz ancak mağrur bir gül doğurur.. utanma gözyaşlarından gönül! başını dik tut ne eğil ne de üzül..
harikasın şairim. enfes bir şiir ziyafetiydi. verimin bol olsun,peteğin bal dolsun.
''''''''''' "vakitli vakitsiz alev alıyor gözlerimde büyümüş, ellerin(d)e tutuşmuş, ayrılığın iki ucunda; ikimizlik bir gül.."
Bu dizeler hem kırmızı bir gül Hem de ayrılığın ucunda olsak da haydı biraz gül...
"göğsümde ikimizlik yangın nemli gözlerinde kül.."
Başa dönüp bu dizeleri aldım, ucu ucuna bir gelse de kül toplansa bile ancak kibirli bir gül doğurur (Ben burada bittim...)
İşte kibirli gül başını dik tut ne eğil ne de üzül...
Şiir okudum şiir.
Saygımla. ''''''''''''tabiki yukarıdan alındı demek bu.şiir kadar güzeldi .kendim yazamayacağıma göre,dedim.aldım.ekledim.kurdelalarını da kutlarım.
hacı ali tarafından 1/9/2008 12:48:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ne güzel seni görmek, başı dumanlı dağlarda gezinir gibi Efsanelerin dirildiğini duyumsar gibi ansızın.. Böyle al beyaz bulutlar altında maceranı seyretmek Hep ikametin olan şiirin doruklarından baktığını görmek buğulanmış gözlerinin.. Ne güzelsin sen...En derin sevgi ve hayranlık hislerimle selamlıyorum yaralı yüreğini canım kardeşim benim...
TEKRAR GELDİM HAZZINA VARMAK İÇİN VE GÖRDÜM Kİ LAYIK OLDUĞU YERE OTURMUŞ... KOVAN KOVAN BOŞALDI YÜREĞİME HARFLER... OK OK SAPLANDI YAYDAN FIRLAYIP KELİMELER... YANARDAĞ LAVLARINA RAHMET OKUTTU CÜMLELER... İYİ Kİ VARSIN REİSİM...
ucu ucuna ulansa gözlerimiz ve küllerimiz toplansa kundaklanmış mazimizden suçumuz ancak mağrur bir gül doğurur.. utanma gözyaşlarından gönül! başını dik tut ne eğil ne de üzül.. ***
Yüreğinize sağlık.
Uzun zamandır, çok uzun zamandır böyle harika, leziz, etkileyici, "ne ararsa yüreğin; burada" diyen bir şiir okumamıştım..!
Günün şiirinin, kıymetli şairini ve seçiminden dolayı saygı değer kurulu naçizane kutluyorum. Saygılarımla,
Sevdanın boyutlarını; ritmik bir ses uyuymu, akıcı uslup, güçlü betimlemelre ve özgün imgelrele anlatmış şaiir.. anlatmakla kalmamış sevdya ağıt yakmış..
ucu ucuna ulansa gözlerimiz ve küllerimiz toplansa kundaklanmış mazimizden suçumuz ancak mağrur bir gül doğurur.. utanma gözyaşlarından gönül! başını dik tut ne eğil ne de üzül..
Bütün renklerdeki kurdeleleri hakediyor şiir ve şair.
filizgökce tarafından 1/9/2008 1:07:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
Önce döne döne süper dediğimi belirtmek istiyorum. Şiir neresinden bakarsan bak biraz yangın biraz kül...
Tıkandım ama yok yazılacak bir şeyler.
Sevda demiş şair. Önce harladık alev alev yandık yani Sonra horlandık, git başımızdan Ve ayrıldık ayıp ettik yalnız düştük hayata. Ayrılık işte sonbahar gibi gelir insana yaprak yaprak döker. İntihar sonrası bir gözyaşı klasiği.
Soldan vurulmuş bu ayrılık aynı zamanda günler de hep aynı tutukluk Yangına tuzlu su hafif nem...
Kaçmasına bakma şair buğudan göremiyordur belki de. Üşüyor galiba parmak uçları yalnızlıktan ve ondan utanç Artık dayanmak kelimesi tükendi demek bu olsa gerek
"vakitli vakitsiz alev alıyor gözlerimde büyümüş, ellerin(d)e tutuşmuş, ayrılığın iki ucunda; ikimizlik bir gül.."
Bu dizeler hem kırmızı bir gül Hem de ayrılığın ucunda olsak da haydı biraz gül...
"göğsümde ikimizlik yangın nemli gözlerinde kül.."
Başa dönüp bu dizeleri aldım, ucu ucuna bir gelse de kül toplansa bile ancak kibirli bir gül doğurur (Ben burada bittim...)
İşte kibirli gül başını dik tut ne eğil ne de üzül...
dişlerimizin arasında çıldırmaya hazır bir tahammül.. vakitli vakitsiz alev alıyor ..............Hoşgeldin Reisim... Ama öyle bir geliş geldin ki kasırgalar estirdin ruhumuzun orta yerinde... Sevgimle. Eylül GÖKDEMİR
ucu ucuna ulansa gözlerimiz ve küllerimiz toplansa kundaklanmış mazimizden suçumuz ancak mağrur bir gül doğurur.. utanma gözyaşlarından gönül! başını dik tut ne eğil ne de üzül.. ŞAİRİ TAKDİR EDERİM BENDEN O KADAR
vakitli vakitsiz alev alıyor
gözlerimde büyümüş, ellerin(d)e tutuşmuş,
ayrılığın iki ucunda; ikimizlik bir gül.."
vurdun bizi şair..
niçe akşamalrda ay yüzümüze kan tükürür böyle de bir karşıt doğurur evren bize bazen..
yürürsün yürürsün yol alamazsın..hani o kötü rüyalar gibi..
çocuksundur da bir kara iblis kızıl gözlerle dikilmiştir yoluna..
kaçmaya mecalinin olmadığı zamanalrdır işte onlar..
ve diyorsun ki suçumuz gül doğurur...
bir bahçe yaratalım güllerden şimdi..o güllerden...