Yâri Allah olanın gözünde yaşı olmaz! Tevekkül bilen kulda dünya telâşı olmaz! Sevaba dair amel boşa uğraşı olmaz! Cahil, cürmü yanına kâr kalır etse de zân Gün gelip kurulacak yüce divânda mîzan.
Varsın şeytan beklesin kurarak binbir tuzak Akleden isyân etmez, kalmaz Rabbinden uzak Ek tohumu toprağa, Rahmeti Hak’a bırak Bulutlara geldimi "KÛN" denen yüce ferman Başaklar baş eğerler, dâne dökerler o an.
Yorulursan geçerken feleğin çemberinden Tevekkülle soluklan, nefes al ver derinden Dert yanıp yaka silkme! Yakınma kaderinden Sabredersen görürsün, dağılır is, pus, duman Hakk’tan gelene rızâ! Budur hakiki îman.
Bezm-i elest’ten beri secdeler diz bekliyor Şaşırdıysan yolunu, Resul’den iz bekliyor Rabbin, her davetinde, bakacak yüz bekliyor Ferâsetli göz için akıbet âyan beyân! Unutma! Üryân geldin, gidersin yine üryân.
Kibiri dağlar aşan etse de Hakk’ı inkâr Bir tek Hünkâr var! Allah! O’dur gerçek Hükümdar Suç olan hata değil; günahta inat, ısrar! Sanma ki çok; vakit dar; savurma etme ziyân Tövbe avuç bekliyor! Uyan Ey gâfil, uyan!
Hazân esip düzüne, yol çıkmadan bayıra Ver sana verilenden; elin gitsin hayıra Konar birgün âniden ecel kuşu çayıra Ömür "son"a kurulu, geldiğinde "o" zaman Davetsiz misafirin ne "dur" dinler, ne aman!
Nanköre zor gelse de nimetler için şükür Cân uçunca bedenden gireceği yer çukur! Kâinat sayfa sayfa; elifi bilen okur Ah kulaklar bir duysa! Ölüler feryâd figân Kıyamet var! Kıyâm et! Gel, inâd etme! İnan!
Mecit AKTÜRK Berlin, 08.12.2013
DOST KALEMDEN iNCiLER;
Vesveseyle uğraşan iblisle birlik eder İmanını yitirir azıksız yola gider Şükrünü bilmez olur her hali olur heder Asi olur bilmeden sonra ne der canana İş işten elbet geçer uğrayınca hüsrana....
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* KIYÂM/ET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* KIYÂM/ET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
...Mecit kardeşim eleştiri güzel bir şeydir elbette ki kin ve garazdan arınmış olsun.
...esasen bizim eleştirimiz yok sadece katkımız olsun istedik. eleştiri başka bir şey, katkı sağlamak başka bir şey.
...katkımız olsun istediğimiz konu şu
Ek tohumu toprağa, Rahmeti Hak’ka bırak Başaklar baş eğerler, dâne dökerler o an.
..."Ek" sözcüğü yerine "At" çok daha güzel gibi geldi. bir de yine "Başaklar baş eğer" için acaba daha bir başka söylem gele bilir mi? onu hatırlatmak istedim
...yani kısaca şiir zaten başlı başına ben burdayım diyor. kendinden emin.
Vesveseyle uğraşan iblisle birlik eder İmanını yitirir azıksız yola gider Şükrünü bilmez olur her hali olur heder Asi olur bilmeden sonra ne der canana İş işten elbet geçer uğrayınca hüsrana......der yorgun şair...
Yine mükemmel bir eser olmuş Mecit kardeşim kalemin daim olsun yürekten kutluyorum. Muhabbetle sağlık selametle kal değerli dost.
Selam ve DUA ile.
hülvani tarafından 12/8/2013 11:47:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
Gelgeç ömür sevdalarının, sınırlı,bitimli zevklerinden, ebediyet boyu ışıltılı bir yaşama,bitimsiz kesiksiz hazzlara davetin şiiri.. Uykuda olan bizleri uyandırmaya vesile olmasını Allah'dan diliyor, selam,saygı tebriklerimi bırakıyorum.
Nanköre zor gelse de nimetler için şükür Cân uçunca bedenden gireceği yer çukur! Kâinât sayfa sayfa; okuma bilen okur Ah kulaklar bir duysa! Ölüler feryâd figân Kıyamet var! Kıyâm et! Gel, inâd etme! İnan! YÜREĞİNİZE SAGLIK
Hazân esip düzüne, yol çıkmadan bayıra Ver sana verilenden; elin gitsin hayıra Konar birgün âniden ecel kuşu çayıra Ömür "son"a kurulu, geldiğinde "O" zaman Davetsiz misafirin ne af dinler, ne aman!
İster ağa ol istersen paşa. İstersen doksan ister bin yaşa. Bu dünyanın akıbeti ölümdür, ötesi yok. Usta şairimizi ayakta alkışlıyorum tebrik ederim. Şiirlerin ustası çok beğendim fakat ne böceği ne kurdalesi var. Ben size acizane beş tane yıldız veriyorum. = * * * * * = Bilge yüreğinizi kutlarım. Allaha emanet olun....
Şiir harika olmuş gerçeğin ta kendisi anlatılmış, tebrik ederim. İlmi imanı bilgisi alî , Mecit bey kardeşime yakışır biçimde olmuş tebrik ederim efendim. Kurdalesi böceğide gelir hak etmişsiniz eminim. Boyaya da gerek yok ben sizin samimiyetinize inanırım. Selamlar Saygılar. Allaha emannet olun.....
bu yükü kim çekmiş? karınca mı? kendini taşıyamayan karıncaya bu yük reva mı? kaderimiz zaten yorulmak... varmışsınız hududa.. bıraktığınız izler dipsiz... bu dipsiz kuyuya kervan uğrasa bile attığı ip bize ulaşmıyor... hani diyorlar ya... İŞİMİZ ALLAH'A KALDI. ELHAMDÜLİLLAH.
neyi düzeltebiliyoruz ki ağam... hep kendimizden veriyoruz...hep eksiliyoruz... mutluluk oyununu kör bir inatla daha ne kadar sürdürebiliriz ki... mutsusuz işte...:)))
kutluyorum yüreğinizi
saygımla